Jump to content

Episode 1117 - Mandag 1. September 2008


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

 

På tide med ny uke og nye lodder :biggrin:

 

USA ned på fredag, Asia ned i dag så åpningen blir vel ikke mye å skryte av, da er det greit å sitte med bjørner fra sist uke :laugh:

 

Og om ikke Gustav styrker seg tror jeg at oljeprisen vil falle ganske mye, så i det hele tatt ikke så veldig oppløftende for OSE i dag, men mye kan skje i løpet av uken :rolleyes:

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

 

På tide med ny uke og nye lodder :biggrin:

 

USA ned på fredag, Asia ned i dag så åpningen blir vel ikke mye å skryte av, da er det greit å sitte med bjørner fra sist uke :laugh:

 

Og om ikke Gustav styrker seg tror jeg at oljeprisen vil falle ganske mye, så i det hele tatt ikke så veldig oppløftende for OSE i dag, men mye kan skje i løpet av uken :rolleyes:

 

Lykke til

 

 

God morgen!

 

Gustav er vel nedgradert til styrke 3 eller 2, men den har allerede forårsaket at ca 95 % av de amerikanske oljeinstallasjonene i Gulfen er nedstengt. Dette fører jo til at oljeprisen stiger til 117 dollar fatet nå.

 

Denne stigningen er vel som du er inne på kortvarig, og jeg er enig at oljeprisen nok vil synke igjen ganske fort.

 

men i øyeblikket er OSE i blått! :biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Vel Hoffa, det har vært en overraskende sterk åpning på børsen i forhold til hva man kunne vente, godt hjulpet av YAR :cool:

Dersom Gustav skulle vise muskler i gulfen spørs det vel om ikke bull er bedre å sitte i enn bear?

Link to comment
Share on other sites

Inn i bjørnederivater på 67,75.

Har en følelse av at en slik forsikring kan passe nå-

Det har vært noen oppoverdager, kan se ut som vi vender litt ned igjen..

 

Dagen får vise..

 

Forresten, et par spørsmål på tampen.

Noen som husker hvordan usabørsene tok veien etter sist gang det virkelig "smalt" i new orleans?

Hva var oljekurs da?

Link to comment
Share on other sites

Dersom Gustav skulle vise muskler i gulfen spørs det vel om ikke bull er bedre å sitte i enn bear?

 

 

Ikke så lett i spå retningen nei, men europabørsene er ned ca. 1% mer enn OSE og det er litt i overkant mer enn oljeprisen skulle tilsi, men men det er ikke alltid ting er så logisk heller. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tok noen poster i TOM.

 

TOM vil fortsette tilbakekjøpene; det vil sende kursen opp.

 

I og med at TOM ikke kjøper tilbake aksjer nå, så kan det indikere at de sitter på "kursensitiv info.". Det kan derfor komme positive nyheter i form av nye bestillinger m.v. og/eller negative nyheter...

 

Mvh,

 

Tomra - fantast og fanatiker

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tok noen poster i TOM.

 

TOM vil fortsette tilbakekjøpene; det vil sende kursen opp.

 

I og med at TOM ikke kjøper tilbake aksjer nå, så kan det indikere at de sitter på "kursensitiv info.". Det kan derfor komme positive nyheter i form av nye bestillinger m.v. og/eller negative nyheter...

 

Mvh,

 

Tomra - fantast og fanatiker

 

Hei

 

Tok enda litt mer i TOM.

 

Måtte det komme en positiv melding snart...

 

Jeg er imidlertid så høyt oppe etter at Naiv/Superlaget slukket Brann på en "særdeles underholdende og flott måte i går" at jeg kan vente litt. Makan til flott spill har jeg knapt sett før i år. Betegnende nok har ikke Bodø/Glimt en eneste mann på landslaget. Trond Lynvingen Olsen og Runar SuperMann Berg burde fått sjansen: De er et radarpar. Den ene løper lynraskt og den andre sender perfekt timede pasninger. Martin Andresen rekker ikke Berg til skosålene engang om dagen... Gjør vondt å se på antallet landskamper til disse to spillerne... Alt er ikke retferdig og riktig her i livet...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

La inn enn ordre på JIN i forrige uke på 48,20. Gikk inn i dag 09:25 som laveste handel så langt :happy:

 

Hoffa, slutt å trekke ut proppen! :ohmy: Her bærer det nedover :sad:

 

Nå er det nok ikke jeg som trekker ut proppen, det klarer markedet utmerket godt selv og tyngdekraften gjelder i dag som før :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Betegnende nok har ikke Bodø/Glimt en eneste mann på landslaget. Trond Lynvingen Olsen og Runar SuperMann Berg burde fått sjansen: De er et radarpar. Den ene løper lynraskt og den andre sender perfekt timede pasninger. Martin Andresen rekker ikke Berg til skosålene engang om dagen... Gjør vondt å se på antallet landskamper til disse to spillerne... Alt er ikke retferdig og riktig her i livet...

Dream on! Det er større sjanse for at du får se TOM i tresifret i 2008 enn dine to helter på landslaget samtidig... :laugh:

 

Forøvrig er jeg enig i at Martin har vært elendig i år. Han er ikke god nok for Vålerenga pr. dags dato. Det er et eller annet galt med sentralnervesystemet hans: Enten mangler han hjerne til å innse at han ikke holder mål, eller så mangler han ryggrad til å ta konsekvensen av det. Følgelig ligger VIF der de ligger. Hadde Norge spilt kvalifiseringskamper i denne perioden, ville Hareide formodentlig og forhåpentligvis satt Martin på benken. For øyeblikket er dog Martin offisielt hjernen på Norges midtbane. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imidlertid så høyt oppe etter at Naiv/Superlaget slukket Brann på en "særdeles underholdende og flott måte i går" at jeg kan vente litt. Makan til flott spill har jeg knapt sett før i år. Betegnende nok har ikke Bodø/Glimt en eneste mann på landslaget. Trond Lynvingen Olsen og Runar SuperMann Berg burde fått sjansen: De er et radarpar. Den ene løper lynraskt og den andre sender perfekt timede pasninger. Martin Andresen rekker ikke Berg til skosålene engang om dagen... Gjør vondt å se på antallet landskamper til disse to spillerne... Alt er ikke retferdig og riktig her i livet...

 

Mvh,

 

B/G spilte bra i går og hadde giftige kontringer. Dog, Runar er en oldis og Trond Olsen er ustabil. Det sagt, Andresen er milevis unna toppformen og Doffen like så :sad:

 

Moa og Daniel FH er de eneste fra Enga som fortjener landslagsplass for tida.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Noen frivillge til å sende en e-post til IR-ansvarlig i Tomra og minne ham på at det kan være gunstig å kjøpe tilbake aksjer i dag... Forrige tilbakekjøp var på over 38,-. Kursen er nå 35,4,-

 

Mvh,

Allerede gjort. Han sa at megleren først måtte få anledning til å kjøpe seg opp billig. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nok ikke jeg som trekker ut proppen, det klarer markedet utmerket godt selv og tyngdekraften gjelder i dag som før :biggrin:

 

Kan få inntrykk av at du opererer som "puppet master" til tider :laugh:

 

Uansett hvem som har skylda, jeg fikk CRU til 2,65 og ellers er porteføljen ganske stabil, så jeg skal ikke klage :cool:

Link to comment
Share on other sites

USA ned på fredag, Asia ned i dag så åpningen blir vel ikke mye å skryte av, da er det greit å sitte med bjørner fra sist uke :laugh:

 

Ikke særlig tvil om at du nok en gang leste markedet riktig Hoffa. Gratulerer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dream on! Det er større sjanse for at du får se TOM i tresifret i 2008 enn dine to helter på landslaget samtidig... :laugh:

 

Forøvrig er jeg enig i at Martin har vært elendig i år. Han er ikke god nok for Vålerenga pr. dags dato. Det er et eller annet galt med sentralnervesystemet hans: Enten mangler han hjerne til å innse at han ikke holder mål, eller så mangler han ryggrad til å ta konsekvensen av det. Følgelig ligger VIF der de ligger. Hadde Norge spilt kvalifiseringskamper i denne perioden, ville Hareide formodentlig og forhåpentligvis satt Martin på benken. For øyeblikket er dog Martin offisielt hjernen på Norges midtbane. :mad:

 

Hei

 

Fortsetter å drømme, om begge deler... Det hadde vært, nesten "paradis".

 

Martin har ikke vært god. Likevel har han klippekort på landslaget. Han må imidlertid ta mye av ansvaret for at det går dårlig i Enga. Han solgte den eneste gode, men gamle, kantspilleren laget hadde Sørensen. Han har ikke kjøpt nye, men heller handlet inn MASSE sentrale midtbanespillere. Dette gjør Engas spill trangt, og det gjør det vanskelig for Andresen å spille gode (gjennombrudds)pasninger.

 

Fredheim Holm og L. Strand er to gode spillere. De er imidlertid ikke kanstpillere på en midtbane. For liten fart og for liten motor. Sistnevnte ødelegger Enga deffensivt. Begge kunne bekle den fremskutte midtbanerollen i en diamant på midtbanen i et 4-4-2 system, eller i et 4-4-1-1 system. De blir nå misbrukt.

 

Hagen og Whæler er gode stoppere; det er ikke Muri. Alle tre har imidlertid klare mangler som ballspillere. Det gjør det vanskelig å sette i gang bakfra. Hr. Andresen får ofte dårlige pasninger fra disse tre i vanskelige posisjoner... Enga skulle også hatt en spillende stopper. Hvorfor spiller ikke R. Johsen?

 

Backene er heller ikke gode. De mangler spesielt mye offensivt... Men mye av dette er nok også selvtillitsproblemer og det å ikke kjenne til lagets plan...

 

Fremme har Enga gode spillere, MEN Sæternes må få innlegg fra kant: Det får han ikke. Moa er god, men kunne vært spilt enda bedre (i går gikk han stort sett i offside), Shelton er en rask spiller, men kjenner ikke til systemet, om Enga per i dag i det hele tatt har noen plan...

 

Dessverre - Norge sliter med mye av det samme som Enga gjør... Et ekstra problem er Gamst'en som stort sett bommer med innleggene sine... Et stort pluss er Carew, som kan sende oss videre...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

B/G spilte bra i går og hadde giftige kontringer. Dog, Runar er en oldis og Trond Olsen er ustabil. Det sagt, Andresen er milevis unna toppformen og Doffen like så :sad:

 

Moa og Daniel FH er de eneste fra Enga som fortjener landslagsplass for tida.

 

Hei

 

Runar er ingen oldis. Far hans Harald Dutte ble kåret til Norges beste spiller i en alder av 38 og spilte til han var 41... Ta ut de beste UAVHENGIG av alder... Som dem sa på tv'n. Runar - fotballens "Metusalem" Berg...: http://no.wikipedia.org/wiki/Metusalem

 

Synd at ikke kommentatoren spurte H. Åbrekk hvordan det gikk med pulsen, da Glimt ledet 3-1, om det ikke var på tide å "fake" et hjerteattack... mv.

 

mvh,

Link to comment
Share on other sites

Ikke så lett i spå retningen nei, men europabørsene er ned ca. 1% mer enn OSE og det er litt i overkant mer enn oljeprisen skulle tilsi, men men det er ikke alltid ting er så logisk heller. :cool:

Nå har vel pendelen svingt litt for mye i motsatt retning med DAX i null og OSEBX i -1.5%. Framtiden til norsk oljeindustri står og faller vel ikke på Gustav? Jeg tror det er en god kjøpsmulighet, fordi enten vil Gustav "skjerpe seg" og sørge for en rekyl i oljeprisen eller så får vi et saftig rally på USA-børsene i morgen. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...