Jump to content

Episode 1140 - Torsdag 02. Oktober


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Volumet snek seg over 10mrd, men det var ganske mange aksjer som steg i dag (104 ned og 48 opp). Indeksene ble preget av at en del store selskaper falt svært mye.

 

Tror vi henter oss inn igjen i morgen eller mandag. Er dog litt redd for et nytt fall i morgen. Kan ikke gjøre annet enn å hamstre mer da :ph34r:

 

Evt. gå litt inn og ut, for å redusere tapet...

Link to comment
Share on other sites

Forferedelig dag (og uke/måned/år) for Yara :ohmy:

 

For dem som syntes det var en overdreven reaksjon på tallen og guidingen fra Mosaic i går (slik jeg gjorde) bør dere ta en titt på gjødselselskapene i statene i dag: MOS, AGU, POT og TRA.

De faller like mye, og litt til (og MOS datt over 30% i går i tillegg).

 

Dette er definitivt ikke tiden å komme med dårlige nyheter!

 

 

Vedrørende volumet så sto YAR, STL og SDRL for over halvparten (~5,7 mrd) av omsetningen idag.

Jaggu ikke rart OBX trynte :dry:

Link to comment
Share on other sites

Har virkelig det fundamentale for YARA forandret seg så mye på 3 mnd. :ohmy:

 

Jeg tror ikke det.

Folk trenger vel mat....

 

Det er klart det blir noe dåligere den nærmeste tiden, men at Yara skal dette fra 460 i juni/juli til 160 i dag er vel en gedigen ovverreaksjon.

 

Jeg blir sittende med mine Yara aksjer til dette har roet seg ned og folk angrer på salget de gjorde 2/10-08.

(mulig jeg må sitte lenge) :blink::blink::blink:

 

Kjøpte også en post i NHY.

 

 

mvh.

 

Mitch

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som bestrider at mange av børslokomotivene på Oslo Børs er fundamentalt billige. (Med det sedvanlige forbeholdet at oljeprisen ikke kollapser.) P/E er på historisk lave nivåer for mange. Problemet er at man lett kan oppnå 10% risikofri avkastning i det knusktørre rentemarkedet. Da er det ikke fristende å eie aksjer med P/E høyere enn 5. Først når likviditeten i finansmarkedet normaliserer seg, vil aksjer få sin renessanse. Dette forutsetter igjen at boligprisene flater ut. Dessverre kan det ta lenger tid enn mange håper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...