Jump to content

Episode 1002 - Fredag 14. 03 - 2008


TorValdsen

Recommended Posts

CPI tallene ble altså uendret, så da ser det ut til at Bernanke i denne omgang får rett.

 

Men, samtidig understreker det at nedgangen er så sterk at prisoppgangen ikke har påvirket CPI-tallet. Det tyder på at etterspørselen er såpass svekket at den i seg selv har holdt inflasjonspresset ned.

 

På den annen side er det noe spesielt at man ikke har med mat og energi i denne målingen, da disse prisene har økt markant siste tiden og ville sendt CPI høyt oppover. Men, har man først startet med måling uten, må man fortsette med det for at det skal bli riktig. Men det gir et helt galt bilde totalt sett.

Link to comment
Share on other sites

Det kan nå ligge an til et massivt rentekutt fra FED neste uke, gjerne 0,75 punkter ned.

 

Dette ser lovende ut, men jeg sitter igjen med 1 uromoment:

 

Er USA på vei inn i samme situasjon som Japan gjorde tidlig 90-tall? Vil vi få se at USA går inn i en tilnærmet 0-rente politikk i lang tid fremover uten av veksten kommer tilbake, slik Japan opplevde i 90-årene?

 

Ikke vet jeg, men jeg har svært liten tro på at markedet ennå har sett bunnen, både i USA, Asia og Norge. Det er i mine øyne hinsides å tro at en lånefinansiert oppgang på 5 år bare får en såpass liten nedgang på børsene i USA som det har gjort, når landet er såpass skadeskutt økonomisk som det er.

 

Det er nå i tiden fremover vi vil få se at den realøkonomiske nedgangen vil slå inn i selskapenes inntjening, og nedjusteringene kommer.

 

Ser for meg en oppgang nå frem til over påske, og mulig mot begynnelsen av april, men så kommer PW'er m.m. og setter agendaen for en ny nedgang.

 

Et perfekt trading-marked.

Link to comment
Share on other sites

Ute av DNO. En fin trade.. Takk SHB :D

Så får vi se om jeg kjøper meg inn igjen når Usa åpner..

 

 

Jøss er du helt i koma i dag Hallu? ja ja kansje ikke rart med store gevinster, men USA har vært åpent en halv time nå og det ser ut som den går rett i kjelleren.

Hadde tenkt å kose meg i Dubai uten aksjer, men synker det mer nå så laster jeg opp nå før Påske

Link to comment
Share on other sites

NEW YORK (CNNMoney.com) -- U.S. stocks turned sharply lower after Friday's open as investors worried about Bear Stearns' need for funding help from JPMorgan Chase and the Federal Reserve Bank of New York.

 

 

------------------------------

Dette forteller vel egentlig hvor lite verdt kommiterte og ukommiterte trekkrettigheter faktisk er verdt når selskapet har kniven på strupen.

 

Northern Rock og nå kan vi legge til

Bear Sterns må vi legge til flere?

 

 

Hvor ble det av de 200BUSD som FED lånte ut her om dagen? Bankene må jo være veldig ivrige til å låne ut disse pengene for å få gearet balansen sin ytterlig ELLER ... kanskje ikke.....

 

Det er vel få ganger tidligere i nyere historie at uttrykket "Cash is King" er mer passende enn akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Hva sier dere; skal jeg ta gevinst i MHG-shorten min nå eller sitte over helga?

 

Edit: Jeg ble sittende.

Håper det krakker fullstendig over dammen utover kvelden :ph34r::rolleyes::ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Særlig! Hvis ikke Hovedindeksen bikker under 400 i løpet av uka, skal jeg pålegge meg selv skriveforbud resten av måneden. :wink:

Dette skrev jeg på mandag som respons til Zoonics rallyvarsel. Hovedindeksen var en hårsbredd unna på tirsdagens laveste nivå (400.15), og i dag klarte den på mirakuløst vis å stå imot nedgang i resten av verden. Den startet uka på 411.49 og avsluttet på 405.06. Trøsten får være at min spådom tross alt var nærmere å slå til enn Zoonics. Da permitterer jeg meg selv til april og ønsker alle god påske! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Enga, som jeg nevnte syns jeg ett bedre veddemål hadde vært å være trådstarter for pitten ut måneden. Syns dine kommentarer er god lesning. Dessuten er vi trolig under 400 grensen på mandag - Uansett, god påske og velkommen tilbake i april :)

Link to comment
Share on other sites

Ut av bjørnene på 81.

 

Planlegger en påske uten derivater, men kanskje med noen få poster i Orkla.

Oppe i 2 dagslønner nå :cool:

 

Det ble 3,75 dagslønner totalt.

Altså ikke langt unna "ukelønn" :laugh:

 

Får sette meg et delmål:

-ei ukelønn på en dag, som første trinn på vei opp til "hallu"-divisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...