Jump to content

Episode 1140 - Torsdag 02. Oktober


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply
Jeg synes ikke det er like lett å skjønne kursutviklingen i disse derivatene. En liten endring på indeksen kan plutselig utgjøre 1 krone på kursen. Mens samme utviklingen en annen gang plutseilg bare utgjør 25 til 50 øre. Litt merkelig synes jeg. Gjør også SL vanskelig å beregne.

 

Derivatene må da bevege seg etter tilbud og etterspørsel (dvs kjøpere og selgere) og ikke verdi...? Er det ikke kjøpere og noen absolutt skal selge (eller motsatt) så må det vel bli sånne hopp som du beskriver. Jeg har tidligere stilt spørsmål til hvordan disse derivatene 'verdsettes', men det virker ikke som om det er noen her som vet.

 

Techone - sånn som det ble så var det kanskje ikke så farlig at du falt ut på SL likevel... :wink: Ja, nå synker det igjen da, men sjansen til å komme inn igjen til der du falt ut var vel tilstede. Synes du er dristig som trader slik du gjør begge veier i dagens marked. Du spekulerer da i at du rett og slett er god nok til å slå markedet (noe som nødvendigvis ikke er så lett). Og det med et lite handicap i form av kurtasje.

Link to comment
Share on other sites

Techone - sånn som det ble så var det kanskje ikke så farlig at du falt ut på SL likevel... :wink: Ja, nå synker det igjen da, men sjansen til å komme inn igjen til der du falt ut var vel tilstede. Synes du er dristig som trader slik du gjør begge veier i dagens marked. Du spekulerer da i at du rett og slett er god nok til å slå markedet (noe som nødvendigvis ikke er så lett). Og det med et lite handicap i form av kurtasje.

Nei, jeg falt ut på 118 jeg òg, og fikk ikke anledning til å gå inn så "lavt".

 

Du kan gjerne si at jeg er dristig, men det er litt vanskelig å hive alt på båten, med så pass mye realiserte og urealiserte tap :dry: Vanskelig å finne gode utganger....

Link to comment
Share on other sites

Her beit det til så jeg holdt på å miste hele fiskeutstyret! :happy:

 

Jeg trodde jeg bunnfisket med 105 på SDRL, men der var det mer å hente gitt. YAR på 169 gikk fasinerende nok inn :happy: Det er god trøst etter at jeg solgte den for 173 med stort tap tidligere i uka. Denne gangen gjør jeg ikke den tabben.

 

Og bjørner holder jeg meg unna. Har kjøpt dem rundt dette nivået tidligere, og det har kostet dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si jeg skjønner hva som skjer med SDRL. Full panikk er en ting, men den stoppet på 101,75 lenge, selv om det var kjøpere helt nede i 100,25. Siden jeg lå inne med kjøp på 100,5 uten at det gikk inn, tror ikke det var DnB som rota det til. Jaja, får ikke opp handelshistorikken nå, så får ta en titt senere.

 

Lagt inn et bud på 99 og den var nede i 99,30... Vilt!

Link to comment
Share on other sites

Det her er jo helt sykt! Jeg trodde jeg var heldig som fikk inn noen skambud på YAR og SDRL, men nå minner dette om mer om mine tidligere mislykkede forsøk på "bunnfiske". Jaja, uansett hvordan man snur og vender på det, er SDRL til 99 og 105, samt YAR til 169 billig.

 

Får sitte på dem til de stiger skikkelig igjen. YAR er snart ned 20% i dag - den vil garantert hente inn en del igjen om ikke så lenge, bare synd jeg ikke ventet lenger :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel trygt si at Gustav er den orkanen som har hjulpet vår oljetunge børs absolutt minst:

 

For the week ended Sept. 27, seasonally adjusted first-time claims for unemployment benefits rose 1,000, to stand at 497,000 -- the highest since late September 2001. The higher number reflects claims following the damage wreaked by Hurricane Gustav in Louisiana and Hurricane Ike in Texas.

 

Without the hurricane-related claims, initial filings would have been about 439,000 last week, the Labor Department said.

 

Ikke akkurat noen grunn til å teppebombe børsen dette... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

I går var Hovedindeksen så høyt som 326.27, og dagen før var den så lavt som 289.31. I dag slutter den vel under sistnevnte nivå og setter årsverste. Oljeprisen vet heller ikke om den vil være $90 eller $100, men svinger opp og ned annenhver dag. Dette markedet er sinnsykt, til tross for at Storoksen har friskmeldt det. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Her forlater jeg pcen i 45 minutter. Siden jeg ble så forbanna på SL med bjørnederiavtene at jeg ikke satte det på Yara aksjene mine. Men pokker som jeg skulle få svi for det!

Nå må jeg lære...

Kjenner meg igjen her. Det er vanskelig å ta noen form for lærdom, når markedet er som det er for tida, annet enn at SL ofte vil begrense et større tap enn den gevinsten man eventuelt går glipp av.

 

Med andre ord, det går fortere ned enn opp...

 

Jeg for min del ber om at ljåen forblir i skjulet under dødstimen. Klarte ikke la være å handle AKSO til 75. Vurderte om jeg skulle legge den inn på 74, men fant ut at det har lite å si fra eller til, hvis det først dundrer videre ned. De kommer tilbake igjen, bare vent! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

BTW, ny sjef i Subsea-delen av Aker Solutions samtidig med litt omrokkeringer av avdelinger / underselskaper i går.

 

Ellers er det ikke mye nytt, så et fall på 12,5% så langt har ikke så mange fornuftige årsaker etter mitt skjønn.

Link to comment
Share on other sites

Da har YAR falt over 60 % siden midten av juni. Egentlig ganske utrolig. Dette må da være en overreaksjon? :ohmy:

 

Falt du ut på SL Hoff@?

 

 

Ja, heldigvis. Er glad for at jeg setter strenge SL,er for jeg tilbringer det meste av dagen på stranden :biggrin: Måtte bare sjekke litt nå den siste halvtimen. Er fristet til å kjøpe ett eller annet, men hva? Det meste virker billig i dag, men blir det billigere i morgen?

Link to comment
Share on other sites

Var heldigvis ikke så ille avslutning :rolleyes:

 

Noe spesielt at YAR var ned 20% intradag i forhold til gårsdagens sluttnotering! :blink:

 

Ble det noe kjøp da Hoffa? Tipper du ikke kunne dy deg, du heller :happy:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...