Jump to content

Episode 1104 - Onsdag 13. august 2008


felis

Recommended Posts

God morgen!

 

Begynner å bli en stund siden jeg åpnet pitten, så jeg får gjøre en innsats.

 

personlig hadde jeg en nedtur igår. NEC la fram Q2. Her synes jeg det var mange gode nyheter, men kursen fortsatte å falle. Nå er jeg faktisk i minus også her :mad::mad:

 

Idag blir vel heller ingen høydare. Ned i USA, ned i Japan. Er redd vi ser 300-tallet idag.

 

Men plutselig så snur det! :biggrin::biggrin:

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

CRU-tallene var vel ræva enkelt og greit?

Dette selskapet fortsetter å skuffe til stadighet...

 

Ellers må jeg si at jeg er svært overrasket over hvor sterk børsen er i dag med tanke på de negative faktorene som felis påpeker.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har tanker om CRU resultatet og at LEFA er erklært kommersiell?

 

Grønnland var dårligere , Lefa sånn midt på treet og Maco i overkant av hva jeg hadde forventet.

 

Totalt sett : Ikke så enormt som super-hausserene hadde sett for seg, men langt fra så dårlig som de fleste innleggene på HO og ST spådde.

 

Jeg avventer presentasjonen før jeg gjør noe med sittsen min. Jeg har fortsatt mye tørt krutt på depotkontoen.

 

Siste tids kursutvikling på OSE etter resultatframleggelser er vanskelig å forstå seg på les. REC og YAR. Mange har nok sittet voldsomt long og har vært avhengige av gode resultater å selge seg ned på. (Realisere gevinst)

 

Når det kommer til kursutviklingen og handelsmønsteret i CRU, tror jeg enkelte aktører sitter voldsomt short. Mao et "middels" resultat trenger ikke bety slakt av kursen.

Link to comment
Share on other sites

Solgte meg ut av REC og avventer mer ruskevær på børsen. I mellomtida sitter jeg med AKSO.

 

Men er AKSO immun mot ruskevær da?

 

Du er nok akkurat like usikker som de flesta av oss EngaBhoy! :wink:

 

Sannelig ikke lett å spå hvor vi skal nei. Personlig begynner jeg å helle mot at en stabil litt lavere oljepris vil være gunstig for verdensøkonomien og at vi kan få en bra senhøst og tidlig vinter. Men før det kan vi nok få ruskevær ja...

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen,

 

Ser at jeg kunne ventet med min CRU inngang som jeg tok for et par uker siden, menmen

Naa har ihvertfall dere som klaget over at dere gikk glipp av dippen en fin sjanse til aa ta den inn langt under der den var forrige gang.

 

Noen som har kommentarer på hvor langt TAA kan gå

 

Gratulerer B0lgen. Personlig ville jeg solgt den her, f0r TAA kommer med uttalelser om to uker om at "samtalene ikke f0rte frem". Husk paa at de har ikke annonsert hvem det er, og ikke hvor mye de byr. P/E paa TAA maa vaere noe rundt 30, jeg ville dumpet det jeg hadde. Lykke til videre med investeringen og gratulerer nok en gang!

 

Noen som for0vrig la merke til at JPM kj0pte for 57 millioner i TAA igaar, og plutselig paa kvelden sier TAA at de har mottatt potensielt bud og ansatt JPM som sin finansielle raadgiver. Dette maa vel vaere soleklar innsidehandel ?

Link to comment
Share on other sites

Men er AKSO immun mot ruskevær da?

 

Du er nok akkurat like usikker som de flesta av oss EngaBhoy! :wink:

Svaret på dine to spørsmål er henholdsvis definitivt ikke og absolutt!

 

Jeg liker å posisjonere meg slik at jeg er temmelig likegyldig til hvordan børsen generelt utvikler seg. Det er jeg ikke dersom jeg sitter 100% cash. Da håper jeg på krakk og gode kjøpsmuligheter, mens jeg ved børsoppgang ergrer meg over alle togene som gikk. Da er det bedre å sitte med en forsiktig longposisjon... :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Det har lenge versert rykter om oppkjøp av TAA. Jeg forventer en pris opp under 150kr (minimum) ved et oppkjøp.

 

Det som er positivt med disse planene er at det ikke er noen av de kjente budgiverne, men PE selskap. Dette kan få de store aktørene til å komme på banen med motbud. Cisco, Microsoft osv, bryr seg ikke om de betaler 130 eller 200kr pr aksje. De er mer opptatt av å sikre seg en strategisk viktig selskap. Disse ryktene kan få dem til å få litt tempo i oppkjøpsplanene.

 

PE selskapet tenker at dette selskapet kan enkelt selges videre til disse aktørene om kort tid. Dette vet aktørene også, hvorfor ikke kjøpe det selv?

 

Jeg har kjøpt ytterligere aksjer på kurs 114kr.

 

Om planene om oppkjøp ikke går igjennom, så vil uansett aksjen bli kjøpt opp innen 1 år tror jeg, og avkastningen vil være god.

Link to comment
Share on other sites

CRU - Tjohei hvor det går :sad:

 

Nå skal vi vel teste stopplosser på 4 blank. Jammen glad jeg ikke gikk all inn i går.

Det er like før jeg vurderer sympatikjøp av dette jallapapiret. Spørsmålet er om jeg skal legge inn kjøp på 4 kroner nå, vente til fredag ettermiddag i henhold til den oppskrytte "tredagersregelen" eller vise ytterligere tålmodighet. CRU har vel nå ikke troverdig teknisk støtte før 2 kroner. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hmmm, da begynte long inngangen i TAA på 75 plutselig å bli interessant for gevinstsikring, men ser at det burde forventes 130-140.

 

Noen som har kommentarer på hvor langt TAA kan gå?

Hvor grådig er du på en skala fra 1 til 10? :laugh:

 

Hvis jeg var deg, ville jeg valgt en mellomting mellom forslagene til thomas og aminos. Hvis du selger halve beholdningen, kan du trolig leve med begge scenariene. Det er ergerlig å gå glipp av et høyere bud, men det er like ergerlig å oppleve at det hele koker bort i kålen.

Link to comment
Share on other sites

Takker for ytterligere tips i forhold til AKSO, EngaBhoy.

Skal sondere litt omkring hvordan de forskjellige beveger seg.

"Beveger" er et litt for sterkt uttrykk for AKSO nå. Kursen har vært låst mellom 110 og 111 siden klokka 10 i går formiddag. Volumet i dag er superlavt. Stille før stormen med andre ord... :cool:

Link to comment
Share on other sites

"Beveger" er et litt for sterkt uttrykk for AKSO nå. Kursen har vært låst mellom 110 og 111 siden klokka 10 i går formiddag. Volumet i dag er superlavt. Stille før stormen med andre ord... :cool:

 

Jeg la dagschartene i ACY, AKSO og SUB over hverandre. Ser poenget ditt i at Akso, samt SUb har blitt "Låst".

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :rolleyes:

 

Har vært utilgjengelig i dag og tok 4,50 kroner i gevinst på REC med det samme jeg kom online :rolleyes:

 

Når det gjelder CREW er jeg sjeleglad jeg har holdt meg unna, selv om den flere ganger har virket grisebillig og en inngang for en rekyl har vært fristende :sad:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...