Jump to content

Traders Pit - Epsiode 05


Pirelli

Recommended Posts

Spennende NOI dag dette, oppkjøp diskuteres over hele linjen. Jeg tror og håper NOI kommer i dag ;)

 

Ellers kommer gjennomsnittsprisene for laks for denne uken i ettermiddag kl. 15:30, og de er ventet 50 øre opp i forhold til forrige uke. FJO kan være en god tradingkandidat i dag.

 

Valutautviklingen er positiv for OSE's selskaper den siste uken, dollar har styrket seg mot NOK og ser ut til å ha etablert seg rundt 7,06- til 7,15- Samtidig har NOK styrket seg noe mot Euro. Euro har vært veldig høy de siste månedene, det er bra for Europa at det nå ser ut til å løsne litt.

 

NHY har korrigert litt ett par dager, men jeg ser ikke bort fra at NHY skal videre opp i dag og drar med seg OSEBX mot nye rekorder for 2004 ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Idag er det kanskje smart å kjøpe CNR, iallefall etter at den har falt litt, for det tror jeg den kommer til å gjøre. Mye grunnet nedgangen i USA igår. Får helt sikkert handler under 7,50kr...

 

Når det gjelder FJO så steg jo den bra igår, antagelig åp ryktene om stigende priser. Mulig den ikke vil å gå så alt for mye selv om prisene går opp? Men man skal nok ikke utelukke at den tester motstanden på 4kroner igjen.

 

AKVR tror jeg også idag kommer til å ta noen skritt

i rett retning. (altså oppover!) Dette skriver HO:

En eier av det børsnoterte obligasjonslånet til Aker RGI (AKE16) frigjorde i går rundt 175 millioner kroner i det som ifølge markedsaktører var en repo-handel, skriver Finansavisen.  

En post til pålydende 262 millioner kroner ble omsatt til kurs 66,78. Repo-handel betyr ifølge avisen at posten ble solgt, og så kjøpt tilbake i et terminarrangement, muligens med gjenkjøp om noen dager.  

 

Partene i transaksjonen er ikke kjent, men skulle Kjell Inge Røkke være involvert, er det ifølge avisen nærliggende å koble de frigjorte kontantene til arbeidet med et forlik i Aker RGI-skjønnet.

 

Lykke til med deres trader!

Link to comment
Share on other sites

Hei Ståle!

Jeg limer inn noe av Cars morgenanalyse som jeg får hver dag. Chartene fikk jeg ikke limt inn

Gekko

 

FJO snudde perfekt i bunnen av den positive trendkanalen sin, og kursen har nå brutt opp igjennom 3,8 som er et meget viktig nivå, og som i går utløste et sterkt kjøpsignal på meget høyt volum. Kortsiktig har nå aksjen potensialet opp til toppen i trendkanalen på 4,2. Skjer dette kan godt stigningstakten i aksjen øke, fordi det nesten ikke er motstand før 6 kroner. Dette tatt i betraktning, samt stigende laksepriser og en historisk god periode på året for å eie fiskeaksjer gjør at vi anbefaler sterkt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Fikk da handlet 6k CNR aksjer til 7,48. Jeg tror den kommer til å bedre seg utover dagen. Nå får vi bare håpe på at noe skjer i NOI snart. Da blir det nok mange glade fjes her på forumet! :)

 

AKVR er litt tilbakeholden. Litt opp i starten, men falt ned igjen nå. Lite rørelse egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vektet med ned i AKVR, solgte mesteparten og sitter nå igjen med kun 1k aksjer... Som jeg blir sittende med. I all hovedsak var det på grunn av at pensjons underdekningen i UK faktisk har blir større siden utgangen av 2002. Samt at jeg syns de klarer å komplisere byttemodellen ytterligere i innkallingen til GF.

 

Vel, mitt hjertebarn AKVR... Lykke til videre :cry:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Godfolk!

 

Burde tydeligvis ha sittet en dag til med FJO. Men kom meg noenlunde helskinnet ut i går, så bør vel være fornøyd med det.

 

Og etterpåklokskap er vel som kjent en dåres kunnskap? :roll:

 

Ellers så sitter jeg på gjerdet i dag også. Litt blå dag i dag, men skal ikke særlig mye til for å falle i rødt igjen (neste som kaster kortene i WIC er vel ikke langt unna kan jeg tenke meg). Regner med neste uke blir bedre... Eller uken etter det... Eller noe slikt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Litt artig å konstatere at AKVR kursen er opp 2 kroner ETTER at jeg solgte... Mine salg fungerer ofte som kjøpssignaler for andre :D

 

Gjort er gjort, mulig AKVR stiger ytterligere i dag dersom det skulle komme forlik i RGI saken.

 

Sitte å se på NOI i dag gidder jeg ikke, så nå logger jeg meg av... Sjekker innom i ettermiddag før stengetid.

 

Happy trading!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Endelig oppe igjen med ADSL-tilkoblingen. Har hatt alvorlige problemer siden tirsdag.

Dette har sansynligvis reddet meg fra å hoppe på NOI da det var som friskest rundt 3,60.

Jeg er fortsatt tungt lastet med GRO og venter på den store oppgangen.

Link to comment
Share on other sites

Selger ut mine siste opsjoner i AKVR.

 

Litt trist at Røkke skulle rote det til slik når selskapet tilsynelatende var på rett vei rett opp.

 

Enig med deg Pirelli om splittingen, det er noe "rart" som ikke er kommet frem her. Fikk selv den følelsen straks gamle AKVR skulle tvistes om slik at Røkke kommer som suveren hovedakjsonær i nye AKVR. - Dersom alle dagens aksjonærer skulle velge å bli der, så skulle jo ikke aksjefordelingen bli slik? - Inngangen med Aker Yards til den prisen, osv. Men dette får vi ta opp under aksjeprat senere.

Link to comment
Share on other sites

Hallo - hallo-hallo!

Svært så stille det var her.

Er det salgene Pirelli og Laphroaig har gjort i AKVR som trykker?

Jeg har ryddet i garasjen. Der fant jeg en hel sekk med tomflasker som jeg skal pante , så slipper vi å spise bare beinmelspudding i helga.

 

Garasjerydding anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt noen børsfrie timer... Og ser at Murphy spiller meg ett puss som vanlig ;)AKVR fosser fremover, helgen skal benyttes til å finlese både årsrapport og innkalling til generalforsamling.

 

Syns det er litt vanskelig å forholde seg til informasjonen når vi ikke vet helt konkret hvordan byttetilbudet blir. Men jeg skal ikke utelukke at det er en god deal for nåværende aksjonærer.

 

NOI ser ikke lys ut i dag, jeg bunnfisker for å snitte meg ned. Hvis den blir liggende slik den har gjort hele dagen blir jeg sittende over helgen. Du kan være glad ADSL linja datt ned Corvus, hvis ikke hadde vi nok sittet i samme båt nå ;) Mitt snitt er 3,13-

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte Mec igjen før i dag, tok ett lite tap og tro det eller ei men det er første gangen jeg selger MEC med tap. Tenkte at jeg hadde tjent så mye på den, så jeg kjøpte på 12 og solgte i dag på 10,80.

Er bekymret for markedet generelt (USA tallene)

Ellers så sitter jeg for fullt i SIN som virker sterk, skal bestemme meg for om jeg er med i EMI for Opera Software i helgen, vansklig avgjørelse men men den som intet våger osv......

Ha en god helg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ingen god dag for meg på børsen. Etter å ha gått inn tungt i NOI 3.01 i går ventet jeg en oppgang i dag, noe som kjent aldri kom. Men sitter med et håp for mandag. Virker for meg som om meglerhusene vil ha denne aksjen ned, er veldig mange store salgsordre som kommer og går. Får håpe det blir bedre tider på mandag. Dere får ha en god helg

Link to comment
Share on other sites

Vel, en tvilsom dag for meg. Først solgte jeg AKVR på 140,50- fordi ratio var 1:10 og ett par oppslag i Årsrapporten for 2003 gjorde meg meget skeptisk. Når jeg leste om byttemulighetene i innkallelsen til generalforsamlingen syns jeg ikke det lignet på det jeg har oppfattet fra før. Salget må kalles en impuls.

 

Så kommer jeg tilbake utpå ettermiddagen og finner AKVR i godt driv. Får tilbake troen på det meste, og kjøper samtlige aksjer tilbake for 144,- :oops:

 

Jeg har tradet AKVR masse det siste året, og dette har skjedd en gang før også. Jeg får trøste meg med at jeg har en drøss med trader som har gått andre veien.

 

Helgen er reddet, både årsrapport og kompliserte restruktureringsplaner må gås nøye gjennom.

 

God helg ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Huff, enda en fæl dag for meg :cry:

 

Jaja, vi får se fremover.. Det jeg lurer litt på er hvorfor INM holder på sånn den gjør. Den siger jo bare sakte, men sikkert nedover. Null aktivitet. Det er kjipt..

 

God helg gutter!

Link to comment
Share on other sites

satt og lurte på både NOI og FAST ved åpning i dag, men endte med at jeg ikke gikk inn, og bra var det..... :wink:

hadde små muligheter til å følge med resten av dagen, og var glad til at egentlig var en særdeles kjedelig børsdag i dag, og avhengig av dagens handel i USA kan det vel ikke bli så dødt mandag..

(og mine SUO er frustrerende, er jo bare litt opp og litt ned sånn ca. annen hver dag, men skal være tålmodig der.....)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Da var enda en børsdag gått, og nesten helt fri for kjøp og salg. Eneste kjøpet ble 6k CNR til 7,48.

Det ser ut som det kan bli en greit kjøp. GUSH er nå +7.77% opp. Eneste som jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte en større post.

 

AKVR gikk fint opp idag, og den står endelig i pluss igjen! :D Noen som tror den skal teste 150-grensen?

Synd med salget ditt idag Pirelli. Har gjort det samme selv, men valgte idag å sitte helt rolig, og det lønte seg.

 

Jeg følger også med NOI som dere sikkert allerede har fått med dere. Sitter med et snitt på 3,03. Håper den viser andre takter på mandag.

Link to comment
Share on other sites

GUSH fikk en flott start i USA idag, men har falt litt tilbake. Den har nå brytt den negative trenden og konsoliderer mellom 1.10 og 1.09. Kurs nå er 1.10, og omregnet med nåværende dollar ( 6,98 ) tillsier det en kurs på 7,68 Kroner.

Brudd opp kan komme..

 

gush.gif

Link to comment
Share on other sites

du er vel fornøyd nå, jeg hadde egentlig håpt denne skulle ende ned jeg, så jeg kunne trade den på mandga, men ser for sterk ut nå..... :cry:  

Macaroni

 

Selvfølgelig er det gledelig at den går rett vei i USA! :D 1.15 akkurat. kjapt omregnet vil det bli i overkant av 8 kroner...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...