Jump to content

Episode 1009 - fredag 28.03.2008


Hoff@

Recommended Posts

Håper ikke du har fulgt dine egne råd her Roru... Denne warranten kommer nok ikke 'in the money'.

 

Litt på siden, jeg vurderer å investere i fjellhytte dersom vi får noen desperate selgere på banen utover sommeren. I noen områder ligger det enormt mange attraktive hytter på markedet, og flere er på vei ut i tiden som kommer. Markdet er helt klart på metning og usikkerheten er stor - bland dette med heftige finansieringer/spekulasjoner fra utbyggere og det er mulig å gjøre ett kupp.

 

Og det er jo hyggelig med en investering som kan nytes ;-)

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke du har fulgt dine egne råd her Roru... Denne warranten kommer nok ikke 'in the money'.

 

 

Har nok det Pirelli, men har snittet inngangen ganske kraftig i etterkant, så snittinngangen min er 0,09 nå. Og det er blitt temmelig mange av disse warrant'ene etterhvert...

 

Men, jeg har tro på at 0,04 bare er et blaff og at Yara-kursen fort kan synke til 260-270 iløpet av de 2 første ukene i april, og da er det gevinst å lukte igjen.

 

Vurderer å snitte nå igjen, men må da kjøpe ganske mye for å få snittet brukbart ned, så jeg er litt i tvil om jeg skal bruke resterende cash på det akkurat nå...

 

Bestemmer meg iløpet av dagen....

Link to comment
Share on other sites

Men når det er sagt Pirelli, har du nok videre rett i at posisjonen neppe vil komme "in the money".

 

Jeg sitter aldri helt til forfall på mine warrant/opsjons posisjoner, men trader dem på samme måte som man trader aksjer.

 

Mindre kapitalkrevende, og mye større svingninger. Kan gjøre 100-300% iløpet av få dager/uker, men kan også oppleve noen ukurrante tider som når jeg sitter skeivt (sånn som nå). Men jeg har lært meg å ha is i magen pga de store svingningene man har i disse papirene, og har hittil i år kommet ned på begge bena med gode gevinster selv om det har sett mørkt ut innimellom.

 

Så spørs det bare om denne vil gi meg et sviende tap eller ikke....

Link to comment
Share on other sites

US - Personal Income and Outlays (Feb , 2008) 8:30 AM Feb , 2008

 

Personal Income - M/M change expected 0.30%

Consumer Spending - M/M change expected 0.10% Disse tallene kommer kl 13:30 Zoonic, ikke kl 13:00

Core PCE price index - M/M cha expected 0.20%

 

US - Consumer Sentiment (Mar , 2008) 10:00 AM Mar , 2008

 

Sentiment Index - Level expected 70.00

 

US - Farm Prices (Mar , 2008) 3:00 PM Mar , 2008

Link to comment
Share on other sites

"Positive" nøkkeltall fra USA, i hvert fall bedre enn ventet...:

 

U.S. core inflation up 2% in past year, within Fed's target

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - 1 minute ago

 

U.S. Feb. personal savings rate rises to 0.3%

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - 1 minute ago

 

U.S. Feb. nominal spending up 0.1% as expected

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - 1 minute ago

 

U.S. Feb. nominal incomes up 0.5% vs. 0.2% expected

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - 1 minute ago

 

U.S. Feb. core PCE price index up 0.1% as expected

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - 1 minute ago

 

U.S. Feb. real consumer spending flat

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - 1 minute ago

 

U.S. real consumer spending flat in February

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - By Rex Nutting - 1 minute ago

WASHINGTON (MarketWatch) - U.S. consumer spending was flat in February after adjusting for inflation, the third consecutive month of weak consumer demand, the Commerce Department reported Friday. Inflation moderated in January, with consumer prices rising just 0.1% for the month. Core consumer prices - which exclude food and energy costs - also rose 0.1% as expected by economists. Nominal incomes rose 0.5% in February, driven largely by the timing of some government transfer payments. Economists were looking for incomes to rise 0.3%.

 

Economic Report: U.S. consumer spending flat in February

8:30 AM ET, Mar 28, 2008 - By Rex Nutting - 1 minute ago

Link to comment
Share on other sites

Tja, synes de virket ganske i tråd med forventningene, så de vil nok ikke gi så store utslag.

 

Da blir det det generelle sentimentet som avgjør den videre ferden da...

 

Tror det vil svinge litt rundt 1% opp idag, forholdsvis flatt fra nå og utover dagen.

Link to comment
Share on other sites

410 er offisielt brutt hvis den etablerer seg over 410 og holder seg der og innleder stigning videre. Den er ikke brutt hvis den holder seg i nærheten av den over flere dager. Et etablert brudd er hvis indeksen går til f.eks. 415 på høyt volum og innleder videre stigning derfra.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jo, for all del, men den kan også havne på 10 000.

 

Like mye som taler for det, som en begrunnelse for at den skal stige til 16 000.

 

Det beste er nok å vente og se hva som skjer og trade underveis. Men vi kan meget godt få et kraftig bull-marked i 2H, men først skal vi gjennom april-juni, og det ser ikke like lyst ut.

Link to comment
Share on other sites

god ettermiddag :sad:

 

Jeg er den første til å innrømme til å ta fullstendig feil av utviklingen i dag, fullstendig feil tok jeg.

Jeg hadde om jeg var ledig satset x-antall tusen på at markedet skulle ned, lykkelig var jeg ikke tilgjengelig, eller ledig , så derfor sitter jeg fremdeles med porteføljen intakt, klar for opp- eller nedgang.

 

Men gøy er det uasett, opp eller ned, var det noen som sa vi var avhengig++ her skulle kommet ett spørsølstegn,

Link to comment
Share on other sites

Valuta.... USDNOK stiger litt igjen i ettermiddag - generellt styrker USD seg mot de fleste og drar ned oljeprisen.

 

plothistory.php?paper=USDNOK&exchange=FX

USDNOK - 1 års graf

 

plothistory.php?paper=EURUSD&exchange=FX

EURUSD - 1 års graf

 

plothistory.php?paper=EURNOK&exchange=FX

EURNOK - 1 års graf

 

Litt betryggende å se, med norske øyne, at NOK er forholdsvis uendret mot Euro. Det er USD som galloperer, og NOK har holdt seg ganske stabil. Men nå er det lønnsoppgjør, og trolig ytterligere rentehevinger i nær fremtid, NOK kan fort bli ett spekulasjonsobjekt og det kan bli vondt å svelge for norske aksjer.

 

Det blir veldig spennende å følge valutakrysset USDNOK fremover, får vi en generell NOK styrkelse og USD forsetter å dale kan vi snart se USDNOK under 5 kroner...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...