Jump to content

Episode 1143 - Tirsdag 7. oktober 2008


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Det synes å være en regel om dagen : Aldri så billig at det ikke kan bli enda billigere. :laugh:

 

Selv har jeg klart å holde meg unna kjøpsknappen i det site selv om det har holdt hardt. Kanskje på tide å kjøpe noen oksederivater nar vi har falt nøyaktig 50 % fra toppen. Mener å huske at denne var på ca 524 poeng. I såfall går jeg inn på 262 poeng! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ementor, stakkar, kjøper tilbake egne aksjer bokstavelig talt daglig, men kursen faller og faller. Nå er EME under 20 for første gang på nesten tre år. Når ryker 30-støtten i TOM?

 

Virker som TOM er vaksinert mot krakket. Jeg må si jeg er imponert når det gjelder hvor godt denne har greid seg. Og det skyldes ikke BARE tilbakekjøpene.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel konstatere at bjørnerally'et foreløpig var forholdsvist tamt. Men jeg får si som Zoonic - dagen er ikke over, den har knapt begynt. :biggrin:

 

Ting skjer virkelig fort i disse tider - håpet er større enn forstanden så jeg sitter rolig...

Link to comment
Share on other sites

Mornings :laugh:

 

Nå får du snart 100 000 aksjer i CREW for 100k, ikke lenge siden aksjen var omsatt for 10 ganger så mye, kansje ett kjøp for skuffen?

 

 

For 1,5 år siden kunne du betale 1,7 mill for møkka.

 

Men, er den billig i dag ??

 

Det er vel heller slik at den var J..... dyr for et par år siden.

 

Jeg er på kjøpern :cool:

Link to comment
Share on other sites

For 1,5 år siden kunne du betale 1,7 mill for møkka.

 

Men, er den billig i dag ??

 

Det er vel heller slik at den var J..... dyr for et par år siden.

 

Jeg er på kjøpern :cool:

Det er ikke så lenge siden jeg spådde CRU på lave 2-tallet til store protester herfra. Nå er den ytterligere halvert. Jeg har lest at flere har kursmål ned mot 10 øre. Det verste er at det er vanskelig å argumentere imot. Enten så har kursfallet så langt vært helt på trynet, eller så er det så mye galt med selskapet at de må hente inn penger. Det blir vanskelig i dagens marked med mindre man tilbyr MYE rabatt i forhold til børskurs. Da snakker vi ihvertfall under 50 øre. Håpet deres får være at en eller annen melding eller kvartalsresultat skal indikere at faren er over.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så lenge siden jeg spådde CRU på lave 2-tallet til store protester herfra. Nå er den ytterligere halvert. Jeg har lest at flere har kursmål ned mot 10 øre. Det verste er at det er vanskelig å argumentere imot. Enten så har kursfallet så langt vært helt på trynet, eller så er det så mye galt med selskapet at de må hente inn penger. Det blir vanskelig i dagens marked med mindre man tilbyr MYE rabatt i forhold til børskurs. Da snakker vi ihvertfall under 50 øre. Håpet deres får være at en eller annen melding eller kvartalsresultat skal indikere at faren er over.

 

Av og til når jeg sitter og gremmes over tapet i CRU-aksjen, tenker jeg samtidig på deg Enga :biggrin: Du har advart mot denne siden 6 tallet så vidt jeg husker så den skal du ha - jeg skulle ha hørt på deg.

 

Det vi longsitterne i CRU nå ser fram til er Q3 som presenteres 14. November.

 

Regnskapet vil inneholde formidable valutagevinster. Den delen av gjelden som er i norske kroner Ca 1,8 mrd. har krympet med over 15% i perioden.

 

Det vi gruer oss for er mulige nye utsettelser av full produksjon, eventuelt lavere produksjon enn guidet i kvartalet.

 

Det som skremmer oss mest er egentlig aksjeprisen. Den er priset så lavt at de fleste går nok rundt og lurer på hva "Noen" vet som ikke vi andre vet.

 

Siste skikkelige mnd's handel er mildt sagt irriterende. MSI, DIF og CSB har fungert som Marketmakere og har nesten 200 millioner aksjer i totalhandel uten å ha endret beholdningene med mer enn to tre hundre tusen aksjer. Det er disse tre som holder aksjen nede mens nettløker og smånisser som meg tømmer oss etterhvert som vi får panikk eller rett og slett går lei.

 

Andre aktører laster virkelig stort uten at noen legger særlig merke til det. (Jeg tror det dekkes inn short i stor skala)

Link to comment
Share on other sites

Pass deg så du ikke svir lankene :happy:

 

Men, atter en gang : Jeg håper du blir styrtrik på denne investeringen :biggrin:

 

Håper det samme, he he, men har faktisk 5,5 øre til nå :biggrin: , slett ikke dårlig i disse ulvetider

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...