Jump to content

Episode 1173 - Tirsdag 18. november 2008


Pirelli

Recommended Posts

De nyefrelste sosialistene i Kongressen legger frem en plan i kveld (US) som kan gi 25 mrd. dollar i "lavkost" lån hvis den blir vedtatt. Det er jo aldeles fantastisk om så skjer, spesiellt under en republikansk president.

 

Men det er neppe noen god vei utenom, kostnaden blir antagelig større om bilindustrien i USA kollapser.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha hatt strategieksamen om Kongsberg Automotive i helgen har jeg fått satt meg inn i dette virrvarret av en bilindustri. Skulle den Amerikanske bilindustrien (de 3 store, GM, Ford og Chrysler) kollapse er jeg spent på hvordan amerikansk industri blir i tiden det tar for dem å gjennskape en ny amerikansk bilindustri.

Link to comment
Share on other sites

Hoff@:

 

Har reist endel i dag og la inn ett skambud på NEC i dag tidelig, og jammen ser jeg at jeg har blitt NEC aksjonær igjen, det hadde jeg aldr trodd

 

God morgen!

 

Ser du har blitt medaksjonær igjen Hoff@. Får håpe du blir litt mer trofast nå enn sist. da var du vel aksjonær et par timer hvis jeg husker riktig.... :laugh::laugh:

 

NEC falt nok igår på at Risberg solgte 10 millioner aksjer på fredag til Sector. Uttalelesen etterpå at han gjorde det for å sove godt om natten var vel ikke den beste en leder for et selskap kunne komme med en uke før en viktig melding fra en prøveboring fra Brasil er ventet?

Link to comment
Share on other sites

Intradag var vi vel nede i 205 et-eller-annet så vi har fremdeles litt å gå på :tongue: Men vi må opp litt fra dette nivået før vi stenger for å ikke sette ny bunn. Her går det unna... :ph34r:

Laveste notering intradag er 204.67, mens laveste sluttnotering er 212.04. Begge rekordene ryker åpenbart i dag. Det mest interessante spørsmålet er om OSEBX slutter under forrige intradag bunn. :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Ligger inne med en kjøpspost på oksederivater på 22,30

 

Kan kanskje være vond å få idag, men går det som EngaBhoy sier så er den min i løpet av dagen. Vi får se. :blink:

 

Ellers begynner det å rykke i fingeren for å kjøpe både det ene og andre. Det er mye å velge i. nevner bare kort SDRL, YAR, REC, SEVAN, ACY, SUB, AKSO og STL.

 

Har hatt bra disiplin så langt i høst, men ved å gå inn nå kan man vanskelig gjøre det helt dumme. Det værste som kan skje over en 1-2 årsperiode er vel tap av renter.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Home Depot reported 3Q sales of $17.8 billion - beating economists' expectations - but predicts sales will be down 8% for year.

 

------------------------

Futtene er røde, meldingen over gjorde det litt bedre men fremdeles ligger det ann til en rød dag på Wall Street. Så da setter nok OSE en ny bunn notering i dag.

Link to comment
Share on other sites

USA-utviklingen er foreløpig sterk, men om det holder helt inn gjenstår å se.

I går ble det skikkelig grusing den siste halvtimen, og det kan fort skje igjen.

 

Om det derimot skulle holde helt inn vil vi nok ture opp i morgen (etter å ha testet bunnen/støtten).

Da er eventuelt veien kort til en DB-formasjon er etablert, med et påfølgene bear market rally...

 

Hvis USA skulle ende i rødt er det vel derimot liten tvil om at vi dundrer videre nedover i morgen.

I så fall er kanskje neste (foreløpige) stopp 180 poeng? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...