Jump to content

Episode 1187 - mandag 8. desember 2008


ola

Recommended Posts

Tar meg friheten å starte ny topic.

 

Oslo ned fredag.

USA opp fredag

ASIA opp mandag (hittil)

Olje på vei opp

 

Jeg håper og satser på en blå mandag - og ikke en blåmandag :cool:

 

Selv kjøpte jeg litt STL i tro om bedring av oljepris og et for stort fall på fredag. Hittil ser alt ut til å gå etter planen, hehe..

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

OSE fortsetter å være den verste/beste børsen så også i dag, en oppgang på 5,5% er vel litt i overkant, eller? Ja ja jeg får trøste meg med slanten av NSG jeg fikk på etterbørs på fredag, ellers overasker YARA positivt med tanke på meldingene :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra en ukes ferie helt uten børs :biggrin:

 

La inn et "skambud" på SEVAN på 7,40 før jeg dro, og sannelig var jeg blitt aksjonær i forige uke gitt.. :biggrin:

 

Ellers synes jeg dere har passet børsen dårlig mens jeg var borte, men den stiger ihvertfall pent med min tilbakekomst :laugh::laugh:

 

Mulig jeg bør ta gevinsten i SEVAN, men jeg ser vel an litt til. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ser jo strålende ut hittil!

 

Går olje generelt opp på oppgang i USA? Hvis markedet har tro på aksjer betyr det vel at de har tro på selskapene som da vil gi økt etterspørsel etter olje. Eller?

 

På fredag fortsatte vel olja ned selv om børsen snudde i +..

Link to comment
Share on other sites

Har gått glipp av børsstarten i dag. Futtene er fortsatt veldig positive så jeg tar noen bullderivater for 20.90 Som jeg har tenkt å sitte med i minst et døgn, kanskje to hvis første døgnet blir bra. Vil vi se rusiske prosenter når børsen slutter i dag?? er lov å håpe :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det meste steg tosifret, mens et par "hederlige" unntak endte i minus. Søppelaksje numero uno, TOM, var sin vane tro ned på en slik rallydag. Det skyldes visstnok at rakettforskerne i First Securities, som i sin tid hadde universets høyeste kursmål for TOM på 75 kroner, har nedgradert aksjen fra "hold" til "reduce".

 

Mot bedre vitende tok jeg gevinst i AKER etter en oppgang på 12%, og plukket litt TOM på 20-tallet. Skjønn det den som kan! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

God kveld

 

Når vi først snakker om søppelaksjer, jeg tok noen NSG på fredag og maken til treg aksje :mad:

 

Heldigvis la jeg den inn for salg på 17,20 ser til min glede at NSG er borte :biggrin:

 

Ellers holder USA bra koken og fortsetter dette lemper jeg ut NHY på OSE i morgen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...