Jump to content

Episode 1103 - Tirsdag 12. august 2008


Bartender

Recommended Posts

Er det ikke på tide å si : Tirsdag !! :biggrin:

 

REC legger fram kanontall, men straffes likevel på rød børs. Dette er hva Aktiv-Finans sier i sin morgenkommentar :

 

I dag har REC levert tall. Som jeg skrev i går trodde jeg selskapet skulle levere bra, og det gjorde de. Tallene ser meget bra ut og bør gi aksjen et løft de neste dagene. Jeg kommer til å anbefale kjøp av REC i dag på bakgrunn av disse tallene. Aksjen ligger rett over støttenivået på 150 kroner, og bør kunne løfte seg opp mot tidligere topper rundt 180 kroner.

 

 

 

Konklusjon: Kjøp REC. Stop-loss settes til 145 kroner som indikerer brudd ned av støtten på 150 kroner. Target settes til 170-180 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Har tradet noen ganger i REC i dag med hell, bortsett fra siste gangen da kom smellet :mad: Venter på ny inngang nå

Traff bra med salget etter åpning (155.75), men ny inngang på 150.00 var alt annet enn blink. :sad:

 

Ytterligere akkumulering er høyaktuelt. Tviler på at dette hadde skjedd dersom det ikke hadde vært et generelt surt børsklima. REC skal med andre ord opp i dagene framover. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Traff bra med salget etter åpning (155.75), men ny inngang på 150.00 var alt annet enn blink. :sad:

 

Ytterligere akkumulering er høyaktuelt. Tviler på at dette hadde skjedd dersom det ikke hadde vært et generelt surt børsklima. REC skal med andre ord opp i dagene framover. :cool:

 

ikke så HELT sikkert REC skal opp, oljeprisen stuper og REC reagerer stort sett synkront med den

Link to comment
Share on other sites

Hva med CRU ?

 

De kommer med Q2 i morgen.

 

Jeg vurderer å gå tyngre inn, men har så alt for myke baller.

 

Jeg følger også med CREW, men er utrolig usikker på res. i morgen, den har skuffet før og bare se på REC i dag, ett knallres og aksjen synker :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Inne i DESSC igjen på 16,4. Litt surt at jeg ikke fikk med meg dippen til godt under 16, men var på ferie og fulgte ikke nok med. Litt skuffet over den generelle utviklingen i dag. Det gikk jo fint i usa i går, men det er vel oljeprisen og den generelt litt dårlige stemningen som rår :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

NORDNET er ikke helt frisk i dag jeg har plutselig over 112 million og handle for, kansje jeg skal bare handle for alt og stikke om det går i dass? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Hehe....kjøp CRU for hele potten. Legg inn kjøp på "Best" :biggrin::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ute av ACY med 30 øre i pluss.

Det tok lengre tid enn jeg forventet, før "laggen" i ACY ble henta inn.

tydelig vis færre aktører i denne, i dag, enn jeg forventet.

Endel snurrige bevegelser i ordrebildet, tilsier at "noen" jobbet bevisst med å "styre" ACY i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tok litt JIN på 41, sitter i ro med min break even i GOGL og pluss i TEL, mens jeg måper over tapene i TAD og spesielt YAR... :dry:

 

TAD kan jeg forstå, men YAR burde da komme seg opp igjen snart! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ordrebildet underveis mot slutten i ACY viser tydelig at noen prøvde "desperat" å riste ut det de klarer av småposter, deretter rykker de kursen opp igjen, for å få med de som legger seg på salg i overkant.. :huh:

 

Tok en ny runde på tampen, og kom meg inn på 86.3 nesten en krone lavere enn utgang tidligere i dag.

Link to comment
Share on other sites

Endel snurrige bevegelser i ordrebildet, tilsier at "noen" jobbet bevisst med å "styre" ACY i dag.

Offshore-aksjene er etter mitt skjønn blant de mest manipulerte aksjene av en viss størrelse på Oslo Børs. AKSO oppfører seg ikke helt ulikt REC med vekselvis kjappe rykk opp/ned eller låsing av kursen i timevis. ACY viste samme mønster da kursen var over 100, men er nok litt annerledes nå som tick size er 0.10. Forøvrig er det viktig å ikke glemme at The Powers That Be hedger posisjoner mellom de respektive aksjene. AKSO/AKER er åpenbar, men paret ACY/SUB er også alt annet enn uavhengige. I noen perioder beveger de seg i takt, mens andre ganger kan en aktør gå short i en av aksjene og long i en annen. Man bør derfor være oppmerksom når kursene divergerer, da dette har en tendens til å jevne seg ut på sikt. Happy hunting! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Solgte som nevnt REC-beholdningen på 155.75 og kjøpte tilbake for tidlig på 150.00. Deretter doblet jeg på 147.00, for så å selge halvparten på 149.75. Skuffende nok kom aldri kursen høyere på slutten. :sad:

 

Jeg er rimelig sikker på at REC kommer grusomt tilbake når børsklimaet snur til det bedre. I mellomtida er målet å snitte ned intradag. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Offshore-aksjene er etter mitt skjønn blant de mest manipulerte aksjene av en viss størrelse på Oslo Børs. AKSO oppfører seg ikke helt ulikt REC med vekselvis kjappe rykk opp/ned eller låsing av kursen i timevis. ACY viste samme mønster da kursen var over 100, men er nok litt annerledes nå som tick size er 0.10. Forøvrig er det viktig å ikke glemme at The Powers That Be hedger posisjoner mellom de respektive aksjene. AKSO/AKER er åpenbar, men paret ACY/SUB er også alt annet enn uavhengige. I noen perioder beveger de seg i takt, mens andre ganger kan en aktør gå short i en av aksjene og long i en annen. Man bør derfor være oppmerksom når kursene divergerer, da dette har en tendens til å jevne seg ut på sikt. Happy hunting! :smile:

 

Takker for infoen EngaBhoy, skal holde et øye til Sub når det gjelder Acy - og omvendt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte meg ut av oksederivatene med en minimal gevinst (60 øre) i ettermiddag.

 

REC sitter jeg fortsatt med, men om det er så lurt er jeg ikke overbevist om...

NHY utviklet seg bra i dag i ett ellers svakt marked, men om det fortsetter er vel heller uvisst. Kanskje jeg skulle ha solgt i dag?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tok noen poster i ELT. Tror på et godt kvartal (les ELT-trånden), men er litt bekymret for $-effekten i kvartalet som var. Uansett, så har dette snudd noe nå. Framtiden bør derfor være lysere.

 

Tok og noen poster i TOM. Liten omsetning her. Det må bli "trangt i døra" når TOM skal kjøpe tilbake. Har også tro på positive nyheter snart: Det har jeg hatt lenge (for lenge). Skarholdt nevnte økt tempo i fohandlingene i Tyskland, og jeg håper han siktet til noe mer enn bare Panto.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Takker for infoen EngaBhoy, skal holde et øye til Sub når det gjelder Acy - og omvendt :smile:

En annen ting, som du formodentlig er klar over: ACY er den eneste av aksjene som er notert i USA (ACGY på Nasdaq). Volumet er i likhet med STL lavere over dammen, slik at kursen i stor grad "styres" av Oslo Børs. Allikevel vil det være en viss tendens til at markedet (ved mangel på nyheter) skjeler til sluttkurs foregående kveld på Nasdaq. Ved store kursoppganger kan det jo oppstå gevinstsikring på Nasdaq, som igjen kan påvirke Oslo Børs i perioden med parallell åpningstid. Det er lettere at en stor kursoppgang i AKSO kan gå "ubemerket hen".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...