Jump to content

Episode 1171 - Fresdag 14. november 2008


Pirelli

Recommended Posts

Det har jeg ikke mye tro på. Det blir heller tilsvarende ned. Faller nå med 2 % allerede.. :rolleyes:

 

Kvelden er ennå ung, jeg minner bare om gårsdagen og hvem vet hva G20 bidrar med? Uten at jeg har tro på at det hjelper langsiktig, kan vi ikke se bort fra en kortsiktig positiv effekt

Link to comment
Share on other sites

Dekket inn shorten i REC på 60. Går short AKSO på 40 (+8%) og long ACY på 35 (-4%).

Realiserte to kroner gevinst i AKSO, men sitter over helga med ei krones tap i ACY. Sistnevnte ble sammen med YAR de to desiderte taperne i OBX. De siste skal bli de første... God helg! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nå kan det virke som om den kommende dagen på Wall Street betyr mer for OSE enn den forrige. Spiralen starter i Asia på mandag.

Det har vært en slakk uke, jeg tror vi får ett løft i løpet av neste uke en gang.

 

Sitter over med AKSO og AKER, det blir spennende med Langøy og Co på mandag. Selv er jeg opptatt i møte hele dagen og kan ikke følge med. Kanskje best å sette opp en automatisk SL... Men jeg kan liksom ikke helt se den største risikoen i Aker, som har nesten 120,- i kontanter bak hver aksje.

Link to comment
Share on other sites

Det blir hvertfall en spennende kommende børsuke fra første dag:

 

"On Monday will be industrial production and capacity utilization figures for October, and the release of a November manufacturing report from the New York region, the Empire State Index.

 

On Tuesday, the October producer price index will be released, to be followed by the consumer price index on Wednesday. Also on Wednesday, data on housing starts for October will be released, along with the minutes of the Federal Reserve's last meeting.

Link to comment
Share on other sites

Hvor spiralen starter er vel litt sammensatt, for når Asia åpner på mandag ser en seg i speilet mot USA fredag.

Har også observert at en sterk USA den ene dagen vil svekke oppgangen på OSE om futtene tenderer nedover, og om markedet åpner ned i USA opplever vi at hele oppgangen blir blåst bort på minutter.

Det har vel blitt slik at når frykten råder, så ser en i speilet, forover og sidelengs hele tiden,

og er vel litt av grunnen til det helt unormale svingningene vi ser. :biggrin:

 

Kommende uke blir spennende, og tiden for å gå long har vel ikke kommet ennå, men kanskje en forsiktig plukking? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...