Jump to content

Episode 1182 - Mandag 1. Desember 2008


Pirelli

Recommended Posts

Da er vi ned 4 % og foreløpig ingen lysning i sikte, så blir spørsmålet om en skal sitte klar fpr å bunnfiske på slutten i dag? Jeg blir litt opptatt helt på slutten så det må bli før 16,00.

 

Ellers er her stille som i graven her, er alle konk eller? :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ellers er her stille som i graven her, er alle konk eller? :biggrin:

 

Følger med, men litt opptatt med jobb og føler ikke jeg har mye fornuftige innspill å komme med om dagen. Personlig tror jeg vi skal ned å teste 180 på nytt innen en ikke altfor lang tidshorisont. Solgte ut yara i dag, blir sittende med resten foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Ellers er her stille som i graven her, er alle konk eller? :biggrin:

Aksjeforumet.no har helt fra fødselen vært kjent som et hausseforum for TOM. Nå som både aksjekursen og nyhetsstrømmen er på all time low, er det nok mange av de gamle traverne som ikke har så mye på hjertet. Man savner faktisk Zoonic. Det er noe forferdelig galt når påstander om at TOM skal under 20 og OSEBX skal under 180, blir stående uimotsagt... :sad:

Link to comment
Share on other sites

Aksjeforumet.no har helt fra fødselen vært kjent som et hausseforum for TOM. Nå som både aksjekursen og nyhetsstrømmen er på all time low, er det nok mange av de gamle traverne som ikke har så mye på hjertet. Man savner faktisk Zoonic. Det er noe forferdelig galt når påstander om at TOM skal under 20 og OSEBX skal under 180, blir stående uimotsagt... :sad:

 

Hei

 

Som en såkalt "Longer", en som ikke mener at vi har umiddelbare utsikter til "Dommedag" nå og en som mener at Teknisk Analyse er noe skikkelig tull, ja så ønsker jeg å gi en rasko kommentar.

 

For det første mener jeg at det er lite "substansiell diskusjon" om enkeltselskaper og verdsetting av disse. Det er derfor jeg skriver mindre her inne enn før. Det er lite givende å ha diskusjoner med seg selv. TOMRA var en aksje for det var slik diskusjon. FAIR er en annen, men det er vel kun to-tre stk. som diskuterer...

 

For det andre så er jeg ikke day-trader. Det betyr at jeg ikke deltar så mye lenger på dagens tråd.

 

Til sist. Mener at vi kan få et løft nå. Hvorfor?

 

  • MikkiSoft kan fort by på Yahoo. Det kan starte en tid hvor selskaper kjøper hverandre. Hvorfor de ikke har begynt allerde er en gåte for meg. Oljeselskaper med velfylte lommer kjøper ikke lenger, til tross for at de bør ha et langsiktig perspektiv. OPEC har sagt at de vil ha en pris på 75 US $. Videre er dagens funn ikke tilstrekkelige til å erstatte at felt tømmes. Når nå investeringene faller, ja så øker dette problemet i styrke. Vi vil mao. få en kraftig rekyl i oljeprisen
  • FED kommer nok til å sette ned renta straks. De andre følger etter. Det gjør det mer gunstig å sitte i aksjer enn å ha pengene i banken.
  • Etterhvert vil inflasjonen tilta. Det gjør det mer gunstig å sitte i aksjer enn å ha pengene i banken.
  • Svartsynet råder. Det er god grunn til å se kritisk på økonomien, MEN det får være grenser. Husk at oljeprisen og matvareprisene var langt høyere for noen mnd. siden. Når disse faller kraftig, ja så er det egentlig en kraftig stimulans av etterspørselen. I tillegg reduseres kostnadene for mange aktører.

 

Mvh og lykke til,

Link to comment
Share on other sites

christle:

 

Sentralbankene kan sette ned styringsrentene så mye de vil (i USA er den nesten null uansett), uten at det hjelper en dritt. Risikoaversjonen i markedet gjør at effektiv rente er skyhøyt over disse nivåene. Inflasjonen kommer ikke til å stige. Nøkkelordet i 2009 vil være stagflasjon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...