Jump to content

Episode 1045 - onsdag 21.mai 2008


TorValdsen

Recommended Posts

Ny dag og nye muligheter.....

Inflasjon og stagflasjon med mere, ruver i det fjerne.

 

Noen mener markedsutsiktene er skyfri for norge, spesielt med stadig stigende oljepris

 

OBX har satt ny ATH. Kommer osebx til å gjøre det samme i denne omgang?

 

 

Jeg blir sittende (likevel) med mine bjørnevenner.

Selv om det har gått oppover i det siste, tror jeg det skal nedover igjen.

Foreløpig ingen ting som tilsier annet enn at dette har vært et bjørnerally.

 

Tilstanden nå er mye dårligere totalt sett, enn når ATH ble satt i fjor sommer.

Å spå om fremtiden er vanskelig, men mitt tips er:

 

Før krisa i boligmarkedet samt det trange oljemarkedet gir seg, er børsen ned mot 400 (om ikke lavere) igjen...

 

 

En fortreffelig onsdag ønskes fra TorValdsen

Link to comment
Share on other sites

Du stikker nesa fram TorVald

 

Jeg er ikke så sikker. Opplevde fra 2003 og 3 år å stå igjen på perrongen da jeg trudde alt skulle videre nedover.

 

Det skal nedover, det er sikkert, men hvor langt oppover går det først. Alle skal jo være med. folk kjøper på rekyll nedover slik som idag.

 

Forskjellen på 2003 og nå er at det finnes en bear-aksje som lager dobbel (tredobbel) effekt. En blir ikke med på oppgangen, samtidig som en rygger to skritt bakover for hvert skritt børsen går forover.

 

Så var det dette med å selge på rekyll som hegnar har sagt i lang tid. Men nu er det stille om dette. Er det vi TorVald som må selge på rekylen i morgen.

 

 

PT, som solgte litt idag på 48,40 (nå 49,70)

 

Sitter videre med restbeholdning!! Nasse var med oss i kveld Tirsdag

Link to comment
Share on other sites

Vi skal nok nedover nå. Og det sier jeg som vel har vært blant optimistene. Derfor kjøpte jeg på fredag for første gang bjørner.

 

Jeg er enig med Warren i at når oljeprisen for levering i 2016 er nesten 140 dollar er det dramatisk. Man begynner å ta inn over seg at oljeprisen vil holde seg høy og at det ikke er noe plaff. En slik pris er mer enn verdensøkonomien klarer å fordøye over lang tid. Tror vi er ved et skjæringspunkt nå. Tipper derfor at ATH på OSE fortsatt vil stå seg en tid fremover. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Går olja over 130 i dag? Har tatt gevinst i FUNCOM og prøver litt i STL igjen.

 

Du tror STL er lur nå? :) Jeg prøver meg litt på småbane, så tok akkurat ut hele 450kr i gevinst i QEC.

Link to comment
Share on other sites

Du tror STL er lur nå? :) Jeg prøver meg litt på småbane, så tok akkurat ut hele 450kr i gevinst i QEC.

 

Det skal jeg ikke si for sikkert. Men det skal nevnes at jeg skjeldent sitter over natta med postene. Så det blir litt trading frem og tilbake i løpet av dagen. Til dette er STL som regel kjempefin grunnet høyt volum. :happy:

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg ikke si for sikkert. Men det skal nevnes at jeg skjeldent sitter over natta med postene. Så det blir litt trading frem og tilbake i løpet av dagen. Til dette er STL som regel kjempefin grunnet høyt volum. :happy:

 

Jeg skjønner. Men jeg bør vel la porteføljen ligge til etter eksamen på fredag, tror det er lurest av meg gitt. :)

Etter uttaket, av "kjempesummen" fra QEC er porteføjen likevektet. Det er jeg misfornøyd med ettersom børsen har økt ganske godt siden 8. mai, da alt ble innkjøpt.

Får prøve meg mer ordentlig til neste uke!

Link to comment
Share on other sites

Joda, hvorfor ikke, Blomst? :smile:

 

____

 

Ellers er altså OSE ikke langt unna toppnoteringen fra 19.07.07, da stoppet Oslo Børs på 524,37. Vi har hatt tidens opptur etter at dette snudde og ND/DNM rådet småinevestorene til å ligge unna aksjer.... :mellow:

 

STL sin opptur måtte komme tilslutt og jeg tror forsatt at STL skal kunne dra Oslo til ny toppnotering om ikke lenge.

 

Men, i det korte bildet, kan det gjerne nå komme en mindre korreksjon... :ohmy:

 

Da var jeg ute av Orkla på 77,4.. Alt virker positivt i USA og Europa suser til høyeste notering i dag, så hvorfor ikke selge? :wink:
Link to comment
Share on other sites

Hehe, Pirelli, her er vi på plass igjen og morro dette..! :smile:

 

Må bare av og til bort fra Hallingdal, som til Hellas f.eks...

 

Hvor i all verden har det blitt av superoksen Zoonic?

 

Tror ikke han har hatt en så lang pause fra forumet på flere år...

Link to comment
Share on other sites

Straks 132.

 

Fra DN:

Etter klokken 16 norsk tid kom statistikken fra American Petroleum Institute (API) på de amerikanske oljelagrene. Den viser et fall på 4,1 millioner fat forrige uke til 317,0 millioner fat.

 

Samtidig viser statistikk fra det amerikanske energidepartementet (DOE) et fall på 5,3 millioner fat til 320,4 millioner fat i forrige uke.

 

Til sammenligning var det ventet at lagrene ville stige med rundt 0,3 millioner fat, ifølge estimater innhentet av Bloomberg News.

 

Fallet i oljelagrene fikk oljeprisen til å bråsnu fra nedgang til nok en solid oppgang. Med en stigning på over en dollar tilbake på over 130 dollar fatet i New York, er aksjemarkedet igjen stilt i en vanskelig posisjon resten av handelsdagen.

 

Sitter over natten med STL, og så langt ser det bra ut. I USA så handles den for 41.61 dollar som skulle tilsi en pris på ca 207.60 omregnet til norske kroner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...