Jump to content

Traders Pit -Episode- torsdag 06.05


Hoff@

Recommended Posts

Så er vi klar for en ny og blå?? dag!! :wink:

 

Jeg er spesielt spent på CRU i dag.

For de som følger med på børsene "der borte" så var CRU opp over 30% en periode i går, før den falt tilbake til +15%.

Nå er ikke omsetningen stor og betydningen av Canadabørsen er minimal på OSE, men en psykololigsk effekt bør det dog ha.

 

Ellers så er vel retningen, retningsløst???

Link to comment
Share on other sites

Hei Mata!!

 

Det virker ikke som CRU får noen særlig puff ennå, det er CNR som fullstendig stjeler showet. Den er opp 12% nå og det er jo kanon, ellers så virker det som markedet ikke helt vet hvilken vei det skal gå.

For den risikovillige så er det drømmeforhold, men men det er fort gjort å gå feil.

Link to comment
Share on other sites

Det ble ikke det store for CRU i dag heller ei.

 

Sitter ellers i BIRD, ser ikke klar retning der heller.

På tide å prøve å selle noe for å plukke litt NOI igjen.

 

Er en av de som har klart å tape penger på NOI og forstår ikke helt hvordan det var mulig.

Link to comment
Share on other sites

Åpenbart tam dag på ose.

 

Men hva i alle dager skjer med OPC, dette må jo være en regelrett katastrofe for mange tatt i betraktning de enorme volumene som har vært omsatt på nivået 95 -105 kroner????

 

Er det over og ut for slike priser, eller kommer den tilbake?

Link to comment
Share on other sites

En tråd på HO som det kan være verdt å ta en kikk på:

 

Innlegg av: Golden  (06.05.04 11:58), lest 22 ganger  

 

DAT - Innsidekjøp & Vekst og Resultatforbedring - Kursen står stille  

 

To børsmeldinger i dag.

Det finnes fortsatt selgere på gårdagens sluttkurs.

 

Tradere, har dere sovnet?

 

--------

 

Handelsbanken Capital Markets har idag på vegne av Hauan AS, v/ Svein

Goli, kjøpt 50,000 aksjer i Datarespons til kurs NOK 9.00. Goli er

styremedlem i Datarespons. Han eier etter dette 50,000 aksjer i

selskapet.

 

------

 

Data Respons ASAs driftsinntekter endte på 51,6 MNOK i 1.kvartal,

hvilket tilsvarer en økning på 32 % sammenlignet med samme periode i

fjor. Driftsresultatet (EBITDA) ble 2,7 MNOK som er en forbedring på

1,7 MNOK fra i fjor. Resultat før skatt ble 1,9 MNOK. Ordrereserven

var 75 millioner kroner ved utgangen av 1.kvartal, og representerer en

vekst på 36 % fra 1.kvartal 2003. Se vedlagt pressemelding,

delårsrapport og -presentasjon på www.newsweb.no    

 

   

 

Innlegg av: Gjest  (06.05.04 12:28), lest 8 ganger  

 

RE^1: DAT - Innsidekjøp & Vekst og Resultatforbedring - Kursen står stille  

 

Detr er nok noen som våkner snart nå !    

 

 

 

Innlegg av: Golden  (06.05.04 12:32), lest 2 ganger  

 

RE^2: DAT - Innsidekjøp & Vekst og Resultatforbedring - Kursen står stille  

 

Det som er ekstra oppløftende her er at en styreformann, som tidligere eide 0 aksjer, nå har kjøpt seg opp i selskapet for 450.000 egne kroner.

 

Han sitter også i en posisjon der han ikke kan handle før kvartalstall. Når tallene kommer og virker tilsynelatende gode, og han etterpå kjøper aksjer for 450.000 er det ikke annet enn et gedigent kjøpssignal!

Link to comment
Share on other sites

Rart ikke DAT stiger, ja.-.. SAynd jeg ikke ahr ledig kapital, så kunne jeg kjøpt noen poster.. stiger nok iløpet av dagen.

 

Hører NASDAQ futures er begredelige. noen som har tatt en titt? :?

Link to comment
Share on other sites

Ordrebildet til GOD er sjelden sterkt idag.

Om jeg skulle hatt aksjer der, villie jeg ligget med skjult kjøper/selger.. rart om ike selgerne er skjult..om ikke kan fort GOD gå oppver i et bra tempo

 

Ellers er NASDAQ rød og jeg ahr gjort noen dårlige trades, som vanlig :cry:

Link to comment
Share on other sites

Lei utvikling på mange aksjer i dag på ose.

 

Uheldigvis ser det heller ikke ut for at nedturen på Nasdaq skal stanse heller.

 

Vi går en vanskelig tid i møte.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke særlig nyheter, jeg har sittet i møter i hele ettermiddag ute av stand til å følge med.

Nå er jeg nede på break even i Sinvest, temmelig nøyaktig. :arrow:

 

Liker ikke utviklingen "over there" NASSE er ned -1,57 akkurat nå, håper på en utflating/innhenting resten av dagen.

 

Men jeg er alltid opptimist :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hoff@...

 

Deler din optimisme med SIN, ser ingen grunn til at den skal falle av i samme takt som OCR.

 

I tillegg har den potensialet i nybyggene fremover. Sitter man long i SIN kommer nok gevinsten.

 

Tror det er verre med OCR, de tåler ikke mange dagene uten aktivitet. Er redd for at akjsonærene her går en usikker fremtid i møte. Men skal sant sies tror jeg mesteparten er med fra i fjor og da var inngangen langt lavere. Det igjen kan medføre en stor selgermasse i dagene fremover,...vi får se.

Link to comment
Share on other sites

nå er det vel andre uka at man ser nedgang fordi ting går for bra, nå er det bl.a. bekymring over lavere ledighet i USA, da dette gir høyere lønnskostnader (for å få riktig arbeidskraft)..... før ledigheten gikk ned var jo den høye ledigheta problematisk, fordi det ville begrense forbruksøkningen.. skal man alltid se det negative, er det jo alltid mulig å finne noe, får heller håpe man greier å begynne å se det positive i utviklingen med stor vekst, gode selskapsresultater og lavere arbeidsledighet (og at man evt. i alle fall greier å skille mellom selskap som tjener penger/er solide og selskap av mer fremtidig potensiale som foreløpig bare bruker penger..)

 

Noen selskap er jo faktisk i den situasjon at de ikke har gjeld, og ikke vil rammes av en renteøkning, og for disse er det jo isolert sett ganske sært at renteøkning/frykten for renteøkning gir kursnedgang..

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Ordrebildet til GOD er sjelden sterkt idag.

Ja, hvordan skal vi tolker dette? Det er 2 order på tilsammen 210 000 aksjer til 0,98 som hever ratio betraktelig, ratio var på 3,8 ved dagens slutt.

Er det noen som bløffer her? eller er vitner til starten på stigningen?

 

Jeg tror at truseskvettere har solgt seg ut etter dårlig Q1 tall i forrige torsdag og at de som er igjen har insett at de må sitte long og dermed er aksjen er klar til stigning nå.

Kommentarer??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tradet i CNR denne uken, men nå er jeg ute av CNR. Synes den har gått opp bra siden tirsdagen. Tør ikke å sitte med den til i morgen. Nå har jeg problemer med hva slags aksjer jeg skal trade i morgen. Hvis CNR går opp med 9% til i morgen, da........

 

Kanskje jeg skal hoppe inn i PDR igjen.

 

:oops:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja Laphroaig!

 

Vi får holde motet oppe angående SIN og se litt fremover, jeg kommer til å sitte til verdiene kommer frem i lyset.

Dette kan kommer før en aner det, Skeie er i Houston nå og legger følere ut :arrow:

Om det veste skulle skje at OCR går konkurs, da skal teoretisk SIN miste 3,60 pr aksje og pengene fra emisjonen står jo på bok.

Så uansett om det blir en del svinginger fremover så er de underliggende verdiene der.

Ser at dow/nasse begge stiger igjen nå og lager en fin U på grafen, ikke sikkert det blir så ille i morgen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...