Jump to content

Traders Pit - Episode 39 - Tirsdag 18.05.04


Macaroni

Recommended Posts

Ny dag, ny uke, nye sjanser :P

 

Får man håpe oppgangen i Asia kan gi tonen for OSE i dag.....

Japan opp rundt 1,6% når dette skrives, og det må da være positivt :?:

 

Macaroni

 

(Endret tittel til episode 39, vi har hatt en dobbel 36 i forrige uke tror jeg. Nå er vi inne på rett episode forhåpentlig. :roll: Mvh pluss201)

Link to comment
Share on other sites

ser nå ut som Japan endte veldig nær 2% opp, og oppgangen skyldes bedre tall en ventet :

Reuters

Tokyo stocks close higher after strong GDP

Tuesday May 18, 2:07 am ET  

 

 

(Updates to close)

TOKYO, May 18 (Reuters) - Japanese stocks closed higher on Tuesday as bargain hunters, inspired by robust gross domestic product data, scooped up banks, brokerages and steel makers that were beaten down in the market's recent sell-off.

 

The Nikkei average (^N225 - News) rose 1.96 percent to 10,711.09, after falling 3.18 percent on Monday to a three-month closing low.

 

The broader TOPIX index (^TOPX - News) gained 2.13 percent to close at 1,076.21, bouncing back from Monday's 3.46 percent tumble.  

 

det mest positive her er jo at positive tall endelig gir positive utslag på en børs, i motsetning til hva som har vært trenden i det siste, og også fint at denne oppgangen ikke bare kan sees på som en teknisk "bounce" etter nedgangen (eller hva man kunne kalt det)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Ennå flere kontrakter for OCR med Statoil Laphroai!!

Kansje ikke så lurt med short??

 

Ellers er det ikke lett å si, føler at det meste peker nedover fortiden, nesten uansett nyheter

Link to comment
Share on other sites

Heis dere.

 

Godt å se at aktiviteten og optimismen er tilbake.

 

Meget komfortabelt å se at Eirik Raude kommer tilbake til gamlelandet for flere oppdrag. Det er her han hører hjemme. Og som den viking han var, hvem skulle være bedre egnet til å utforske Barentshavets ressurser? Tror det er betryggende for oss øvrige nordboere å vite at det er noe solid og sikkert som skal settes inn i letevirksomheten her.

 

Kursen videre derimot har jeg jo shortet denne uken, vel det var med bakgrunn på kostnadene selskapet sliter med. Skal bli spennende å se hva markedet sier her, tror fortsatt at ER må borre dypt og lenge før de dekkes inn, om de gjør det uten nok en emisjon?

Link to comment
Share on other sites

Da får vi håpe OSE ikke faller ned igjen, men fortsetter oppover :)

 

Noen som kan gi noen synespunkter på AKVER idag? Resultatet ble bedre enn ventet, men både volum og kurs er heller laber..

 

Godt å se dere TOM-aksjonærer får noe igjen for tålmodigheten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synes også det er litt underlig at volum og økning av kurs er så laber som den er i AKVER.

 

Nå er jo denne som egen aksje ny på børsen og har ikke vært handlet lavere enn forrige uke.

 

De nye aksjene i handel nå er jo fra siste emisjon og der var prisen 130.- så jeg skulle tro at de som har solgt seg ut siden den gang har tatt et tap. Og det har egentlig ikke vært noe volum å snakke om i denne perioden.

 

Jeg tror vi sakte og rolig fremover fortsatt vil ha liten omsetning inntil bytteaksjene kommer frem til børsen. Skulle bli mer fart da. Forhåpentligvis mot nye store høyder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi sakte og rolig fremover fortsatt vil ha liten omsetning inntil bytteaksjene kommer frem til børsen. Skulle bli mer fart da. Forhåpentligvis mot nye store høyder.

 

Vil det ikke da bli salgspress?

 

Når kommer disse aksjene egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Da ser vi vel snart NOI under 3 igjen. Ser ikke videre bra ut for resten av dagen nå.. Får håpe det kommer en melding snart, så det ihvertfall blir avklaring. Kommer det ikke vil den vel falle nedover en uke, for så å stige litt frem om Q1...

 

Savner litt omsetning i GOD jeg. Lenge siden det ble omsatt noe nå...

Link to comment
Share on other sites

Ja, der fikk vi NOI under 3 igjen, håper den tar seg litt igjen mot slutten av dagen. Den bruker det.

 

At det ikke er noen omsetning i GOD tar jeg som et positivt signal. Så lenge ingen ønsker å selge på de lave tilbudene viser vel at det er forventninger til den, eller?

Link to comment
Share on other sites

Dagens spørsmål er:

 

-ender OSE som eneste røde børs i Europa i dag ?????

 

(og for ekstrapoeng: -ender USA i grønt som futuren antyder, eller blir det rødt.....??)

 

 

og for dem som vet, hadde OSE vært grønn om man tar bort Hydro (ville nå tro det, eller ??)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Tviler på om OSE hadde vært grønn hvis nhy hadde gått i 0.

 

Så vidt meg bekjent betyr NHY ca 10% av hovedindeksen (er litt usikker nå etter at yara ble skilt ut).

 

Det vil si at med et fall på 2% i dag trekker det ose ned 0,2%.

 

Nå kan det jo være at fallet i nhy drar andre aksjer med seg da, slik at den ville vært grønn hvis nhy ikke hadde sunket...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med TOM på vinnerlisten plus201. Det må være lenge siden sist? :) Jeg lurer på hva som er feil med EDBASA. Her detter god nyheter inn på rekke og rad, men kursen bare fortsetter å falle. Har S/L på 40kr. farlig nær nå.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mobb kameraten min! :D Ei stund siden den luktet på 10% stigning. Har vært 3-4% for ikke så lenge siden. Og vi har hatt tosifret nedgang litt for mange dager i det siste.

 

Synes det er litt artig nå. Panikktilstander nå. Bra volum. Tar ut 27.30 nå.

 

Tomra er en grusom aksje! I dag for shorterne... :roll:

 

Men enda et stykke til jeg er i pluss...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...