Jump to content

Episode 1169 - Onsdag 12. november 2008


Pirelli

Recommended Posts

Det er forunderlig hvor godt oljeprisen følger europas børser. I utgangspunktet skulle man kanskje tro at disse børsene ble påvirket av oljeprisen, men det ser ut at det er akkurat de samme mekanismene som virker. I utgangspunktet skulle man kanskje tro at en lav oljepris var gunstig for verdensøkonomien, men det er tydeligvis ikke slik det virker :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da var vi en liten tur nede og testet 225. Spennende å se om det holder... Det teknisk perfekte er at vi slutter på 225 i dag og vender opp igjen i morgen. Ønsketenking :happy:

Det virker som flere og flere innser at OSEBX skal teste tidligere bunn. (Bortsett fra Zoonic som tilter bare "teknisk test" blir nevnt!) Imidlertid er det litt skemmende at alle tar for gitt at testen vil bestås. Er det så sikkert? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det virker som flere og flere innser at OSEBX skal teste tidligere bunn. (Bortsett fra Zoonic som tilter bare "teknisk test" blir nevnt!) Imidlertid er det litt skemmende at alle tar for gitt at testen vil bestås. Er det så sikkert? :wink:

Nei, det er slett ikke sikkert. Det er en grunn til at jeg kun kjøpte en liten studentpost i dag. Jeg frykter fremdeles for at USA ikke har falt fra seg, børsen der har tross alt fortsatt ikke falt 50% engang. Latterlig... :laugh:

 

Noen kunder av ESO og GLI (eller dem selv) skulle tydeligvis pøse ut så mange aksjer som de bare klarte i PROD i dag. Det ble ganske mange prosent ned fra mine 10,65 til slutt og soleklar ATL for aksjen. Over 10% ned var tydeligvis ikke nok i dag. Den fulgte energisektoren bortimot perfekt nedover (bare ganget med 1,5). Aksjen har falt 50% den siste uka! :blink: Lurer litt på hva det er som skjer. Noen ideer christle? Jaja, inn i skuffen med den, DESSCen min som jeg la i skuffen endte jo opp med å gi gevinst til slutt. Uten sammenheng forøvrig er den nå igjen godt nede i sumpen. Jeg solgte litt for tidlig, men trenger ikke akkurat å gremmes over det nå. Nei, det som har med olje å gjøre er ikke akkurat i skuddet for tiden... Før eller siden snur det, men det spørs om det blir i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er slett ikke sikkert. Det er en grunn til at jeg kun kjøpte en liten studentpost i dag. Jeg frykter fremdeles for at USA ikke har falt fra seg, børsen der har tross alt fortsatt ikke falt 50% engang. Latterlig... :laugh:

 

Noen kunder av ESO og GLI (eller dem selv) skulle tydeligvis pøse ut så mange aksjer som de bare klarte i PROD i dag. Det ble ganske mange prosent ned fra mine 10,65 til slutt og soleklar ATL for aksjen. Over 10% ned var tydeligvis ikke nok i dag. Den fulgte energisektoren bortimot perfekt nedover (bare ganget med 1,5). Aksjen har falt 50% den siste uka! :blink: Lurer litt på hva det er som skjer. Noen ideer christle? Jaja, inn i skuffen med den, DESSCen min som jeg la i skuffen endte jo opp med å gi gevinst til slutt. Uten sammenheng forøvrig er den nå igjen godt nede i sumpen. Jeg solgte litt for tidlig, men trenger ikke akkurat å gremmes over det nå. Nei, det som har med olje å gjøre er ikke akkurat i skuddet for tiden... Før eller siden snur det, men det spørs om det blir i morgen.

 

Hei

 

Aner ikke hva som skjer med PROD. Den er VELDIG rimelig nå basert på at de har langsiktig og god inntjening med lange kontrakter, dem har masse penger på bok, og jeg kan ikke skjønne at PROD er en så risikabel aksje.

 

Tror BWO kommer nærmere et bud for hver dag som går. Skjønner ikke hva dem venter på. Kanskje de mener at alt skal videre ned og at det vil trekke med seg PROD. Mener imidlertid at oppsida er større nå; dette basert på begrenset risko og SOLID fremtidig inntjening. Kommer BWO med et greit bud nå, ja så får de nok hele selskapet da det er MASSE gode alternative investeringsmuligheter...

 

Jeg har ment at PROD har vært et godt kjøp lenge og ha så langt tatt grundig FEIL... Hør ev. med andre.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...