Jump to content

Episode 1108 - Tirsdag 19. august 2008


felis

Recommended Posts

Åpner pitten idag. Dette ser ikke så illle ut som man kanskje skulle forvente. Håper på en bedre dag enn igår for min del hvor alle "mine" aksjer falt betydelig til tross for en ellers god dag. På toppen av det hele snublet min favoritt Susanne Kallur i første hekk. :sad:

 

Men det er en ny dag idag! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Vi åpnet bedre enn fryktet ja, men jeg lurer på om vi ikke vil falle utover dagen.

 

REC stiger jo flott dog, på bra volum :cool::biggrin: , men ikke aner jeg hva som foregår???

På tide å ta gevinst snart... :happy:

Link to comment
Share on other sites

Her er nok forklaringen på hvorfor REC er kjerringa mot strømmen:

 

Oslo (TDN Finans): Solarworld-aksjen stiger 4,3 prosent på spekulasjoner om et bud fra General Electric.

Det melder Bloomberg News tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på Enga og solgte litt TOM. Det var da svært så positiv den var på en ellers grå dag.

mvh

amatøren

De to store nettokjøperne ASC og UBS har snittkurs tett oppunder 38. Da kan man spørre seg om de har prøvd å være gjerrige, eller om de bevisst har ønsket å presse opp kursen. Tipper Tomra sitter igjen med svarteper når tilbakekjøp meldes. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Problemet for Tomra er at de ikke kan kjøpe tilbake mer enn ca. 15 prosent av aksjene som handles i løpet av en dag (ut fra en tese om at Tomra ikke skal påvirke kursen i aksjen). Dermed blir volumet som kjøpes tilbake ganske lavt når dagsomsetningen ligger på noen få hundre tusen aksjer.

 

Dersom Tomra i dag melder om tilbakekjøp av noen hundre tusen aksjer, må de se på hvilke instrukser de gir meglerne. Tomra skal ikke kunne kjøres 5 prosent på en blodrød dag på et slikt grunnlag, og jeg håper det ikke er dette som har skjedd i dag.

Link to comment
Share on other sites

GOD ettermiddag :rolleyes:

 

Da ser det ut til å utvikle seg negativt som fryktet, men det er ikke bare børsen som går ned, nå CAR, men jeg spør; er det så rart slil som dem har holdt på? :biggrin:

 

Kroken på døren for CAR

Styret i CAR ASA har i dag innlevert alle meglerselskapets konsesjoner til Kredittilsynet etter at det er klart at tilsynets krav til egenkapital ikke lenger er oppfylt. Det er slutt fra og med i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...