Jump to content

Episode 1140 - Torsdag 02. Oktober


Pirelli

Recommended Posts

Det skal mye til for at ikke krisepakken blir vedtatt i natt, og så videre til kongressen på fredag. Det er lagt ned enormt mye prestisje i forkant og hele verden følger med.

 

Men er det så enkelt? At amerikanske myndigheter bare låner mer penger for å ta over dårlig gjeld slik at bankene kan fortsette å låne ut mer penger til en stadig mer begjeldet befolkning? Tilliten og det meste av indikatorer var lav og fallende lenge før VG og Dagbladet begynte å bruke krigstyper på finansnyheter. Det skapes ikke noe nytt bullmarked for aksjemarkedene i sentatet i kveld, men katastrofen kommer muligens under foreløpig kontroll.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Enig med Pirelli i at denne krisepakken som ble vedtatt i Senatet i natt ikke er noe sesam-sesam. Dessuten må vi huske på at den også skal godkjennes i Representantenes Hus imorgen. Det var jo her den ble nedstemt på mandag, og det er slett ikke helt sikkert den har blitt så mye mer spiselig nå.

 

Jeg tror nedsiden ved et nytt nei her er større enn oppsiden i og med at "alle" forventer at dette skal gå i boks.

 

LYKKE TIL IDAG! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Krisepakken kan ikke forhindre en verdensøkonomi i resesjon. For børsoptimistene har den imidlertid en særdeles viktig funksjon på litt sikt. Markedets psykologi vil bli bedre når det forhåpentligvis slipper å lese om bankkonkurser hver bidige uke. På kort sikt vil dog bankene måtte ta store tap ved salg av sine drittporteføljer.

Link to comment
Share on other sites

Er det denne setningen som fører til at futtene er røde?

 

The measure now moves to the House, where a vote is expected on Friday. But its fate there may be complicated by possible opposition from some Democrats to tax breaks for businesses.

 

Regner med at den blir godkjent i kongressen og at vi starter opp på mandag, men så er det mer usikkert hva som skjer...

 

Er det avklart når avstemningen i kongressen skal være?

Link to comment
Share on other sites

Er det denne setningen som fører til at futtene er røde?

 

 

 

Regner med at den blir godkjent i kongressen og at vi starter opp på mandag, men så er det mer usikkert hva som skjer...

 

Er det avklart når avstemningen i kongressen skal være?

 

 

Jeg må arrestere deg litt her. Kongressen består av to kamre. Senatet pluss Representantenes Hus. Igår var det som kjent senatet som godkjente krisepakka. #Huset" vil behandle saken på fredag og avstemningen skjer vel natt til lørdag norsk tid.

Link to comment
Share on other sites

God formiddag :rolleyes:

 

Kort innom her og følger ikke aå nøye med, hva skjer med YARA i dag?

Er det at kursmålet er sunket fra 475 til 300?

 

Er fristende å ta 12,50 i gevinst i REC og kjøpe YARA

Link to comment
Share on other sites

Jeg må arrestere deg litt her. Kongressen består av to kamre. Senatet pluss Representantenes Hus. Igår var det som kjent senatet som godkjente krisepakka. #Huset" vil behandle saken på fredag og avstemningen skjer vel natt til lørdag norsk tid.

Det er en mer presis beskrivelse, ja :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kort innom her og følger ikke aå nøye med, hva skjer med YARA i dag?

Er det at kursmålet er sunket fra 475 til 300?

 

Ifølge DnBNor skyldes det at gjødselskapet Mosaic la fram klart svakere tall enn ventet etter børs i USA i går. De hadde også lavere forventninger til inntjeningen fremover. Mosaic sank 19% i etterbørshandelen.

mvh

amatøren

Link to comment
Share on other sites

YAR, NHY og SDRL som trekker ned OBX, mens GOGL holder igjen. Hvis BDI faller i dag også, kommer nok GOGL til å falle litt og OBX ditto.

 

Men, mye annet kan skje, så ingen automatikk her :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på Senatet...på fredags kveld..

Selger og kjøper oksederivatene til lavere kurs.

Ny inngang 58.5

Hvis det er fredag kveld Representantenes Hus skal stemme over redningspakka, hvorfor går du inn i okser allerede nå?

 

Glad bare halvparten av bjørnene mine gikk ut på SL i går, men det var ergelig nok. Hadde vært i pluss totalt nå, men er fremdeles i minus selv om de resterende har steget med hele ni kroner! :ph34r:

 

Edit:

Pokker! Falt ut på SL igjen. Satte den litt for tett :sad:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er fredag kveld Representantenes Hus skal stemme over redningspakka, hvorfor går du inn i okser allerede nå?

 

Glad bare halvparten av bjørnene mine gikk ut på SL i går, men det var ergelig nok. Hadde vært i pluss totalt nå, men er fremdeles i minus selv om de resterende har steget med hele ni kroner! :ph34r:

 

Edit:

Pokker! Falt ut på SL igjen. Satte den litt for tett :sad:

hehe. godt spørsmål.

Svaret er at jeg allerede sitter med dem.

Antar at vi er i nærheten av en bunn.

Jeg har ikke mulighet til å følge med hele tiden, og trader derfor inn noe "tapsreduksjon" i situasjoner hvor det lar seg gjøre.

Videre flytter jeg noe av tapet over på staten til neste års skatteoppgjør.

Link to comment
Share on other sites

Glad bare halvparten av bjørnene mine gikk ut på SL i går, men det var ergelig nok. Hadde vært i pluss totalt nå, men er fremdeles i minus selv om de resterende har steget med hele ni kroner! :ph34r:

 

Edit:

Pokker! Falt ut på SL igjen. Satte den litt for tett :sad:

 

Jeg satte også for tett SL. Fallt ut på 118.

 

Jeg synes ikke det er like lett å skjønne kursutviklingen i disse derivatene. En liten endring på indeksen kan plutselig utgjøre 1 krone på kursen. Mens samme utviklingen en annen gang plutseilg bare utgjør 25 til 50 øre. Litt merkelig synes jeg. Gjør også SL vanskelig å beregne.

Link to comment
Share on other sites

La inn nyheter om tørrbulk under GOGL.

 

Risiko for dårligere kontantstrøm og begrenset opptur for tørrbulkmarkedet, ser ut til å være hovedårsak for det store fallet den siste tiden.

 

Er det noen som har futtene til tørrbulk? Har lett etter BDI-indekser tidligere, uten å finne så mange sider som viser dem, og ingen som viser futures.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...