Jump to content

Traders Pit -Episode 20


Hoff@

Recommended Posts

Tenker det blir en slapp dag for mitt vedkommende. Porteføljen holder seg bra og fikk et fint løft med KVI i går. Skulle SIN falle kraftig tilbake vurderer jeg litt oppkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å dobble i TOM for å snitte ned men vil se ann utover dagen om aksjen faller under 33,-

 

Ellers ser jo dagen ut til å bli mørkerød, rentespøkelse i USA kaster skygger over Europa. En bra kjøpsanledning for enkeltaksjer :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begynt og bruke Stocnet Trader i dag, veldig uvant og mye å stille inn, men tror det skal bli ett supert verktøy når jeg blir vant til det.

Ser at OCR fortsetter oppover, jeg blir overrasket om ikke vi får en melding fra selskapet denne uken

Link to comment
Share on other sites

Ser at dagen ikke blir så gal som fryktet.

 

Hoff@, legger du inn noen kommentarer omkring netportalene du har brukt og den nye slik at vi får noen vurderinger, er en egen topic i Snikk/snakk? - Tenker selv på å skifte for å holde kurtasjen nede.

 

OCR er jo bare spennende, ingen tvil om det, men frykter mye av uppsiden allerede er priset inn i aksjen. Selv holder jeg en knapp på SIN.

Link to comment
Share on other sites

Sitter bare og observerer porterføljen idag. Regner ikke med de store sprellene. Ser at CRU har hatt en dipp idag antakelig pga svakere gullpris. Ypperlig tradingaksje naa for tiden. Har stor tro paa ggs på kort sikt, og trader litt i denne. Stocknett trader er kjappt og enkelt og jeg liker programmet veldig godt. :wink:

 

ps: bør ikke forumet stilles til sommertid snart?

 

f

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at SIN stiger litt etter litt i dag OCR er også sterk, hvem vet hva??

Jeg snakket med noen offshorefolk i går og de hadde veldig mye positivt å berette om nybyggene til SIN.

Bare at stålprisen har steget 65% etter at SIN skrev fixed kontrakt sier mye, selv om verftet også er med på kalaset.

Ellers ser det flatt og kjedelig ut i dag, tror jeg går ut en tur

Link to comment
Share on other sites

- Tenker selv på å skifte for å holde kurtasjen nede.

 

hva har du i kurtasje ? har NordNet her, og med aktiv handling får du 0,07% (evt. min. 95,-).....

 

Ellers er vel både TOM og FAST opp og ned mye for tiden, mens OTR ser ut til å begynne å bevege seg frem mot Q1 29/4..... (tydligvis noen som bruker First Securities som tok det at jeg sa noe positivt som salgssignal, og pøste ut ned til 25,- :wink: )

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Synes det ikke ser så galt ut etter åpningen over there. Men mye kan endre seg.

 

Tro om vi har fått med oss nedturen bare for at USA skal flate ut og kanskje komme i pluss? Ville vært typiskt.

Link to comment
Share on other sites

Da legger jeg hodet på huggstammen og kommer med en påstand:

 

Tror TOM er i ferd med å bunne ut og snu nå.

 

Greit med kjøpere og de som driver og pøser ut må da for p----- snart være tomme? Tipper DDB har nettokjøpt i dag og MSI har nettosolgt.

 

Men jeg er ikke sikker. Har så vidt vært innom nettet i dag. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Joergen på det reklameinfiserte forumet imarkedet.no poster meget gode nettohandelsoversikter for blant annet TOM, sjekk http://bullboard.imarkedet.no/cgi-bin/ulti...ic&f=1&t=005225

 

Nå har TOM testet støtten tre ganger på 33,- Dersom USA og resten av verden ikke går i rødt igjen i morgen tror jeg den holder. Men jeg venter uansett med å snitte ned.

Link to comment
Share on other sites

Pluss201, jeg vet du har referert Joergens megleroversikt før, tenkt som en reminder. Intressant å se hvordan de forskjellige meglerhus selger/kjøper over en periode.

 

Markedet ser ut til å kræsje litt i dag også, men jeg tror bunnen er nær. Muligens kan TOM kjøpes under 33,- igjen i dag, vi får se om amerikanerne er TOMme snart...?

 

Jeg halverte min NOI beholdning i går, jeg skal inn igjen men håper på billigere inngang om noen dager.

 

Jobben krever sitt om dagen, altfor liten tid til å følge med på forum og børs. Jeg kommer sterkere tilbake ;)

 

Lykke til i dag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...