Jump to content

Episode 1133 - Tirsdag 23. september 2008


TechOne

Recommended Posts

Hadde et kjøp inne på GOGL på 19,00 som overraskende nok gikk inn. Egentlig ikke så veldig happy med det, siden jeg har en del GOGL fra før av, men sånn blir det nå BDI synker igjen. Greit posisjonert for den oppgangen jeg forventer på litt sikt i GOGL. Dog, det

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Hadde et kjøp inne på GOGL på 19,00 som overraskende nok gikk inn. Egentlig ikke så veldig happy med det, siden jeg har en del GOGL fra før av, men sånn blir det nå BDI synker igjen. Greit posisjonert for den oppgangen jeg forventer på litt sikt i GOGL. Dog, det var en tabbe

Link to comment
Share on other sites

Hadde et kjøp inne på GOGL på 19,00 som overraskende nok gikk inn. Egentlig ikke så veldig happy med det, siden jeg har en del GOGL fra før av, men sånn blir det nå BDI synker igjen. Greit posisjonert for den oppgangen jeg forventer på litt sikt i GOGL. Dog, det var en tabbe å bytte ODIM med GOGL :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder meg helt unna børsen for tiden siden jeg synes det er utrolig vanskelig å spå retningen for øyeblikket. Jeg er fortsatt noe mer negativ enn positiv (60/40 på at bunnen ikke er nått enda), men jeg er ikke overbevist nok til å sitte i verken bear eller shorte over lengre perioder. Trading intradag kan det være at jeg prøver meg på noen flere dager, men det forutsetter at jeg har tid til å følge med (noe jeg ikke har denne uken). Kommer GOGL seg langt ned på 18-tallet må jeg innrømme at det blir vanskelig å ikke prøve seg på ett stikk, den må da nærme seg bunnen etterhvert... eller?? Skummel aksje da, går litt fort i svingene.

 

Er det ikke flere her som har noen kommentarer til at både BEAR og BULL derivatene nå ligger godt under 100 i kurs hvor de startet? Jeg synes det var veldig interessant/småskremmende lesning... Jeg har tidligere lurt på hvordan disse kursene avgjøres. De handles jo som vanlige aksjer (bortsett fra sluttauksjonen) noe som vel gjør at kursen i alle fall til en viss grad avhenger av tilbud og etterspørsel (kjøpere/selgere). Kommentarer noen? Driver Handelsbanken og robber kjøperne? Det er ganske mange prosent dem er ned... En av dem burde jo definitivt nå vært opp i forhold til når de kom på børs. Jeg er enig i at disse likevel kan være interessante for dyktige tradere, men faktum er jo at markedet generelt taper på dem. Blir jo som tipping/spilleautomater/oddsen, forventningsverdien er alltid negativ... Så blir spørsmålet, tror man at man er en så mye bedre trader enn alle andre :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Oppgangen du forventer er tatt ut for lengst. DJIA steg 800 poeng på to dager i slutten av forrige uke. Som vanlig ser vi nå at børsoppgang etter Fed-tiltak i 11 av 10 tilfeller er suckers rally.

 

Hei

 

Vi får se..., selv om hva vi ser vel egentlig ikke beviser noe som helst. Hva som er årsaker og virkninger og størrelseseffekter, det kan vel knapt noen svare på...

 

Ser imidlertid mest på det fundamentale. Dersom USA holder seg (sånn noenlunde) og oljeprisen holder seg (sånn noenlunde og sjansen for det stiger om USA holder seg), ja så er det MANGE underprisede aksjer på OSE. Det kan gi rekyl... særlig i olje- og oljeserviceselskapene. Dersom disse skuffer med en fortsatt høy oljepris, ja så så blir jeg skuffa. Sjansen for "de resultatvarsler" mange frykter bør ihvertfall være små. Så spørs det også hva markedet og analytikerne har lagt inn i sine estimater...

 

Ser også på "oppkjøpskandidater"... og mener å ha funnet frem til noen svært interessante:

 

  • PROD
  • PDR
  • DNO
  • NOF
  • SEAP

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...