Jump to content

Traders pit - Episode 13


Pirelli

Recommended Posts

Da var den forrige full... Jeg lurte litt på å hoppe over episode 13, i Mexico mangler f.eks. hoteller 13 etasje. De går rett fra 12 til 14, jeg har alltid syns synd på de som får rom i etasje 14 når 13 mangler... For de må jo skjønne at de i virkligheten holder til i etasje 13.. Vi satser på å kjøre uten illusjoner, ingen av oss spekulanter på børsen er lettskremte eller overtroiske antar jeg :D :D

 

Det later til å bli en heidundrande avsluttning på uken, Nasdaq opp over 3% vil nok få fart spesiellt på IT aksjene i morgen.

 

Selv er jeg allerede fullastet, hvis jeg regner med Yara aksjene som jeg hverken har fått på VPS eller blitt trukket for ennå.

 

I morgen må NOI kjøpes Ståle, ikke selges :D

 

Jeg vurderer forøvrig å endre nick, det er en karakter på Kanal24 som har plagiert nicket mitt, han kaller seg Esther Pirelli og snakker sørlandsdialekt i ett forferdelig toneleie...

Link to comment
Share on other sites

Tror dette kan bli en posetiv børsdag. Her er noen indikatorer:

 

 

S&P 500 1109.19++1.64%

Nasdaq 1967.17 ++3.02%

Russell 571.53 ++2.49%

NYSE 6464.42 +1.39%

 

 

Gull:

t24_au_en_usoz_6.gif

 

nasdaq.png

 

Om det blir noe salg i NOI får vi se. Men hvis forholdene blir lik som igår, så blir det nok det, men passer på at jeg kommer igjen ja! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lastet EDBASA den siste tiden. Har hørt rykter om en mulig milliard kontrakt.

En bekjent som jobber med drift av datasystemer i Telenor får sannsynligvis sparken i Juni.

Jobben kan bli "outsourcet" til EDBASA(?). Dette må jo være en høy-aktuell kandidat. (Finnes det i det hele tatt et konkurende selskap i Norge som kan betjene den enorme serverparken i Telenor?)

Jeg skal skrive et innlegg om saken senere..

 

Update Sjekket Newswebben: Kontrakten er kommet!!!!!!

 

For EDB the agreement is expected to be worth NOK 5.3 billion. Nå blir det rally. hehe.

 

 

...

Ellers sitter jeg med 40k NOI. Har ikke tid til "Daytrading" pga. jobb. men tror jeg har gått glipp av endel raske lapper i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Veldig lavt volum i NOI i dag også, stampe stampe...

 

Lite bevegelse på porteføljen min, bortsett fra Yara da, den var oppom 54,- :D Snakk om money for nothing... Jeg får ikke aksjene mine før tirsdag.

 

KVI bidro med en varm vind fra fortiden i dag, på min realtid's oversikt på NetFonds er aksjen opp 3178%, her må det justeres for 20 til 1 spleisen... Sitter omtrent 100% investert, men vil inn igjen i KVI/AKVER når jeg får justert porteføljen.

 

Lykke til i dag!

Link to comment
Share on other sites

Madamen maser, jeg må kjøre skrot til fyllinga :D

 

Må bare kommentere det som er litt symptomatisk for ett marked som har korrigert, mange har sittet inne med tap i porteføljen og så fort posisjonene kommer i pluss eller break even selges de.

 

Vi ser det i QFR, GOD og de andre små selskapene spesiellt. Tålmodligheten og troen er svekket etter disse turbulente ukene vi har bak oss. Nå må folk venne seg til bullmarkedet på nytt... Det tar nok litt tid ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg til å se at det flere og flere som viser interesse til til GOD.

Jeg tror at GOD kommer til å bli en god trader kandidat i kommende periode, noe som CAR har påpekt tidligere denne måned. Men det som jeg har virkelig tro på er at GOD kommer til å minst doble seg i løpet av 2004. Jeg sitter long i GOD.......

Det er godt å se noen av Pirelli's, Laphroaig's og Sailorboy Kaliber er også med i aksjen.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om det er mange som tror på NOI og GOD denne uken!!! Vi få håpe at de har rett.

Jeg er virkelig spent på GOD's vegne. Vi krysser fingrene og håper på det beste.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Ja, siste uke før påske. Tror ikke det blir den store tradingen akkurat, ...for mitt vedkommende blir det litt mere rolig. Tenker jeg blir sittende med mesteparten av porteføljen til dere har hausset den opp på et salgbart nivå. Du tar deg av GOD, Carlos? Den må jo være latterlig lavt priset nå, hva?

 

Skulle gjerne sett EME nærmere 7...?

Link to comment
Share on other sites

Vær oppmerksom når dere leser innlegget på at tiden er en time forsinket fordi forumet klokken lever fremdeles i vinter dvale. Den er en time sent.

litt usikker om Ståle kan gjør noe med, men dette er avhengig av systemet. Det fleste systemer bygger på at applikasjonen leser "time& date" fra klokken i Operativ Systemet og isåfall må ISP fikser det.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...