Jump to content

Traders Pit - Episode 09


Pirelli

Recommended Posts

Så du flytter kapital over i eiendom Laphroaig, sikkert en bra strategi, eiendom er forutsigbart og trygt. Noe vi vel ikke med beste vilje kan si om dagens børs... :eek:

 

Jeg er forsiktig optimist med tanke på dagens trading, futuren peker oppover og vil nok muligens berolige investors i Europa i dag.

 

Nyhetssendignene på TV er tragisk å følge med på om dagen, full av verdens uro og terror. Ser ikke ut som vi skal slippe denne usikkerheten på en stund ennå.

 

Sits; NOI og TOM, gjør neppe noen endringer i dag.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Dette var mange gode ord Laphroaig!

 

Jeg selv solgte ut OPERA i går, det var bare en grunn til det og den er ikke rasjonell engang. Det er bare det at jeg hater å se rødt på porteføljen. Jeg ble veldig skuffet når meldingen om at nokia bruker OPERA browser kom og kursen reagerte lite, da har ikke jeg din talmodighet Laphroaig.

Jeg sitter med mye CRU som jeg nesten venter å miste på SL i dag, jeg blir ikke lei meg av den grunn for det blir en god gevinst på 3 dager.

I såfall så har jeg bare SIN tilbake og det er litt lite å følge på med, så jeg er på kjøperen i dag, men vet rett og slett ikke hva???? Regner med at markedet skal ned i dag og da har jeg problemer med å plukke,

noen som har ett godt råd??

Link to comment
Share on other sites

Noen som har kommentarer til børsmeldingen for OCR i går? Selv lurer jeg litt på denne uttalelsen:

- Vi hadde alternativet å trekke oss, men velger å fortsette, sier Ocean Rig-sjef Geir Aune til Reuters
Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut som NOI åpnet opp. Og kurs nå er 2.99. Ordrebildet ser ikke så alt for bra ut. Jeg tror kjøperene må komme seg over den skulte linjen som er på 3kr. En ting som er bra er at det ikke er selgere før 3,04. Det er vel omtrent den samme grensen for de også, men for meg så virker det som den ligger på 3,04-3,05.

 

Kan angre på at jeg ikke kjøpte FJO igår. Kurs nå er 4,17. Menmen... :cry:

 

Får se om det blir noen handler i NOI idag.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

jeg fikk rett angående CRU den ble solgt automatisk,,,,

jeg liker det ikke helt, men det er ett bra instrument med SL.

Angående OCR er jeg personlig pisseredd, har noen små sugerør og de er ikke med på å....

Føler det blir vanskelig på dette forumet å si ting, men jeg har klokketro på SIN og det bør jeg nå for det er jo eneste aksje jeg sitter med.

Lurer litt på FJO i dag har gjort det godt der før, men litt rart å kjøpe høyere enn jeg solgte,,, men men jeg får se

Link to comment
Share on other sites

SIN har et prosjekt nå som absolutt virker svært fornuftig og det skulle vel vanskelig dukke opp noe negativt der fremover. Det eneste må vel være noe omkring OCR. Her skulle jeg likt å se forholdet mellom eierskapet i OCR og det nye riggprosjektet. Noen som har regnet på det?

Link to comment
Share on other sites

NOI stamper rundt 3,- som vel er definert som 'startlinjen'. Så får vi se hvem vei rykket skal i dag, jeg bunnfisker som vanlig men venter ikke å få noe. Bare viser min vilje for å bedre ratio :)

 

Jeg er blitt long i TOM, tviler på at 35/36 er ett blivende intervall for denne aksjen, det blir vel enten baron eller lassaron... Mitt kursmål er 39,- og jeg klarer ikke å se noen nedside i denne.

Link to comment
Share on other sites

Nå fikk jeg FJO, veldig billig spør du meg, det er fristende å selge med en gang. Men jeg må jo ha litt å følge med på i dag (jeg har fullstendig fri fra jobb i dag) Når det gjelder SIN/OCR så er vel forholdet ikke endret fra tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Dropper selgerene i NOI ned på undersiden av 3kroner så kommer jeg til å kjøpe mer. Det er en eller anne småpost som går til 2.99, ellers så er det fryktelig stille. Helt utrulig lavt volum.

 

Vi statser på at kjøpersiden får øynene opp og beveger seg over 3kroner! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fytte fytte fytte fytte,,,,,,, jeg har vert ute 3-4 timer,,,,,,,,,,,, har solgt fjo i svime direkte med megler...

Har hatt besøk av 2 elektrikere og regner med at jeg kan være online 100% fremover. ser nå at jeg bør kjøpe CRU igjen det er jo veldig hyggelig

Link to comment
Share on other sites

Hei

Idag ble det mer STP til 0,28 :lol:

 

Magefølelsen er nå enda bedre :twisted: :twisted: :twisted:

Nå skal jeg avente begivenhetenes gang

Har handla det jeg skal for en stund.

 

Lykke til alle andre

 

God helg!!

 

PS Til dere som drifter dette forum og alle som skriver:Dere gjør en kjempejobb!!! Takk for det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siste børsdag denne uken slutt. NOI sluttet på samme kurs som igår. 2.94. Var på det høyste oppe i 3,04, men det var på lavt volum. NOI ser fremdeles teknisk bra ut, og jeg sier det igjen, det er kun et tidsspørsmål før den tar av. Litt kjedlig å trade denne nå om dagen. Litt for lite aktivitet.

 

Da får dere alle ha en flott helg! Bruk den fornuftig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg limer inn ett innlegg som 'uturen' har skrevet på 'olje' forumet stocktalk, det sammenligner NOI og CNR.

 

"Jeg har fulgt begge selskapene i flere år. Svaret er ikke enkelt og må baserer på mye synsing, men det beste jeg kan komme opp med er at kursen på NOI burde vært omtrent den samme som for CNR.

 

P.t. er produksjonen omtrent den samme.

NOI får betalt omtrent B.B pris.

CNR får betalt B.B. minus USD 6 dollar.

NOI har nærmere USD 20 mill i lån og en omtvistet krav fra Petrobras på ca USD 8 mill.

CNR har ingen gjeld.

CNR har lite kontanter.

NOI har nærmer NOK 100 mill på bok.

 

NOI har større påviste reserver enn CNR.

NOI vil nesten doble produksjonen i løpet av 1 - 3 uker når brønn 3 D produserer 7000 fat/dag.

NOI har sin produksjon i et rolig hjørne av verden.

CNR arbeider i et politisk ustabilt område av Europa.

NOI er avhengig av PB som operatør, og PB prioriterer ikke Coral mht. kompetanse.

CNR er opertør på alle sine felt.

CNR er avhengig av stadige emisjoner for å finansiere ekspansjon.

NOI treger ikke flere emisjoner, forutsatt vellykket start av 3 D.

CNR produserer billig på land i et lavkostland.

NOI produserer dyrt langt til havs i et lavkostland.

CNR er viktig for Georgias energiforsyning og har myndighetens velvilje

NOI betyr nesten ingenting for Brasils energiforsyning.

 

Og så det viktigste:

CNR prises i dag på forventninger om store funn på 4 - 5000 meters dyp, gass eller olje på de 2 aktuelle feltene, Norio og Manavi.

NOIs rettigheter til andel i mulige store funn på feltet Cavalho Marinero er ikke priset inn i dagens kurs.

 

Etter min oppfatning har store aktører på OSB gått tungt inn i CNR fordi risk/reward var gunstig på kurser i området 3 - 3,50

Denne prisen, som tilnærmet er kursen på NOI de siste ukene, ble forsvart av CNRs program for underbalanserte horisontale boringer på kjente felt.

Oppsiden lå på de 2 dypbrønnene, hvorav den ene påviste olje før casingen falt sammen.

Risk/reward er minst like god i NOI i dag, men har likevel ikke vært interssant blant store aktører på OSB, sannsynligvis fordi NOI/Petrobras har tabbet seg ut for ofte.

En vellykket oppstart av 3 D kan endre på dette, slik det skjedde med CNR da den første horisontale brønnen ble en suksess.

 

Det er oppsiden som i dag priser CNR til omtrent det dobbelte av NOI.

Med 3 brønner i produksjon og mer oppmerksomhet mot NOIs rettigheter på CM vil prisen på NOI kunne løfte seg til dagens pris på CNR.

 

Derfor er jeg nå ute av CNR og tungt - vurdert etter min økonomi - inne i NOI."

 

Pirelli :D

Link to comment
Share on other sites

Anngående NOI vær forsiktig! Denne har jeg sitte med i 3 år og ikke vært lett skal jeg si, men at dette er case fremover er mulig. Jeg sitter fremdeles i noi og at denne kommer er sikkert,men når.Ikke gå alt for tungt inn her er min menig da men men ?

hilsen binders :eek:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...