Jump to content

Traders Pit- Episode 28 -Fredag


Ivers

Recommended Posts

TIPS

 

I en større global oppang i verdensøkonomien går alle de forskjellige sektorene opp, men på forskjellig tid.

 

Det starter med shippingratene, mens industri og IT kommer etter.

 

Hotellsektoren er kanskje den siste som får være med på oppgangen, da de er avhenig av at andre gjør det bra/har råd til å bruke deres fasiliteter.

 

Vi vet det er oppsving i verdensøkonomien, og alle er interessert i å få med seg mest mulig av oppgangen. Ved å posisjonere seg i OTRUM, osm er det billigste og beste hotellsektorcase på OSE, får du ta del i oppgangen. Det er først nå i 2004 hotellmarkedet viser bedring..1 år etter børsoppganen startet.

 

Kjøp OTR og sitt long.. vil nok være mer lønnsomt enn trading i årene fremover.

 

Ha en fin børsdag!

Link to comment
Share on other sites

Hei Ivers

 

Du har vel rett i det :lol:

 

Dagen i dag blir nok ikke den slakt mange trodde i går kveld:

 

Nå kl. 09 51 er:

 

London +0,20%

DAX uforandret (åpnet en % ned)

US-futures pendler rundt 0

 

Kanskje traff vi bunnen i går på OSE, og at vi nå får en reaksjon opp fra den tekniske støtten ved 190?

Link to comment
Share on other sites

Utrolig tregt på børsen i dag, normalt skulle CRU steget mye på meldingen som kom. :lol: :lol:

 

Minelco AB has, based on the preliminary evaluations of the

Seqi feasibility study, requested Crew to advance the Seqi

Olivine project under the terms of the existing agreement

between Crew and Minelco. Minelco is a subsidiary of

leading iron ore producer LKAB of Sweden. Please see

link/attachment for full news release

Link to comment
Share on other sites

Enig med at det er tregt, ikke store omsetningen i de fleste traderaksjene. Og som Hoff@ sier, det ser ikke så galt ut dette, selv om ose er kraftig ned.

 

Tror fallet er over, kan ikke se at det skal noe nevneverdig ned videre.

 

SIN ligger jo på et lavmål etter siste emisjon og riggkontraktene, den må jo nå være et solid kjøp? Eller.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som dere andre i 'Pitten' her ser bunnen på korreksjonen for denne gang, jeg håper dere har rett. Selv har jeg ikke helt forstått hva som driver denne korreksjonen, alle piler peker oppover, det hele ser rett og slett kanskje overdramatisert ut. Spesiellt i USA, det eneste som muligens kan skremme investors er renten og det er langt frem til en rentehevelse.

 

KVI trades nå rundt 100,- Med det kommende byttettilbudet som har siste frist mandag kan man bytte KVI aksjer mot 38% AKY og 62% AKVER, dette er intet mindre enn en gratis lunsj for de som har 4 ukers perspektiv... :idea:

Link to comment
Share on other sites

Enig i at SIN er svinebillig nå. Jeg har ikke hørt noe mer fra Mosvold gjengen, tror de sliter for å hente inn kapital. Skulle de droppe hele rigg-spekken så forventer jeg en psykologisk oppgang for SIN, er litt spent på reslutatet fra OCR også i dag, tror det blir ganske bra forholdene tatt i betrakting

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan gi meg en liten fundamental sit-rep på FJO. :roll: Hva er det som har forårsaket siste tids fall :?: Jeg ser at lakseprisen fortsatt er relativt høy (rundt 25.80)... jeg har i allefall ikke fått med meg spesielle nyheter rundt selskapet eller bransjen generelt :? Og jeg følger rimelig godt med på nyhetsfronten...

Link to comment
Share on other sites

vel...whatever :roll: tror jeg fikk en bra inngang, er i allefall dages low så langt. siden jeg ikke har hørt noe negativt om FJO, så antar jeg at nedgangen vi har sett er en naturlig korreksjon. Jeg setter stop loss på 3.10 og target på 3.60 - 3.80. Venter en test av motstanden ved halslinjen fra hode skulder formasjonen vi nettopp har hatt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...