Jump to content

Episode 1096 - Fredag 1. august 2008


Yngve

Recommended Posts

Ja da får vel jeg ta på meg jobben å åpne pitten. STL leverer, ellers må jeg si meg fornøyd med littegranne skyer her i Geneve. Ellers gikk det nå ikke så bra i usa i går så vidt jeg fikk med meg, men jeg velger fortsatt å tro på en blå avslutning på uka:)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg fikk nå iallefall riktig episodenummer. Mine spådommer er tydeligvis ikke særlig til å stole på:) lothar: mulig jeg dilter etter der etter hvert...

Link to comment
Share on other sites

Nei altså jeg var nå hellig overbevist om det motsatte, så skal ikke påstå noe jeg. I ettertid så føler jeg veldig ofte at dersom markedet har enorme forventninger til et resultat, så hjelper det lite at resultatet innfrir dersom andre faktorer peker i motsatt retning. Menne altså, jøsses tror jeg er den riktige kommentaren fra min side :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg fikk nå iallefall riktig episodenummer. Mine spådommer er tydeligvis ikke særlig til å stole på:) lothar: mulig jeg dilter etter der etter hvert...

Hehe ja, ikke alle som får til det..

 

Når jeg så usa i går angret jeg tvert på min raske inngang i DESSC igjen og la derfor aksjene ut til salg igjen fra i dag tidlig på 16,5. Verre enn vinlgepetter jeg :laugh: Til slutt ble alle snappet opp og jeg realiserte mitt 20 øres tap (samme 20 ørene jeg gikk i pluss på traden i går :P).

 

Er veldig usikker på retningen videre på børsen(e) generelt og avventer derfor litt. Synes vendingen nå gjør at osebx har dannet en nesten perfekt hode-skulder-formasjon og det liker jeg dårlig (selv om markedet vel må falle litt til før den er komplett. I tillegg synes jeg ikke akkurat DESSC ser pen ut teknisk.. Faller den ned til 15 kjøper jeg nok tvert, men jeg er slett ikke sikker på at det vil skje.

Link to comment
Share on other sites

Dere tørr vel ikke kjøpe STL nå heller.... :mellow:

Tør og tør, fru Blom. Alle vet at STL er fundamentalt billig, men det er et vidåpent spørsmål hva som skjer på kort sikt. På mandag kan oljeprisen ha falt ytterligere og analytikernes kursmål være nedjustert fra 240 til 220. Da kan aksjen fort falle ytterligere en tier. :cool:

Link to comment
Share on other sites

__

 

Kjøper man ikke f.eks STL ut fra dagens nøkkeltall og utsikter, skal man aldri kjøpe aksjer, aldri...

 

Glem alt som har med børs å gjøre og finn på helt andre ting... :mellow:

 

Kjøp DONALD...

 

_____

 

Forholdet er vel slik at folk her inne ikke har noe handle for..! :rolleyes:

 

NATTA!

 

Tør og tør, fru Blom. Alle vet at STL er fundamentalt billig, men det er et vidåpent spørsmål hva som skjer på kort sikt. På mandag kan oljeprisen ha falt ytterligere og analytikernes kursmål være nedjustert fra 240 til 220. Da kan aksjen fort falle ytterligere en tier. :cool:
Link to comment
Share on other sites

Zoonic:

 

Jeg tolker ditt usaklige svar dithen at du er skråsikker på at STL-kursen ikke vil falle under dagens laveste notering på 155.50 i løpet av neste uke. Hvis så skjer vil det nemlig lønne seg å kose seg med et Donald-blad mens man avventer billigere inngang. Time will show... :biggrin:

 

PS: Hvis folk her inne ikke har midler å handle for, så skyldes det trolig at arbeidskapitalen fikk seg en knekk etter TOM-hypen på forumet i 2005. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

_____

 

Forholdet er vel slik at folk her inne ikke har noe handle for..! :rolleyes:

 

NATTA!

 

 

Er du frekk eller bare uvitende?

Jeg tror ikket at 10 på topp her inne på AF har mindre å rutte med enn 10 på topp hos HO som tross alt har mange flere skribenter.

Link to comment
Share on other sites

Er du frekk eller bare uvitende?

Jeg tipper full og frustrert. Zoonic fikk velfortjent skryt da han forutså (dog noe forsinket) at STL ville passere 200. Kjenner jeg ham rett, tok han ikke gevinst, og nå gremmes han over å være tilbake til utgangspunktet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du vet det Enga at jeg tenker litt lenger frem enn noen dager med aksjekjøp..Poenget er jo at slike aksjer som STL gjerne kommer sterkt tilbake etter slike fall, mao. så nå har man en meget god kjøpsmulighet..

 

Om den skulle falle litt til neste uke har mindre å si, STL er meget snart over 170 NOK...Og til orientering så er det leenge siden jeg solgte STL på over 200(tror jeg nevnte det...) og er nå inne igjen, så får vi se...

 

Enga, jeg er ALDRI skråsikker på noe, men VIF slår 99% sikkert FFK ikveld..!

_____

 

Og mange her inne har nok tapt meget på TOMRA og på mye annet... :ohmy:

 

______

 

Hoff@, hårsår..? Du skylder vel endel her inne noen øl du... :wink:

 

 

Zoonic:

 

Jeg tolker ditt usaklige svar dithen at du er skråsikker på at STL-kursen ikke vil falle under dagens laveste notering på 155.50 i løpet av neste uke. Hvis så skjer vil det nemlig lønne seg å kose seg med et Donald-blad mens man avventer billigere inngang. Time will show... :biggrin:

 

PS: Hvis folk her inne ikke har midler å handle for, så skyldes det trolig at arbeidskapitalen fikk seg en knekk etter TOM-hypen på forumet i 2005. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper full og frustrert. :wink:

 

OK enga, jeg så ikke på klokkeslettet, Zoonic postet (00,07) ja ja, han var vel litt over normalt beruset da, jeg kom hjem fra 14 dager i båt og skummet over det som har skjedd siden sist og la ikke merke til klokkeslettet.

 

Hoff@, hårsår..?

He he jeg må nesten bare le, jeg blir aldri hårsår av det du lirer av deg, jeg trodde du kjente meg bedre enn det. Men er du så interessert i mine disposisjoner kan jeg opplyse om at jeg sitter med cash klar for høsten og jeg ligger med en avkastning på 21,6 % hittil i år, hvor mye har du? :biggrin:

Du skylder vel endel her inne noen øl du... wink.gif

 

Det er bare og komme det har jeg gitt beskjed om :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bra Hoff@, slik skal det sies! :smile:

 

Jeg har våknet av rusen... :biggrin:

 

OK enga, jeg så ikke på klokkeslettet, Zoonic postet (00,07) ja ja, han var vel litt over normalt beruset da, jeg kom hjem fra 14 dager i båt og skummet over det som har skjedd siden sist og la ikke merke til klokkeslettet.

 

 

He he jeg må nesten bare le, jeg blir aldri hårsår av det du lirer av deg, jeg trodde du kjente meg bedre enn det. Men er du så interessert i mine disposisjoner kan jeg opplyse om at jeg sitter med cash klar for høsten og jeg ligger med en avkastning på 21,6 % hittil i år, hvor mye har du? :biggrin:

 

 

Det er bare og komme det har jeg gitt beskjed om :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Enga, jeg er ALDRI skråsikker på noe, men VIF slår 99% sikkert FFK ikveld..!

Jeg var på kampen og konstaterer at vi var griseheldige som fikk med oss ett poeng. Shelton scoret på vår eneste kvalifiserte målsjanse, mens FFK hadde en i treverket og en kvalitetsredning av Perkins etter at Panzer bommet stygt på ballen og lot angriperen storme alene mot mål. Det er i det hele tatt lite som tyder på noe annet enn en plassering midt på tabellen i år også. Vi får sette vår lit til køppen... :sad:

Link to comment
Share on other sites

Oj, kort kan jeg si at jeg har greid å leve av dette siden 2003 og arbeidskapitalen er sterkere enn den gangen...

 

OK, men du svarer ikke på ett eneste spørsmål :biggrin:

 

 

Og Enga, vinner VIF resten av kampene, blir det vel gull... :smile:, vel,vel, lite trolig, men VIF trenger noe tid og nå har de matchvinnere i hver ende(Perkins og Shelton). Var på Tromsø-kampen og keeperspillet til Perkins er noe av det beste jeg noensinne har sett og jeg har sett noen kamper....

 

 

Jeg var på kampen og konstaterer at vi var griseheldige som fikk med oss ett poeng. Shelton scoret på vår eneste kvalifiserte målsjanse, mens FFK hadde en i treverket og en kvalitetsredning av Perkins etter at Panzer bommet stygt på ballen og lot angriperen storme alene mot mål. Det er i det hele tatt lite som tyder på noe annet enn en plassering midt på tabellen i år også. Vi får sette vår lit til køppen...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...