Jump to content

Traders Pit - Episode 09


Pirelli

Recommended Posts

Hei i kvelden.

 

Pirelli, du lurte på når møtet var. Har ikke hatt tid til å sjekke dette. Men noen påsto på annet forum at møtet finner sted kl 10 og utover. Det var da det startet på fredag 12. også. Noen antydet ca 12 som behandlingstid, siden sak 20 og 21 (eller var det 21 og 22?) skulle behandles sist.

 

Tipper dette ikke bare er noe som bankes gjennom, så det kan sikkert ta ei stund til. Men vær åpen for avklaring både før og etter disse tidspunktene. Vær også åpen for at det hele koker ut i ny utsetting.

 

Ingenting overrasker meg når det gjelder tyske politikere lengre.

 

Vil dessverre være borte fra PC i morgen (det var den kulturelle begiveheten da... 8) ), mulig jeg kommer meg på nett via nettcafe eller noe slikt. Dermed får jeg ikke oppdatert TOM-tråden heller. :roll:

 

Blir spennende og se om noe skjer i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Har tatt en kikk på "Tagesordnung der 214. Ausschusssitzung am Donnerstäg, 18. März 2004, 10.00 Uhr in Berlin". Den er opprinnelig fra 2. mars 2004.

 

Det var opprinnelig 21 punkt på listen hvor pkt 21 var "Verschiedens" (altså noe tilsvarende "diverse".

 

To pkt om pant har blitt føyd til listen som nytt pkt 21 og 22. Hessen-forslaget er nr 21 og regner med Trittin-kompromisset er 22.

 

Ikke vet jeg hvor lang tid de foranstående 20 sakene vil ta. Et stykke ut på dagen bør nok det formelle vedtaket være klart (eller det nye krumspringet om det skulle komme).

 

Her finner dere sakskartet i PDF:

 

[fjernet link]

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Pirelli, du kommer til å ha "puls 201" i morgen? :D

 

Regner med dette går bra jeg (men blir ikke overrasket over enda mer trenering i morgen). Går det til h, så blir det vel å sitte superlong med "studentpostene" mine. 8)

 

Vurderte å sette klar en SL i dag, men prøver å alliere meg med noen som oppdaterer meg med kurser.

 

Finnes forøvrig andre anstendige wap utgaver av nettsider for aksjer enn HO (har prøvd dn tidligere, håpløst dårlig)? Har mulighet for GPRS på moben.

 

Takk for "god tur"-ønskning. Detta blir bra. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: Pluss201/Mølleren

 

Linken til møtereferatet i bundesrat ble for mye for dette forumet å håndtere, jeg tok meg friheten til å fjerne dette fra innlegget ditt pluss.

 

Spennende dag med TOM aksjer, det skal være sikkert. Tekniker'n er presis, når han sier at dette er pro forma tror jeg han på det... :D

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler en titt på spredningssalget av Yara, tror det kan være et kupp. Se egen tråd under aksjeprat.

 

Ser at Europa har startet dagen moderat ned, litt skuffende etter sterk utvikling i USA i går... :roll:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jaja, da fikk jeg endelig litt oppetid! Nettet mitt har vært nede omtrent hele denne uken, og derfor har jeg vært alt for innaktiv.. CNR solgte jeg nok litt for tidlig, men så lenge det var med fortjeneste så skal ikke jeg klage! :D

 

Du (og flere) traff bra når dere kjøpte NOI på bunnen for noen dager siden. Skulle muligens ha lastet litt mer opp jeg også, men det ble ikke så jeg gjorde det. tror nok den beveger seg opp og over 3kroner idag.. Ingen grunn til at den skal ligge under.

 

Jeg så at det var en gjest som hadde postet i Traders Pit. Dette skulle egentlig ikke være mulig. Men er nok mest sansynlig en glipp av meg. Har antagelig ikke oppdatert dette området. :oops:

 

Lykke til alle!

Link to comment
Share on other sites

Ståle, godt å ha deg på nett igjen... Men for pokker, selge NOI nå??? :D

 

Vi driver på med stillingskrig, noen vil kjøpe på 2,95- mens andre vil selge på 3,05-... Anbefaler alle å legge inn kjempestore kjøpsordrer på 2,75- som motvekt på alle de som ligger til salgs på 3,50- Hvis aksjen detter ned dit er det uansett ett kjempekjøp...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ståle, godt å ha deg på nett igjen... Men for pokker, selge NOI nå???  :D

 

Ikke missforstå, selger kun en liten del, og skal selvfølgelig kjøpe igjen! Håper på at den gjør et lite dupp under 3kroner igjen. Da ligger jeg der klar og tar opp det meste! :D Har selv også kjempetro på NOI, og tror det bare er snakk om dager før vi tar av. Alt stemmer, men vi mangler den siste triggeren!

Mulig jeg må bite i det sure eplet og kjøpe igjen til en høyere kurs. Men vi får vente å se...

 

Vurdere å gå ut av AKVR før GF. Hva tror du Pirelli?

Link to comment
Share on other sites

Ola, det er totalt 1.046.000 til salgs opp til 3,38- mens totalen på salg er 1.569.000

 

Det vil si at det ligger 540k aksjer til salg over 3,38- Noe mer enn det vet jeg ikke...

 

Men at noen ødlegger ratio ved å legge aksjer til salgs høyt oppe i ordreboken er jeg ikke i tvil om... Bunnfiske vil bedre ratio...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

NOI kommentaren var ment som en spøk ;)

 

Er veldig i tvil når det gjelder AKVR, har stilt meg utenfor til etter GF... Se AKVR tråden for detaljert beskrivelse av min oppfattning, Engabhoy er med, han har nok bedre 'nese' for dette enn meg.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Da var torsdag over. Litt lite prat på forumet denne uken egentlig. Skjerp dere! :wink:

Vel, skal egenlig ikke si noe jeg, imed at jeg heller ikke har vært den mest aktive denne uken... uansett, dagen idag sluttet med at NOI fikk den lille duppen rett under 3kr som jeg egentlig forventet. Lastet da selvfølgelig litt opp, etter å ha solgt litt tidligere idag. Nå spørs det hva morgendagen bringer.

 

AKVR har jeg nå solgt meg ut av, og er så pinglete at jeg sitter på sidelinjen til over helgen. :oops:

 

Satt egentlig idag å tenkte å laste opp med FJO når den var på 4kr, men det ble ikke så jeg gjorde det. Sluttkurs til den ble 4,08.

 

CNR som jeg ikke lengre har i min portefølje korigerte minimalt ned idag, og ente på 6.48, som er nesten hele 0,50% ned! :o

Link to comment
Share on other sites

Ståle, når Laphroaig har markedsfri blir det litt stille. Pluss201 har også tatt langhelg og Carlos er busy på jobb... Selv har du jo også vært litt lite aktiv den siste tiden og jeg er litt trøtt av børs. Bullmarkedet har vart ca. ett år nå, og de siste 3-4 månedene har jeg brukt usannsynlig mye tid på markedet og research. Burde egentlig tatt meg en ukes fri jeg også, slik Laphroaig gjør, men det er jo påske snart :twisted:

 

OSE klarte seg ganske bra i dag, NHY og høy oljepris må nok ta skylden for at vi ikke havnet i minus... Etterhandelen er opp i USA så morgendagen er atter en ny dag...

 

Det er GF i AKVR kl. 14 i morgen, selv om jeg ikke har aksjer i AKVR akkurat nå er jeg spent på hva som kommer av informasjon og kommenterer derfra.

 

Sitter med et lite urealisert tap på TOM, må bestemme meg om jeg vil sitte long på denne eller ikke i morgen. Venter at kursen stabiliserer seg på dette nivået uten nyheter fra Tyskland eller selskapet.

 

NOI er en artig aksje å følge, stor prøvelse for tålmodigheten. Jeg har bestemt meg for å stå løpet ut og ikke selge på rekylene som aksjen har et par ganger i uken. Posisjonering kommer nok etterhver som 10 april nærmer seg. :D

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Pirelli, du har virkelig vært fantastisk i ditt stå på her. Moro, - vi er deg alle her en stor takk skyldig.

 

Selv har jeg som du sier en liten børspause. Gått tungt cash. Har laphroaiget meg litt, kjøpt noen andeler der, ca 1 kvm. Den er faktiskt på billigsalg sammenlignet med andre selskap i samme bransje. Finnes ingen tilsvarende til den prisen i øyeblikket, rett og slett ett funn om jeg må si så. Satser litt kortsiktig og noe daytrade.

 

Ellers er jo markedet noe usikkert fremover. TA gir inntrykk av enten opp eller ned, som jo er lite å holde seg til. Magefølelsen sier ned, og den er noe mer å stole på. Likevel, jeg tror det ligger overraskelser på lur. Disse vil dukke opp der vi minst venter det. Egentlig har mange aksjer ikke steget i takt med hva som var forventet ett år tilbake. Og det er her jeg tror vi må se oss om etter de kommende kometer. Kursen på en aksje lever egentlig sitt eget liv utenom selskapets gjøren og laden. Hva de "gjør" er triggere til kursen.

 

Det finnes ingen fornuftig forklaring på hverken NOI eller CNR.

 

Hvorfor stagnerte NERa når vi alle så den på vei mot 20? Nå 16... halvt år etter. osv. TOM, den dør og blir vekket til live med diskusjonen om pant i Tyskland,...for dumt, ikke sant. Men det er markedet her hjemme som bestemmer det.

 

Vi er på vei inn i en ny "prising" av standardkurser, tror jeg. Aktørene i markedet har blitt fler, verdiene har økt, pengene er i markedet. - La oss nå ikke gå i fella på nytt slik at mesteparten fordamper i ett kortsiktig hysteri.

 

Uten å nevne navn, så kunne en årstilkommen sjef i et av landets største investeringsforetak med bakgrunn i statens forvaltning av min folketrygd komme med et innlegg om hvor fordummende og dumt det var at småinvestorer var på børs. At disse også hadde anledning å kommentere ulike statsforvalteres handlinger anså han som direkte uforskammet og på toppen av det hele ikke relevant overhode til et forvaltninsorgan underlagt statlig kontroll.

 

Vil bar si til det at staten ikke er ham, men oss!...

 

Det er vår eiendom de skalter og valter med, som oftest til sitt eget beste, fy fan!

 

Det var ikke oss småsparere som halverte oljefondet for noen år siden.

 

At vi "børshaier" har kommet litt på sidelinjen nå, og får en part av kaka er bare riktig og korrekt. La oss fortsette med det og gjennom dette og andre aksjerelaterte forum er vi nå på grunn av utviklingen i stand til å kommunisere slik at vi er blitt en faktor å regne med i dette spekulative spillet.

 

Jeg er ikke i tvil om at de meninger og ytringer som kommer til markedet gjennom her og andre forum blir lest og tatt hensyn til i aksjepraten.

 

Selv har jeg hatt enorm glede, og for ikke å snakke om utbytte av denne kommunikasjonen. - En stor takk til alle for det.

 

Og jeg er ganske så sikker på at vi nå er mange som får mere igjen av invisteringene på børsen enn tidligere. At vi er få som skriver daglig er en ting, men leserfrekvensen av innleggene viser at det er mange som følger med. Derfor viktig med saklig informasjon. Selv har jeg merket at det er en stødig tilstrømming av registrerte brukere her. Og fler og fler med innlegg. - Sammen er vi sterke, og jeg tror det er meget viktig at enhver mening legges frem, det styrker samholdet og handelen. Å sitte alene med sine investeringer er ikke for oss enkeltpersoner, det vil vi neppe tjene på. De kjendisene som virkelig tjener penger på børs er vel og merke selskap med mange ansatte. Nå holder AKSJOFORUMET på å utvikle seg til et solid selskap/felleskap i så måte, og det må vi utvikle videre med saklige innlegg og fornuftig vurdering av informasjon.

 

Så for all del, uansett hvor ubetydelig du synes dine meninger er, skriv ett innlegg uansett. - Selv en pessimist er god for en dårlig nyhet.

 

Som Pirelli sier har jeg markedsfri i øyeblikket og det stemmer. Men jeg er ikke fri for aksjer av den grunn. Sitter i min portefølje som vises i signaturen. - Lurte meg selv grundig med EME som ble langsiktig på ca 22 minutter for en uke siden. Har vel tapt rundt 30 tusen siden da, men ikke noen sure miner forløpig. Slikt har skjedd før og vil inntre igjen. Det jeg da gjør, (jeg bruker ikke Stopp Loss, SL), heller samme taktikk som "EngaBhoy" dobble den i påvente av stingning. - Ikke anbefalingstaktikk av noen aksjeforståsegpåerer eller tilsvarende guruer. - Men, men - jeg går ikke inn for en dobbling før akjsen teknisk sett snur og har en stigende trend, og gjerne avventer noen dager til jeg selv ser at så er tilfelle. Da dobbler jeg, og vips - noen få uker, måneder, eller ett år så er gevinsten der. Ikke alle av dere har så lang tålmodighet, vel, ingenting jeg kan gjøre med det, men i det lange løp vil det kunne virke på enkeltakjser når vi har med veletablerte og langsiktige selskaper å gjøre. - Håper Ementor er ett av disse??

 

Ellers har jeg et lite engasjement som tar litt tid om dagen (gevinsten av et år med AKVR er satt inn i fast eiendom) og får ikke fulgt med for gode trader slik at jeg blir litt akterutseilt med pulsen på børsen. Regner med at det er slutt til påske så da kan jeg delta mer aktivt igjen.

 

I mellomtiden håper jeg at dere alle kommer med nyheter og fakta omkring de emner som er her og gjerne flere til.

 

Selv er jeg meget interessert i nye "case" som har fremtidsmuligheter. Det har aldri vært mange av dem.

 

Som en avslutning vil jeg si at jeg sitter med en følelse av at mange "fond" nå er i vei med å selge seg ut av sine porteføljer. Da forventer de at stigningen er tatt i deres aksjer.

 

Dermed er det vår tur til å søke etter de akjsene som disse fondene vil kjøpe opp. Det er det hva dette forumet kan bli til, og dermed er vi med på vinnerlaget videre fremover.

 

Beste hilsner, og fortsatt engasjert

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...