Jump to content

Episode 1009 - fredag 28.03.2008


Hoff@

Recommended Posts

Siden det blir en rød fredag er det like godt jeg åpner pitten :cool:

 

Dow er ned 0,5% og Nasse ned 1,2% en halv time før stengetid

 

Spørsmålet er om det skal shortes, eller er det bare å holde seg borte fra en særdeles usikker børs?

 

Jeg for min del vil fortsette strategien med korte innhopp som har gjort at jeg har øket porteføljen jeg bruker på OSE (utenlandsinvesteringer utenom) med 24,8% :rolleyes: hittil i år.

 

Men det er fort gjort å miste hele gevinsten slik som børsene svinger, og jeg er redd for at om alle tror krisen er over og alt skal opp, kan utløse ett skikkelig skrell.

 

Så mitt råd videre er å være lett på foten og heller gå glipp av noe av en eventuell gevinst.

 

Lykke til traders :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nedgangen dobler seg nå like før stengetid, og berg-og-dalbane-kurven for indeksene der borte viser jo bare hvor riktig det er som Hoffa sier å være lett på foten.

 

Selv er jeg selvfølgelig happy siden jeg lastet opp med bjørnederivater i ettermiddag :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

blir nok en tung dag for tech-aksjene på osebx i morra. for min del er jeg mer spent på hvordan tungvekterne på obx gjør det i morgen, spesielt da StatoilHydro. lest at det er en del som mener at STL er under reprising og på vei opp mot 160, noe jeg tviler sterkt på..innspill?

 

uansett..fikk lastet opp med bjørner i dag, så jeg kommer til å sove godt i natt;)

 

i tillegg har jeg litt trua på Deep Sea Supply i morgen, det er et bunnsolid selskap som jeg mener har litt å ta igjen (tidewater opp 2,43% i dag på dow).

 

enig med Hoff@ om å være lett på foten om dagen, og ikke bli for grådig på gevinst-sikring.

Link to comment
Share on other sites

Slett ikke sikkert at det blir en rød "fresdag", Hoff@.... :mellow:

 

Pene us-futures, sterk olje og kanskje en eller annen +melding og vips så ender OSE i BLÅTT, det er ikke verre enn det..

 

Etter mitt syn er nedsiden mindre enn oppsiden, klart mindre...

 

Siden det blir en rød fredag er det like godt jeg åpner pitten :cool:

 

Dow er ned 0,5% og Nasse ned 1,2% en halv time før stengetid

 

Spørsmålet er om det skal shortes, eller er det bare å holde seg borte fra en særdeles usikker børs?

 

Jeg for min del vil fortsette strategien med korte innhopp som har gjort at jeg har øket porteføljen jeg bruker på OSE (utenlandsinvesteringer utenom) med 24,8% :rolleyes: hittil i år.

 

Men det er fort gjort å miste hele gevinsten slik som børsene svinger, og jeg er redd for at om alle tror krisen er over og alt skal opp, kan utløse ett skikkelig skrell.

 

Så mitt råd videre er å være lett på foten og heller gå glipp av noe av en eventuell gevinst.

 

Lykke til traders :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Lest at det er en del som mener at STL er under reprising og på vei opp mot 160, noe jeg tviler sterkt på..innspill?

 

Det er vel bare jeg som tror på en re-prising av STL, i hvert den eneste som har skrevet det her i pitten.

Bakgrunnen for troen er som følger:

 

  • Statens kjøp av 5% av de frie aksjene
  • Estimatene fra de fleste analysehusene tar inn en allt for lav oljepris ift. nå prisen av olje (firste kvartal er snart tilbakelagt)

 

Dette for eksempel, gjør noe med STL estimatene.

 

Time will tell... Og STL roter det jo forferdelig til på Snøhvit...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke kommentert dette, Pirelli, men jeg er helt enig med deg i undernevnte.

 

At utbytte er foreslått til kr. 8,50(bankes nok igjennom 22.05) er heller ingen brems...

 

Det er vel bare jeg som tror på en re-prising av STL, i hvert den eneste som har skrevet det her i pitten.

Bakgrunnen for troen er som følger:

 

  • Statens kjøp av 5% av de frie aksjene
  • Estimatene fra de fleste analysehusene tar inn en allt for lav oljepris ift. nå prisen av olje (firste kvartal er snart tilbakelagt)

 

Dette for eksempel, gjør noe med STL estimatene.

 

Time will tell...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel bare jeg som tror på en re-prising av STL, i hvert den eneste som har skrevet det her i pitten.

Bakgrunnen for troen er som følger:

 

  • Statens kjøp av 5% av de frie aksjene
  • Estimatene fra de fleste analysehusene tar inn en allt for lav oljepris ift. nå prisen av olje (firste kvartal er snart tilbakelagt)

 

Dette for eksempel, gjør noe med STL estimatene.

 

Time will tell... Og STL roter det jo forferdelig til på Snøhvit...

 

Ser den..Vedvarende høy oljepris og land som Kina og India vil etterspørre STORE mengder olje i mange år fremover. Dette taler for en reprising av ikke bare Statoil, men mange olje-produsenter.. Men jeg tror en evt. reprising i denne sektoren vil foregå med en stor treghet, med nedgang på kort sikt og oppgang på lang sikt. Ting som Snøhvit og andre risikoelementer må også tas med i betrakting..ting går ikke bare på skinner.

Link to comment
Share on other sites

Siden det blir en rød fredag er det like godt jeg åpner pitten :cool:

 

Dow er ned 0,5% og Nasse ned 1,2% en halv time før stengetid

 

Spørsmålet er om det skal shortes, eller er det bare å holde seg borte fra en særdeles usikker børs?

 

Jeg for min del vil fortsette strategien med korte innhopp som har gjort at jeg har øket porteføljen jeg bruker på OSE (utenlandsinvesteringer utenom) med 24,8% :rolleyes: hittil i år.

 

Men det er fort gjort å miste hele gevinsten slik som børsene svinger, og jeg er redd for at om alle tror krisen er over og alt skal opp, kan utløse ett skikkelig skrell.

 

Så mitt råd videre er å være lett på foten og heller gå glipp av noe av en eventuell gevinst.

 

Lykke til traders :rolleyes:

 

de samme tanker har gjort at jeg flere ganger har hoppet av, når jeg ikke har hatt mulighet til full kontroll på salgsknappen :dry:

dette har resultert i gevinst, merginalt lavere enn om jeg ble sittende over/videre.

 

Ser an morgendagen (fredag) etter enkelte korte klipp, og blir muligens sittende med mine 1000 restbjørner til over helga. (fredagens utvikling vil vise).

 

Min spådom for fredag er:

Videre ned, for øyeblikket gjelder det samme for mandag også.

 

God jakt!

Link to comment
Share on other sites

Slik det ser ut nå, Asia pent opp, sterke us-futures og oljen også sterk, tipper jeg at Oslo Børs er noe ned rett etter åpning, men er i pluss innen 1 time..

 

Vi får se, men hvordan dagen ender, avhenger bla. av dette:

 

____

 

Today’s Agenda

 

Macro:

 

Retail Sales, GE, 10:00

Personal Income, US, 13:00

PCE Deflator, US, 13:00

Personal Spending, US, 13:00

PCE Core, US, 13:00

U. of Michigan Confidence, US, 15:00

 

 

__________

Link to comment
Share on other sites

Tror det blir en blandet dag idag, uten at OSE klarer å finne noen entydig retning. Usikkerheten er stor, mange er nervøse mens andre begynner å øyne håp.

 

Makrotallene avgjør om vi ender i blått eller rødt, men ser for meg en dag uten de helt store bevegelsene.

Link to comment
Share on other sites

Noen er sikkert både nervøse og fulle av frykt og de gjør alltid de største feilene...

 

De burde holde seg unna børs og f.eks kjøpe seg et puslespill... :wink:

 

Tror det blir en blandet dag idag, uten at OSE klarer å finne noen entydig retning. Usikkerheten er stor, mange er nervøse mens andre begynner å øyne håp.

 

Makrotallene avgjør om vi ender i blått eller rødt, men ser for meg en dag uten de helt store bevegelsene.

Link to comment
Share on other sites

Noen er sikkert både nervøse og fulle av frykt og de gjør alltid de største feilene...

De burde holde seg unna børs og f.eks kjøpe seg et puslespill... :wink:

 

 

Dette er jeg fullstendig uenig i Zoonic, det som driver børsen er en blanding av frykt og grådighet. Og si at den som har en porsjon frykt må finne seg annet å gjøre blir like feil som å si at dem som ikke har frykt er fullstendige idioter for før eller siden går de rett i baret :laugh:

Link to comment
Share on other sites

410 barrieren er sterk, så hvis den skal brytes må det komme spesielt gode nyheter.

 

Klarer ikke sånn i farten å se hva det skulle være...

 

Mye av grunnen til at Dow'en holder seg såpass bra som den gjør, er pga store internasjonale fond a la Saudi-Arabia's og Petrolumsfondet i Norge som kjøper amerikanske aksjer for å få med seg både lav dollarkurs som sansynligvis vil korrigere opp etterhvert, og at de er svært langsiktig i sin forvaltning.

 

Så det er to krefter som drar Dow'en hovedsaklig for tiden: Ovennevnte, og de mer kortsiktige som bl.a. er i skvis. Hvem som vinner dragkampen i det korte bildet er vanskelig å se, men det er særdeles sterke krefter i begge, så vinneren av disse vil sende børsen sterkt i sin retning etterhvert.

 

For utenlandske investorer i USA fremstår børsen som billig pga valutasituasjonen, samt frykten som råder og sender aksjene ned.

Link to comment
Share on other sites

lothar

 

Et greit nok valg, men jeg tror du gikk ut på feil tidspunkt. OSE vil nok svinge utover dagen, så den kan like fort havne i minus som pluss.

 

Oksen er bare midlertidig på besøk, men får seg snart et piskeslag bak og flykter.

Link to comment
Share on other sites

hehe, joda, men det viser seg at de som handler og styrer etter frykt/redsel, taper(også de som er kortsiktig positive...).

 

De hele handler mest om kunnskap og psyke...

 

Har du pusslepill, Hoff@..? :biggrin:

 

Dette er jeg fullstendig uenig i Zoonic, det som driver børsen er en blanding av frykt og grådighet. Og si at den som har en porsjon frykt må finne seg annet å gjøre blir like feil som å si at dem som ikke har frykt er fullstendige idioter for før eller siden går de rett i baret :laugh:
Link to comment
Share on other sites

Et stalltips:

 

Kjøp denne warranten YARW08Q200HA på 0,04 nå.

 

Neste uke kan du sansynligvis selge den til 0,06 eller mer.

 

 

Stalltips:

 

Put-Warrants på Yara, strike 200, utløp mai 08 (benevnet Q).

 

Omsettes for under 20 øre stykket nå, med 10 ganger'n i eksponering underliggende.

 

Et kjempecase med en enorm oppside, minimum tripling innen 31.03.08.

Gjerne siter meg på denne senere.

 

"Sitere"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...