Jump to content

Episode 1169 - Onsdag 12. november 2008


Pirelli

Recommended Posts

Offentliggjøringen av en redningspakke for å forhindre mislighold av boliglån klokka 20:00, sendte indeksene opp fra dagens bunnivåer (-3.7%) for å TESTE nullnivået. Motstanden ble imidlertid for stor, og indeksene falt tilbake og endte noe høyere enn da Oslo Børs stengte. Det betyr at vi muligens kan få en positiv undertone i morgen. Den som lever vil se... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Asia setter stemningen i natt, OSE er bare ett derivat av den enhver tids gjeldende børsstemning opphøyd i oljeprisen delt på 2.

 

Dersom vi ikke totalhavererer ned for å teste forrige bunn er vi på gang med en finfin bunnformasjon, flere tekniske indikatorer peker på utflatning - i hvert fall i det noe unøyaktige verktøyet NetFonds har på sine sider.

 

plothistory.php?paper=OSEBX&exchange=OSE

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Jeg er vel den eneste her inne som sitter med aksjer i Kitron. Dette har jeg gjort i en årrekke nå i håp om at selskapet skulle gå fra store underskudd til overskudd. I dag har de lagt fram et kjemperesultat for Q3 i likhet med det de også gjorde for Q2. Selskapet har virkelig snudd og leverer varene.

 

Men kursen? Ingenting virker på den. Har falt kraftig i hele år.... :mad:

 

Siste gang jeg går inn i en aksje med lav likviditet, men får ihvertfall håpe på en stigning idag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :laugh:

 

Ja ja du fikk jo en 4-5 % oppgang i dag i KIT felis, men kansje en mager trøst med tanke på at du har sittet en stund.

 

Jeg må innrømme at jeg tok kraftig feil av HTV, jeg lo litt av satsingen til Hegnar, men må innrømme at jeg prøver å få med meg alle sendingene på ettermiddagen.

Og i går var det NEC som var tema, og jeg likte hva jeg hørte og vil nok kjøpe endel der fremover.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :laugh:

 

Ja ja du fikk jo en 4-5 % oppgang i dag i KIT felis, men kansje en mager trøst med tanke på at du har sittet en stund.

 

Jeg må innrømme at jeg tok kraftig feil av HTV, jeg lo litt av satsingen til Hegnar, men må innrømme at jeg prøver å få med meg alle sendingene på ettermiddagen.

Og i går var det NEC som var tema, og jeg likte hva jeg hørte og vil nok kjøpe endel der fremover.

 

Velkommen etter Hoff@. Som du kanskje vet sitter jeg i NEC også. Mener selvsagt at selskapet er kraftig underpriset. Basert på hva STL var villige til å bla opp igår er prisen for NEC sine områder med samme skiferlag verdsatt til 14 kroner kursen. I tillegg kommer allle de ande lagene som NEC har rettigheter til. Og i tillegg til dette igjen har vi hele Brasildelen..... Her ventes det forøvrig et resultat fra siste boring i løpet av neste uke. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg tok kraftig feil av HTV, jeg lo litt av satsingen til Hegnar, men må innrømme at jeg prøver å få med meg alle sendingene på ettermiddagen.

Jeg er helt enig. Man kan mene mye om Hegnar og han sine uttalelser (og væremåte feks overfor Roger Berntsen for en god stund tilbake), men summasummarum synes jeg absolut sendingene er nyttige å få med seg. Synes det er en fin balanse mellom prat om den økonomiske utviklingen generelt, kommentarer om enkeltaksjer, kommentarer til råvarer, gjester og teknisk analyse selv om den kanskje er i overkant negativt vinklet. Men dette er bare noe man må være obs på, man skal ikke sluke alt som sies der. Jeg har ikke tro på å følge de tekniske analysene slavisk, men en del hovedtrekk som trender, vendepunktsformasjon osv synes jeg er nyttig å få med meg. Jeg tror hovedindeksen nå skal ned å teste 225 (vi er jo forsåvidt nesten der allerede) og muligens også bunnen satt for noen uker siden.

 

Jeg avventer foreløpig ny inngang, men det blir mer og mer aktuelt dag etter dag med fall nå. Nyhetsstrømmen er så godt som kun negativ derfor mener jeg nedgangen er berettiget.

Link to comment
Share on other sites

Sevan og SDRL kjøpt inn nå. Hvis kursene faller enda mer får jeg sitte over helgen. Regner med en klar oppgang igjen tidlig neste uke.

 

Ser at Felis sitter på KIT. I et slikt marked er det viktig å sitte med lett omsettelige akjser. Blir trangt i døra når alle vil ut. Og ikke så mange vil inn igjen når friminuttet er over heller.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet endel NEC til under 4,50 i dag :biggrin:

 

Gratulerer. Dette er ca 1 krone lavere enn snittet jeg sitter med........... :sad:

 

Gjorde den feilen på ettersommeren å kjøpe stadige nye poster etterhvert som kursen sank fra toppen på vel 9 kroner.. :rolleyes:

 

På den annen side var kursen nesten nede på 2,0 for relativt kort tid siden........... :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Helt Ute igjen av NEC, har faktisk tjent endel på å trade den i dag og kan ikke la være å ta gevinst når jeg ser markedet faller, får se om jeg tar den tilbake.

 

jeg venter på 2 ting.

 

1. Katastrofetallene på fredag, (det er det ikke tvil om, men har markedet tatt høyde for dem?)

2. Nye tiltak på møtet til helgen, finner de på noe som snart kan hjelpe???? (Jeg er i tvil)

 

Helt sykt som det svinger om dagen, utrolig å tenke på at jeg solgte REC på mandag 10 kroner og snart 20% høyere enn nå :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ja. Avstanden ned er ikke akkurat betryggende stor. En eneste dårlig nyhet før helga, og vi er der.

 

Vet ikke om du mener Tomra (som det startet med) eller hovedindeksen.

 

Uansett de 99 % er jeg svært nærme kjøpsknappen til oksederivatene akkurat nå.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Prøver lykken med å fiske en liten post i PROD jeg, så får vi se om det blir napp...

 

Personlig synes jeg ikke Tomra virker så veldig spennende, men det er vel et relativt defensivt alternativ i disse tider. Sånn sett er den kanskje ikke så dum. Den påvirkes nok ikke av nedgangstidene i like stor grad som mange andre aksjer. Dette har allerede vist seg gjennom at den ikke har like mye som hovedindeksen. En annen aksje jeg mener ikke bør påvirkes så ille av nedgangstidene er Telenor. Kanskje et alternativ? Den har falt relativt mye også.

Link to comment
Share on other sites

Prøver lykken med å fiske en liten post i PROD jeg, så får vi se om det blir napp...

Oj, det tok ikke lang tid :biggrin:

 

Da var jeg aksjonær igjen gitt (med min svært begrensede post). Så får vi se om det var fersk eller rotten fisk jeg fikk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...