Jump to content

Episode 1014 - fredag 4. april 2008


Zoonic

Recommended Posts

På tide å åpne fredagspiten...

 

_____

 

 

USA endte i pluss(så vidt..), men var klart ned når Oslo stengte.

 

Tipper vi får en blå og pen dag imorgen! :smile:

 

 

______

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å helle til den oppfatning at det er for mange som er bear til at nedsiden på Oslo Børs er særlig stor. I dag er de såkalte bjørnederivatene (Xact Derivat Bear) mindre ned enn OBX, mens de i teorien skulle ha vært dobbelt så mye ned. Grunnen er at mens Handelsbanken som market maker ligger tungt på salgssiden, står resten av markedet i kø for å ta imot på "overkurs". (Kursen på bjørnederivatene bestemmes som alt annet av forholdet mellom tilbud og etterspørsel.) Er det noen i markedet som ikke har sikret seg mot nedgang nå?

Link to comment
Share on other sites

God formiddag, her har det ikke vært mye aktivitet i dag :dry:

 

Heller til å være enig med deg Engabhoy. Nedsiden er nok ikke så stor som man antok for en tid tilbake, men jeg antar bunnen likevel vil komme ennå lavere enn den er satt i perioden januar - mars. Osebx rundt 350 pluss/minus 15 poeng er mitt råtips.

 

Resultatperioden som er rett rundt svingen kommer til å gi endel "skrell" som kommer til å trekke helheten ned.

Pluss at det ligger an til en real "dupp" ned på oljesiden når råvareballongen må slippe ut luft.

 

For egen del er jeg som du nevner i innlegget en av de mange som er posisjonert for nedgang.

Ble "lurt" av egne handelsregler til å gå inn. (reglene er derfor under revisjon).

Går nok glipp av noen kroner i oppgangen, som har vært den siste tiden, men ser samtidig få, om ingen signaler på at bunnen er passert.

Realiserer nok tap i løpet av dagen, men går inn i bjørnederivatene igjen, senere i dag eller over helga.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

virker som likviditetskrisen bare er satt på vent om dagen. bra oppgang i dag, men som enghaboy nevnte er bjørnederivatet til handelsbanken langt fra 2x ned.. det kan jo gi tegn på at det er en viss skepsis til ukens oppgang. USDNOK er nede på 5,08 igjen, det er vel i hovedsak grunnet klokketro på rentehevning neste møte. uansett så er det en rekke aktører på osebx som ikke er tjent med lav dollar-kurs (inntekt i dollar, kostnader i NOK).

 

 

er det noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over total omsetning på osebx?

Link to comment
Share on other sites

virker som likviditetskrisen bare er satt på vent om dagen. bra oppgang i dag, men som enghaboy nevnte er bjørnederivatet til handelsbanken langt fra 2x ned.. det kan jo gi tegn på at det er en viss skepsis til ukens oppgang. USDNOK er nede på 5,08 igjen, det er vel i hovedsak grunnet klokketro på rentehevning neste møte. uansett så er det en rekke aktører på osebx som ikke er tjent med lav dollar-kurs (inntekt i dollar, kostnader i NOK).

 

 

er det noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over total omsetning på osebx?

 

Hei

 

Er skepsisen til børsen stor, ja så burde "bjørnederivatene vært ned med mer enn 2Xindeksen...

Kjøpte noen "bjørner" nå for å forsikre porteføljen, som ellers er "StålBull"...

 

Sjekker ledighetstalla, og selger/longer ut i fra disse...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Vi tror økonomien er inne i en resesjon

Sjeføkonom Stuart Hoffman i PNC Financial tror dagens tall fra USA vil vise at økonomien er inne i en resesjon.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 04.4.08 13:59)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

Relaterte artikler

Spennende nyheter slippes i dag

 

 

Ifølge TDN Finans er det stor usikkerhet før den amerikanske arbeidsmarkesrapporten for mars legges frem klokken 14:30. Økonomenes anslag for antall sysselsatte utenfor jordbrukssektoren i USA spriker fra en nedgang på 150.000 personer til en oppgang på 65.000 personer. Konsensus er en nedgang på 50.000 personer. Det ventes at ledighetsraten vil ha økt fra 4,8 til 5,0 prosent.

 

- Vi tror økonomien er inne i en resesjon og dataene vil være på linje med det, sier sjeføkonom Stuart Hoffman i PNC Financial til MarketWatch.

 

Oslo Børs stiger 1,3 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Ikke så gærent, OSE overreagerer nok...

 

PANG: Stygge USA-tall

Det har kommet elendige USA-tall.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 04.4.08 14:30)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

Relaterte artikler

Børsen rett opp før USA-tall

- Vi tror økonomien er inne i en resesjon

 

 

Ferske tall fra USA viser at antall sysselsatte utenfor jordbrukssektoren i USA falt med 80.000 personer i mars, mens arbeidsledighetsraten var på 5,1 prosent.

 

Ifølge Bloomberg var det ventet et fall på 50.000 personer (men forhåndstipsene sprikte i alle retninger), samt en ledighet på 5,0 prosent.

 

Payroll-tallene i USA faller dermed for tredje måned på rad.

Link to comment
Share on other sites

Tredje måned på rad med negativ Nonfarm Payrolls, og falltakten er akselererende. Hvis man ser på historien er alt under +100K egentlig dårlige tall. Skal børsene ned på dette? Ikke nødvendigvis, dersom markedet aksepterer at USA nå offisielt er inne i en resesjon. (Jeg er overbevist om at både 1Q08 og 2Q08 vil vise negativ BNP-vekst.) Så får hver enkelt gjøre seg opp en mening om de tror at markedet blir overrasket/skuffet når/hvis dette blir bekreftet.

Link to comment
Share on other sites

Ja da handles endelige TAD for under 10 øre der den hører hjemme. Hvor blind kan man egentlig bli? :ohmy:

 

Synd for mange som lot seg beruse, men dette forblir et under for meg.

 

Ellers så sitter jeg nærme salgsknappen for REC som nå endelig har kommet opp på det jeg gav for den.. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...