Jump to content

Episode 1190 - Torsdag 11. desember 2008


EHL

Recommended Posts

God morgen,

 

Har faktisk kommet over på plussiden takket være RCL.Kom ut på 83.- etter at den løp fra 62-86 på tirsdag.Føler at den skal videre opp,men måtte ta gevinst der.

 

Vurderer inngang i bull. Cru frister også noe.

 

Snart ned 2% nå.

 

Ellers noen tips for dagen?

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Jeg har benyttet gode nyheter fra NEC til å selge ut, ellers er det vel bare CREW som skinner i dag, grått og trist resten.

Får se om jeg finner noen gode daytrade

 

Kanskje Skogen er plukkbar i dag, ned 10% nå

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med skogen

 

PT

 

Norske Skog trekker kraftig ned etter resultatvarsel fra en finske konkurrent.

UPM-Kymmene, som er en av de store treforedlings- og papirprodusentene i verden har fått merke svekkelsene i markedet i fjerde kvartal. I morgentimene meldte selskapet at det ikke kommer til å nå forventet resultat i fjerde kvartal.

 

Dette har sin årsak i svake markeder. Konsernet legger til at leveranser de kommende månedene har falt mer enn ventet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg dekket inn shorten i REC på 58,10 grunnet dette.

Men er ikke mere imponert av REC av den grunn

USA vil vedta et føderalt mandat i første halvår 2009 om at 15 prosent av elektrisiteten skal komme fra fornybar energi innen 2020.
Link to comment
Share on other sites

Norske Skog trekker kraftig ned etter resultatvarsel fra en finske konkurrent.

UPM-Kymmene, som er en av de store treforedlings- og papirprodusentene i verden har fått merke svekkelsene i markedet i fjerde kvartal. I morgentimene meldte selskapet at det ikke kommer til å nå forventet resultat i fjerde kvartal.

 

Dette har sin årsak i svake markeder. Konsernet legger til at leveranser de kommende månedene har falt mer enn ventet.

 

Når noe faller så har det sikkert en årsak. Men hvordan finne denne årsaken fort. HO ??

 

Følger med på hegnar nyheter (siste 24)

 

Hvor fannt du denne Hoffa

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Når noe faller så har det sikkert en årsak. Men hvordan finne denne årsaken fort. HO ??

 

Følger med på hegnar nyheter (siste 24)

 

Hvor fannt du denne Hoffa

 

PT

 

 

De sendte meg en mail vet du :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

Neida, jeg har 1 PC som jeg kun bruker til nyheter, og på den endel favoritter som er oppe samtidig, akkurat denne kom fra iMarkedet

Link to comment
Share on other sites

Er det flere her som blir litt oppgitt over Hegnar.no?

Mye fin informasjon kommer frem der, men desto oftere totalt ubetydelig info. Hvofor skal dem skrive 15 linjer om at det er 10 000 dager siden VIF slo Lyn i en seriekamp?

Og de der nye såkalte "tøffe" tjenestene de har lansert i det siste. De har jo puttet opp en side og lagt til en applikasjon fra dukascopy.com. Den passer ikke inn på siden engang, hegnar.no er jo alt for smal.

 

Synes de kan holde seg til informativ formidling av økonominyheter og la se og hør og her og nå ta seg av det andre tullet dem driver med!

Link to comment
Share on other sites

De sendte meg en mail vet du :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

Neida, jeg har 1 PC som jeg kun bruker til nyheter, og på den endel favoritter som er oppe samtidig, akkurat denne kom fra iMarkedet

 

Fortsett slik du gjør Hoff. Jeg forteller alltid om mine positive!! trader. husker iMarkedetfor 8 år siden. Mye bra der

 

Liker ikke nyheter med mange farger. Vanskelig å fange opp nytt da. Liker slike.

 

http://www.hegnar.no/nyhetsoversikt/siste_24/ Har en på DN og

 

Flere gode nyhetslinker ??.

 

PT

Fanget idag NSG på 14,20 og ut 14,9 (positiv trade) men bare 2k aksjer

Link to comment
Share on other sites

Kommer tilbake fra lunsj og ser at SONG er i ferd med å ha nok en knalldag :biggrin: Det går virkelig opp og ned her i verden... Søren at jeg ikke kjøpte 2-3 uker senere enn det jeg gjorde og fikk inngang 10,3 i stedet for 18,5 :tongue: Glad jeg ikke har prøvd å trade den de siste dagene. Hadde sikkert endt med at toget hadde reist fra meg.

 

Skjønner nesten ikke at det går an. På en måned har aksjen variert mellom kurs 10 og 30. Insidekjøpet nå på mandag kom i grevens tid.

Link to comment
Share on other sites

Fortsett slik du gjør Hoff. Jeg forteller alltid om mine positive!! trader.

Bra det, men synes man fint kan fortelle om de mislykkede også slik at man får hele bildet. Bra du er ærlig da. Jeg har aldri opplevd å bli rakket ned på når jeg har fortalt om mine mindre vellykede kjøp og salg så jeg føler det er ganske så ufarlig. Men det er klart om man føler at det er belastende å fortelle om det så er det best å la være, der er ikke akkurat en plikt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fortsett slik du gjør Hoff. Jeg forteller alltid om mine positive!! trader. husker iMarkedetfor 8 år siden. Mye bra der

 

Liker ikke nyheter med mange farger. Vanskelig å fange opp nytt da. Liker slike.

 

http://www.hegnar.no/nyhetsoversikt/siste_24/ Har en på DN og

 

Flere gode nyhetslinker ??.

 

PT

Fanget idag NSG på 14,20 og ut 14,9 (positiv trade) men bare 2k aksjer

 

 

Jeg abonnerer også på alle nyhetstjenester som NON tilbyr, får dette gratis da jeg er superkunde, eller hva dem nå kaller det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

575k nye ledige i statene :ohmy:

Tipper vi runder 600k ved neste korsvei...

Minst. Det er ufattelig at offisiell konsensus var bare 525K, når forrige måned viste 509K (før revidering). Både Initial Claims og Nonfarm Payrolls har økt med kvantesprang i det siste, men fortsatt produserer analytikerne disse optimistiske anslagene. Det er jævlig irriterende at man må vurdere alle disse psykologiske nivåene:

 

Det burde holde å vurdere hvorvidt tallene blir bedre eller verre enn forventet, og at markedet beveger seg deretter. Nå må man imidlertid vurdere i hvor stor grad markedet er klar over at estimatene er på trynet, og hvor mye børsene vil bevege seg i "uventet" retning. Trenden i det siste har jo vært at børsene rister av seg tilsynelatende dårlige tall, og det må jo skyldes at tiltroen til ekspertisen er på nullpunktet. Skjerpings! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Minst. Det er ufattelig at offisiell konsensus var bare 525K, når forrige måned viste 509K (før revidering). Både Initial Claims og Nonfarm Payrolls har økt med kvantesprang i det siste, men fortsatt produserer analytikerne disse optimistiske anslagene.

 

Ja, vi har alle noe å irritere oss over EnghaBhoy. Personlig irriterer jeg meg over bruken av begrepet kvantesparang. Det virker som om flere og flere tror at dette er en stor størrelse. Begrepet har virkelig blitt et moteord som nesten ingen forstår hva betyr. Sannheten er at det stammer fra atomfysikken og Niels Bohr og er en ufattelig liten energiforskjell mellom to elektronnivåer i et atom. Faktisk så lite at det ikke kan måles.

 

Sorry, Enga. Måtte bare få det ut.... :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bare for å ta det med en gang felis: Kvantesprang vil per definisjon si en diskret bevegelse, og har ingenting med lite eller stort å gjøre. Normalt er man vant til at ting endrer seg gradvis, mens man i kvantefysikken observerer diskret hopp i energi i løpet av en tidsperiode 0. Kvantesprang har ingenting med lite eller stort å gjøre, men betyr at noe skjer i diskre steg. Ergo har du rett i at folk bruker det feil når de benytter det for å beskrive store endringer, men det blir riktig å bruke utrykket om ting som skjer særdeles raskt.

 

Det kan også måles, elektronene stråler en sterkt definert farge (bølgelengde) når de faller fra et høyere energinivå og ned til et lavere.

 

Veldig off-topic også forsvidt må jeg jo legge til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...