Jump to content

Episode 1122 - Mandag 8. september 2008


vidar

Recommended Posts

Er ikke mye av verdiene flyttet over fra PDR til PROD også?

 

Hei

 

PROD er et FPSO selskap, som ikke har noe å gjøre med PDR...

PDR er omtalt i posten under...

 

Det er "tråder" på begge selskaper på forumet.

 

Begge selskaper er for de SVÆRT tålmodige. TING TAR TID...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply
Forklaringen til svingningene er: Frykt og Grådighet...

 

Tror en grunn til at børsene svinger mer før enn nå er nettopp dette. Kombinerer en dette med økt innslag av "shorting" og "gearing" så nærmer man seg nok sannheten...

 

Det er for så vidt ganske opplagt, men hvis vi faller markert mot slutten hver bidige dag, kan det se stygt ut framover. Hvis det kan forklares i en nyhet, NYSE eller olje, er det litt mer betryggende.

 

Dermed tok jeg en titt på utviklingen til brent oil og USA, og det ga i grunnen svaret på hvorfor vi falt. Det er bare å krysse fingra for at ikke olja fortsetter nedover :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Du bør kanskje oppdatere deg på PDR...

Jeg har ikke påstått at jeg har inngående kjennskap til PDR, derav spørsmålstegnet ved SS Petrolia. Jeg ser heller ingen grunn til å oppdatere meg på et selskap av denne karakter, når det finnes drøssevis av billige kvalitetsaksjer på Oslo Børs. Forøvrig ga du meg et nytt argument for å styre unna PDR: Intrikat krysseierskap.

Link to comment
Share on other sites

Ad PDR,

 

-ekstrem grad av krysseierskap og sammenblandede interesser. Dette gjelder både i ledelse og styrer i selskapsjungelen

-sterke begrensninger mht. tilbakekjøp av egne aksjer og utbytte. Dette står nærmere beskrevet under lånebetingelsene i årsrapportene

-ingen vilje i styre/ledelse til å synliggjøre verdiene i PDR/gi aksjonærene positiv avkastning.

 

Dette siste mener jeg ble bevist da SS Petrolia ble solgt til PMENA for en latterlig lav sum, og oppgjøret ble brukt til å kjøpe seg opp i PMENA. Dette var en katastrofalt dårlig deal for dem som 'kun' satt i PDR.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...