Jump to content

Episode 1143 - Tirsdag 7. oktober 2008


Pirelli

Recommended Posts

Jeg overnatter med NHY...! :blink:

 

Derfor tror jeg det kommer ett bjørnerally av dimensjoner, og dersom det skjer skal jeg selvsagt gjøre som Roru anbefaler - selge på oppturene. Utrolig volatilt om dagen, så det bør være gode muligheter for trading.

 

I morgen er en ny dag, jeg satser på nok en 20% oppgang for NHY. Selskapet har fremdeles masse igjen av fullmakten og følger nok opp med å kjøpe ytterligere 1 million egne aksjer i morgen. I tillegg er det 2 uker til kvartalsrapporten kommer, og den bør ikke være voldsomt mye svakere enn den forrige - men fremtidsutsiktene er nok svekket.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply
Jeg overnatter med NHY...! :blink:

 

Derfor tror jeg det kommer ett bjørnerally av dimensjoner, og dersom det skjer skal jeg selvsagt gjøre som Roru anbefaler - selge på oppturene. Utrolig volatilt om dagen, så det bør være gode muligheter for trading.

 

I morgen er en ny dag, jeg satser på nok en 20% oppgang for NHY. Selskapet har fremdeles masse igjen av fullmakten og følger nok opp med å kjøpe ytterligere 1 million egne aksjer i morgen. I tillegg er det 2 uker til kvartalsrapporten kommer, og den bør ikke være voldsomt mye svakere enn den forrige - men fremtidsutsiktene er nok svekket.

 

Om ikke annet. så er du ved godt mot Pirelli.

Selv hoppa jeg av oksederivatene, for andre gang på rad med tap :mad:

Link to comment
Share on other sites

Dow "Lod'er", Olja på tur nedover ...

Ser ikke ut som bjørnerally ligger i kortene i morra heller. :cool:

 

På en annen side:

Det sies at en skal handle når blodet renner i gatene.

Det begynner å ta proposjoner som en "bloodnami"

Om "livskiten" faller ut av OSE i morra og - er det kanskje da man skal handle oksederivater?

 

:laugh: :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Om ikke annet. så er du ved godt mot Pirelli.

 

Jeg har lite å fortvile over, totalt sett har jeg kommet godt ut av børskollapsen. Siden returen til OSE etter januarturbulensen har jeg solid avkastning, mye takket være NSG og nå i det seneste korte innhopp i STL og NHY. Jeg tror også jeg kommer til å tjene på den siste traden i NHY med inngang 34.

 

Mange sier nå at aksjer er risikosport, enhver idiot må vel skjønne (nå i etterpåklokskapens navn) at det var ekstremt mer risiko når aksjene var 100% høyere enn nå? Det er nærmere 50% mindre risiko nå enn for 2-3 måneder siden, og for hver dag børsene faller er vi nærmere bunnen.

Link to comment
Share on other sites

Må gratulere med dine vellykkede handler den siste tiden.

Som alle som lykkes med tradene sine, er det vel fortjent.

I disse tider, kanskje ekstra fortjent :cool:

 

Er ikke uenig i at en reaksjon oppover kommer, men...

er litt usikker på om bunnen vae i dag eller kommer i morra.

 

Har ikke truffet like godt som deg, den siste tiden, men er ikke bekymret av den grunn.

Sitter i et "sånn passe" tap :laugh:. pr. idag.

 

Faller OSE videre i morra, ser jeg ikke bort fra at jeg pånytt går inn i oksederivatene :biggrin:

 

Lykke til i morra :-)

Link to comment
Share on other sites

RE ZOONIC

 

Hehe, mitt syn om tidenes rally, forsterkes time for time!! biggrin.gif biggrin.gif

 

Det kommer og uteblir ikke, men jammen "korrigerer" det endel.... mellow.gif

 

Skal vi snart få oppleve en oppgang på over 10% snart....?

 

Ja, jeg tror det...

 

 

Nå vet jeg ikke hvor mange av dere her inne som opplevde krakket i -87, men jeg tradet veldig aktivt den gangen for jeg studerte og hadde god tid til å følge med.

Nå var jeg griseheldig som solgte meg ut 1 uke før det smalt den gangen, og da tok det noen dager å bli kvitt aksjene.

Men det som jeg husker best var tiden ETTER krakket, det ble dødskjedelig på børsen og veldig små kursutslag, i motsetning til nå da det svinger helt sinnsykt.

Så den som tror på ett snarlig comeback til gamle høyder på 1-2-3 kan heller tro på julenissen :biggrin:

 

Jeg tror historien vil gjenta seg og da trenger vi veeeldig lang tid for å bygge opp igjen markedet.

Og jeg venter stadig på den store smellen, ifølge Pirelli er det når OSE synker mere enn 10% på en dag, den dagen kan komme fortere en vi aner.

 

Men jeg er ikke tøff nok til å shorte markedet selv om jeg tror vi skal lenger ned, for det kommer alltid en rekyl :rolleyes:

 

Hilsen Hoff@ med realitetsbrillene stadig på

Link to comment
Share on other sites

Litt historie:

 

For de som ikke ha fått det med seg..... idag var den 19. Oktober :blink::blink:

Alle husker vel "Black Monday" fra 1987 :ohmy::ohmy::ohmy:

 

October 19, 1987: The Crash

 

Stocks open sharply lower and continues to fall for most of the session, as the Dow sheds 507 points, or 22%, to 1738. Trading volume is triple the recent daily average.

 

http://www.cnbc.com/id/21035995

 

Ett lite highlight fra artikkelen referert: In Japan, stocks "opened low, then fell off a cliff."

Og nå er det jaggumeg 19 oktober snart igjen....

Link to comment
Share on other sites

Vel .. 9,7% kan jo fort rundes opp til 10% hvis en er optimist - personlig tror jeg neppe vi har sett bunnen enda...men jeg håper..

 

....

Og jeg venter stadig på den store smellen, ifølge Pirelli er det når OSE synker mere enn 10% på en dag, den dagen kan komme fortere en vi aner.

Link to comment
Share on other sites

Litt historie:

 

 

 

Ett lite highlight fra artikkelen referert: In Japan, stocks "opened low, then fell off a cliff."

Og nå er det jaggumeg 19 oktober snart igjen....

 

 

Ettersom jeg er håpløs med tall, i følge enkelte på gårsdagens pit (ikke så lett å huske fra hvilket nivå Zoonic hevder rallyet skal skje fra), kan jo andre regne ut hva et fall på 777 poeng utgjør i prosent. Krakket i 1987 blir dermed ganske lite sammenlignet med hva som skjedde forrige uke.

 

Store utslag i valuta i dag. YEN går amok blant annet.

Link to comment
Share on other sites

hehe, morsomt når nedgang på 3,5 % defineres som rally - pga relativt sett større oppgang fra lod på slutten av dagen.

Ikke sant? Det var et lignende intradags short cover rally på Oslo Børs. Man lurer seg selv dersom man tror at markedet glemmer at det var billigere tidligere på dagen. DJIA måtte nesten ned til 9500 før det snudde. Dette nivået skal garantert testes igjen i nær framtid - kanskje allerede i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Om det er et kjøps eller salgssignal får være opp til den enkelte..

Riktignok ble aksjene billigere, men det er vel ingen som mener at brudd på (psykologisk) støtte er et kjøpssignal? Elementær teori tilsier at brutte støttenivåer blir ny motstand. Kjøpssignal vil først utløses ved et eventuelt etablert brudd opp gjennom 10000. Alt dette vet selvfølgelig du, men siden du stilte spørsmålet... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til orientering, syns jeg å huske at shorteforbudet for "shortnektede" aksjer avsluttes i løpet av denne uka.

Hmmmmmm! :dry:

Jepp, 8. oktober er det fritt fram for de onde kreftene. Så spørs det om de ser mer nedside i finansaksjene. Børsene har jo falt ganske friskt til tross for dette patetiske forbudet... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker dårlig at det nå prises inn forventninger om relativt store rentekutt i nær framtid. Det skaper grobunn for nye skuffelser. Enten fordi rentekuttene ikke blir gjennomført, eller fordi de viser seg å ikke hjelpe.

 

The sharp declines in global stock markets induced traders to raise their bets on the size of a rate cut at the Oct. 29 FOMC meeting, with increased speculation that there will be a coordinated global central bank intermeeting rate cut. Fed funds futures suggest a 52% chance that the fed funds rate will be cut by 75 basis points.
Link to comment
Share on other sites

Jepp, 8. oktober er det fritt fram for de onde kreftene. Så spørs det om de ser mer nedside i finansaksjene. Børsene har jo falt ganske friskt til tross for dette patetiske forbudet... :rolleyes:

 

Neppe noen god grunn til at de ikke kan falle enda mer :cool:

 

I så fall passer det bra om motstand i 10.000 nivået testes i morgen, og at folka, "over there", deretter shorter skjorta av alle finansaksjene som finns på onsdag den 8. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker dårlig at det nå prises inn forventninger om relativt store rentekutt i nær framtid. Det skaper grobunn for nye skuffelser. Enten fordi rentekuttene ikke blir gjennomført, eller fordi de viser seg å ikke hjelpe.

 

Når en 7-800 milliarder dollar ikke hjelper, ligger det heller ikke an til at et fed-initiert, men fåfengt rentekutt, kan virke annerledes enn som å "pisse på fingrene" i vinterkulden.

Nå trykkes det samtidig dollarsedler i det tempoet seddelpressa kan kjøre, så da er det vel bare å "brenne" enda mer dollar for å holde varmen.. :dry:

 

De kan uansett heller ikke sette ned renta til mer enn o %, og jeg tror neppe at vanlige folk i USA kommer til å låne noe videre til nytt innkjøp av hus med det første. :laugh:

 

Blir morro å se hvordan Asia farer avgårde i natt.

De kommer nok til å legge føring for hvordan dagen blir i europa i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, 8. oktober er det fritt fram for de onde kreftene. Så spørs det om de ser mer nedside i finansaksjene. Børsene har jo falt ganske friskt til tross for dette patetiske forbudet... :rolleyes:

 

Med den vedvarende ustabiliteten føler jeg meg ganske trygg på at forbudet blir forlenget, uten at det nødvendigvis gjør ting noe lettere. Mange mener at shortposisjoner er med på å tilføre likviditet og sånn sett kan muligens shortforbudet gjøre vondt værre.

 

Og, når DOW stiger 450 punkter på en time er det rally, uansett om sluttnoteringen er negativ eller ikke.

 

Bank of America er ute med tall etter stengetid, ventet EPS ifølge Briefing var 0.66- cent pr. aksje. Fasit 0.15- cent pr. aksje. I tillegg opplyser selskapet at de vil ut i markedet å hente 10 milliarder dollar i frisk kapital. Aksjen faller 8% i etterhandelen og drar med seg finanssektoren. Merril Lynch er for eksempel ned 6% i etterhandelen etter ett fall på nær 10% i normal handel.

Link to comment
Share on other sites

Med den vedvarende ustabiliteten føler jeg meg ganske trygg på at forbudet blir forlenget, uten at det nødvendigvis gjør ting noe lettere. Mange mener at shortposisjoner er med på å tilføre likviditet og sånn sett kan muligens shortforbudet gjøre vondt værre.

 

Og, når DOW stiger 450 punkter på en time er det rally, uansett om sluttnoteringen er negativ eller ikke.

 

Bank of America er ute med tall etter stengetid, ventet EPS ifølge Briefing var 0.66- cent pr. aksje. Fasit 0.15- cent pr. aksje. I tillegg opplyser selskapet at de vil ut i markedet å hente 10 milliarder dollar i frisk kapital. Aksjen faller 8% i etterhandelen og drar med seg finanssektoren. Merril Lynch er for eksempel ned 6% i etterhandelen etter ett fall på nær 10% i normal handel.

 

Det blir ordkløveri ut av dette. Men, på ingen måte intensjonen å sette deg i dårlig lys for å ha brukt order Rally.

Hang meg mere opp i at dagen som sådan endte flere prosent ned, og at det derfor hørtes noe merkelig ut med den formuleringen.

 

Nå ser jeg at E24 nevner sluttrally i følgende artikkel, så du har helt rett Pirelli :smile:

wall street reddet seg fra kollaps

Link to comment
Share on other sites

Det blir ordkløveri ut av dette. Men, på ingen måte intensjonen å sette deg i dårlig lys for å ha brukt order Rally.

 

Jeg følte meg på ingen måte hengt ut Torvaldsen :)

 

------------------------------------------

 

Vi er styrket i forhold til mitt håp om bjørnerally i morgen etter kveldens utvikling, flere kommentarer peker på utspill fra FED/Paulson i løpet av kvelden som fikk vinden til å snu.

 

Fed, Treasury move again to help financial markets

 

Og ett felles rentekutt fra sentralbanker i "utsatte" økonomier ville vært fantastisk. Personlig ønsker jeg gjerne OSE ned på 100 tallet, eneste målet mitt er å tjene penger på vei ned ;-) Og slike utspill som gir kortsiktige rally er jo fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Når en 7-800 milliarder dollar ikke hjelper, ligger det heller ikke an til at et fed-initiert, men fåfengt rentekutt, kan virke annerledes enn som å "pisse på fingrene" i vinterkulden.

 

Nå skal det sies at det går ca 1 mnd til de 7-800 milliarder dollarene blir satt ut i livet....og mens vi venter, kan dette går riktig så ille. Det er jo ingen som vet ennu hva disse milliardene går til.

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg kjapt innpå her (hurtigsvar ;-)

Slik det ser ut som nå bunnet vi midlertidig ut og det kan godt være vi får nok et lite rally opp idag - og en god mulighet for å selge seg ned byr seg og så er vi tilbake der vi startet bare enda litt lavere..

 

Dette går etter min mening bare en vei og det er lukt til 180 på OSE!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...