Jump to content

Episode 1191 - Fredag 12. desember


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :ph34r:

 

I dag trenger vi ikke kommentere så mye, her er det bare å hente frem cashen og prøve å finne dagens laveste. :laugh:

 

USA: Detaljhandel, november, 14.30

USA: Produsentpriser, november, 14.30

USA: University of Michigan Confidence, november, 16.00

USA: Varelagre, oktober, 16.00

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Sitter på REC og AKSO.

Vurderer å selge fra startav, men er usikker på hva som er lurt....

 

Noen meninger på den nærmeste utviklingen Hoff@ :blink:

 

Nå skal ikke jeg påstå at jeg ser inn i Hoffas krystallkule, men jeg tipper vi faller så pass brått at det blir vanskelig å selge ut de første minuttene. Vi henter oss nok noe inn igjen, men det er godt mulig folk blir sittende å vente til 14:30...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Sitter på REC og AKSO.

Vurderer å selge fra startav, men er usikker på hva som er lurt....

 

Noen meninger på den nærmeste utviklingen Hoff@ :blink:

 

Mitch

 

 

Dette er noe som nærmest er umulig, altså kaste ut (litt antall) aksjer rett fra start, dette er det mange som vil samtidig med det resultat at som regel vil aksjen stuuuupe, for så og hente seg inn nå den værste salgsiveren har gitt seg.

 

Men åpningen er vel som ventet, jeg er positivt overasket over NSG, blir opptatt noen timer, men satser på å være klar før 14,30 når tallene renner inn.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke akkurat uventet at geniene i fagforeningen ikke vil bidra med sitt til redningsaksjonen i amerikansk bilindustri.

 

Blir det ikke en ny behandling av dette før nesteår spøker det for julerallyet som var i emning.

 

Nei, det var vel ikke det, men jeg tror vanlige folk nå begynner å bli "piss off" til det de ser av grådighet og inkompetanse fra ledelsens side i så altfor mange selskaper. De har nå sett hva dette har ført til og at de ansvarlige ikke blir stilt til ansvar men tvert imot skummer fløten uansett resultat.

 

Selvsagt betyr en lønnsnedgang samlet sett mye mer når det er folket på gulvet som går ned i lønn, men det er noe med psykologien da. USA er et land med ekstreme lønnsforskjeller mellom ledelse og vanlige folk.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg foran pcen resten av børsdagen også. Solgte meg ut av bull og STL i går, og tar en knippe bear derivater nå. Selv om børsen er stygt ned allerede skal den vel enda lenger ned kl. 1430 da tallene (som jeg regner med kommer til å skuffe) renner inn.

 

Ellers fikk jeg høre fra en bekjent i CC vest sin ledelse at ikke alle merker finanskrisen, polsalget, undertøy og sterinlys har økt betraktelig i omsetning den seneste tiden. Det er tydelig at folk koser seg hjemme fremfor ute disse dager...

Link to comment
Share on other sites

Synes det er UTROLIG at ikke OSE kan sende disse nyhetene over "streameren sin".

 

Tilbake til: Finans

Innlegg av: Gjest (12.12.08 14:35 ), lest 17 ganger

Ticker: USA

Detaljhandelen i USA falt 1,8 prosent. PPI falt 2,2%

UTVIKLINGEN PÅ DETALJHANDELEN SENESTE HALVÅR:

. . Nov. Okt. Sep. Aug. Juli Juni

Detaljhandelen -1,8 -2,9 (-2,8) -1,3 -0,4 -0,1 0,3

Eks. biler -1,6 -2,4 (-2,2) -0,5 -0,9 0,5 0,4

 

(opprinnelige rapporterte tall i parentes

 

Oslo (TDN Finans): Detaljhandelen i USA falt 1,8 prosent på månedsbasis i

november, opplyser amerikanske statistikkmyndigheter fredag. Eksklusive

biler var detaljhandelen ned 1,6 prosent.

 

På forhånd var det ventet at detaljhandelen skulle falle 2,0 prosent,

ifølge en sammenstilling foretatt av Bloomberg News. Eksklusive biler var

ventet ned 1,8 prosent.

 

Detaljhandelstallene for foregående måned ble revidert til en nedgang på

2,9 prosent fra opprinnelig rapportert nedgang på 2,8 prosent.

 

Eksklusive biler ble detaljhandelen revidert til en nedgang på 2,4 prosent

fra en opprinnelig rapportert nedgang på 2,2 prosent.

--

TDN Finans

TR

22 00 11 55

finans@tdn.no

 

#CODES N/MACR

 

Innkommet 12.12.2008 14:30

Oslo (TDN Finans): Produsentprisene i USA falt 2,2 prosent i november

sammenlignet med måneden før.

 

Det opplyser amerikanske statistikkmyndigheter fredag.

 

På forhånd var det ventet at produsentprisene skulle falle med 2,0 prosent

på månedsbasis, ifølge en sammenstilling foretatt av Bloomberg News.

 

PPI, eksklusive mat og energi, var opp 0,1 prosent på månedsbasis, mens det

var ventet en oppgang på 0,1 prosent fra foregående måned.

På årsbasis steg produsentprisene med 0,4 prosent, mens PPI eksklusive mat

og energi var opp 4,2 prosent. Det var ventet en oppgang på henholdsvis 0,2

og 4,2.

--

TDN Finans

TR

22 00 11 55

finans@tdn.no

 

#CODES N/MACR

 

Innlegg av: Gjest (12.12.08 14:38 ), lest 1 ganger

Ticker: USA

RE^1: Detaljhandelen i USA falt 1,8 prosent. PPI falt 2,2%

Nøkkeltall like dårlig som ventet

Viktige nøkkeltall fra USA kommer inn som ventet.

 

Artikkel av: (HegnarOnline - 12.12.08 14:35)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

 

Tall fra amerikanske statistikkmyndigheter viser at detaljehandelen i USA falt 1,8 prosent per måned i november. Ekslusive biler, falt detaljehandelen med 1,6 prosent. Det var ventet å falle 2,0 prosent.

 

Produsentprisene i USA falt 2,2 prosent i november sammenlignet med sist periode. De var ventet å falle med 2 prosent. PPI, ekslusive mat og energi steg 0,1 prosent, som ventet.

 

Oslo Børs stiger marginalt på tallene, da amerikanske futures på Dow Jones nå er ned 264 poeng. Tidligere i dag var futures ned hele 320 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er UTROLIG at ikke OSE kan sende disse nyhetene over "streameren sin".

Helt enig. Er så lite oversiktlig å måtte følge med på alle de forskjellige nyhetstjenestene overalt. Jeg lurer på om jeg skal lage meg en slik oversiktlig sak som kan hente inn RSS-feeds fra forskjellige nyhetssider. Det bør være et passende juleferieprosjekt :)

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å komme seg inn:

 

Bush "redder nok" bilindustrien, og OPEC presser frem økt oljepris.

 

Oppløftende melding fra Det hvite hus.

 

Artikkel av: Sverre Rørvik Nilsen (HegnarOnline - 12.12.08 15:34)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

Relaterte artikler

Hadde verden diskontert bil-havariet?

Han er bilindustriens siste håp

EU enige om klimapakke

Derfor flykter bedriftene til Sveits

Taler Gjedrem midt imot

Dette vil gi store utslag på Oslo Børs

Storberget kaller polititillitsmenn inn på teppet

 

 

Det hvite hus sendte nettopp ut en melding om at de vurderer å bruke en del av redningspakken på 700 milliarder dollar for å redde de tre amerikanske bilgigantene, ifølge CNN Money.

 

- Gitt den svekkede amerikanske økonomien vil vi vurdere andre mulighetere, inkludert den å bruke av TARP-programmet for å forhindre fullstendig kollapse i Ford, GM og Chrysler, sier talsmann for det hvite hus, Dana Perino ombord Air Force One.

 

Nei

Det ble i dag klart at Senatet sier nei til forslaget om krisehjelp til den amerikanske bilindustrien.

 

General Motors står nå på kanten av stupet, og hyret i forrige uke jurister og økonomiske rådgivere som skal vurdere om de bør søke konkursbeskyttelse, skriver Wall Street Journal.

 

Konsernet har nærmere 270.000 ansatte og produserer biler og lastebiler i 35 land, blant annet i Sverige der de eier Saab.

Link to comment
Share on other sites

Er det der et siste desperat forsøk fra Bush om å gjøre noe av betydning før han går av? Håper han på en jobb i bilindustrien på nyåret? Ettersom jeg har lest og forstått så ble pakken nedstemt grunnet at fagforeningene ikke var villig til å gå med på kravet til senatet om at arbeiderne må ned i lønn ila. 2009. Jeg synes det er helt legitimt å legge ved noen krav til slike krisepakker. Nå er det riktignok sjefene som kanskje må ta ansvaret fremfor arbeiderne, men synes arbeiderne at arbeidsledighet er et bedre alternativ enn å gå ned i lønn? Alle må bidra for å løse denne krisen. Sjefene har allerede gått ned i lønn. Alle må dra i samme retning skal det der gå. Dette er ikke tiden å stå på sitt og vise alle hvor sterkt dem står sammen. For det kan få alvorlige konsekvenser.

 

Men at pakken kommer igjennom til slutt er jeg ikke i tvil om. Dette er jo omtrent en kopi av prosessen med redningspakken. Den ble jo nedstemt før den ble stemt igjennom den også

Link to comment
Share on other sites

Er det der et siste desperat forsøk fra Bush om å gjøre noe av betydning før han går av?

 

Klarer ikke å dy meg: Du mener kanskje det ikke har noen betydning at folk i Irak er kvitt en av tidenes aller, aller værste despoter, en mann som "mishandlet sitt folk" på det grusomste og endog begikk folkmord med giftgass, startet en rekke blodige kriger mot nabostatene og var en kontsant trussel om noe som virkelig kunne satt regionen i brann: et angrep med giftgass el.l. mot Israel som igjen kunne ført til gjengjeldelse med atomvåpen...

 

Synes mange har et helt utrolig syn på dette.

 

Synes dere kan stille dere et sentralt spørsmål: Ville dere levd i Irak i dag eller under Saddam...

Link to comment
Share on other sites

chistle: Mener ikke på noen måte at alt han har gjort har vært tullete. At han fikk tatt Saddam er kanskje han største bragder. Så jeg er ikke uenig i det du sier. Han gjorde noe når noe måtte gjøres. Han har aldri vist tvil om at han tørr å handle. Det er bare å se på krigen i Irak og Afganistan. Men om han har truffet like godt på alt han har gjort. Det vil jeg ikke si. For ettersom tiden har gått og resultatene har uteblitt (sett bortsett fra saddam) så er det mange som har spurt seg om det fortsatt er riktig å fortsetet med det.

 

Men jeg tenker mer på det økonomiske som har skjedd. Han har jo tatt USAs nasjonalgjeld til nye høyder, her snakker vi høyere enn 2. verdenskrig høyder. Og ja, jeg skjønner at krig koster. Men han fikk trådsalt et statsbudsjett som gikk i pluss. Så alt han har gjort er ikke bare bra.

Link to comment
Share on other sites

chistle: Mener ikke på noen måte at alt han har gjort har vært tullete. At han fikk tatt Saddam er kanskje han største bragder. Så jeg er ikke uenig i det du sier. Han gjorde noe når noe måtte gjøres. Han har aldri vist tvil om at han tørr å handle. Det er bare å se på krigen i Irak og Afganistan. Men om han har truffet like godt på alt han har gjort. Det vil jeg ikke si. For ettersom tiden har gått og resultatene har uteblitt (sett bortsett fra saddam) så er det mange som har spurt seg om det fortsatt er riktig å fortsetet med det.

 

Men jeg tenker mer på det økonomiske som har skjedd. Han har jo tatt USAs nasjonalgjeld til nye høyder, her snakker vi høyere enn 2. verdenskrig høyder. Og ja, jeg skjønner at krig koster. Men han fikk trådsalt et statsbudsjett som gikk i pluss. Så alt han har gjort er ikke bare bra.

 

OK.

 

Da er vi enige.

 

Husk imidlertid også at det var Clinton-administrasjonen som PÅLA Freddi Mac og Fannie Mae å øke utlån til Subprime. Betydlige deler av dagens problemer stammer derifra, naturligvis i tillegg til at folk har blitt for grådige og lite opptatt av risko. I norsk presse fremheves IKKE dette, enda Obama har rekrutert flere av Clintons tidlige medarbeidere, bl.a. finansminister...

 

Bush arvet mange problemer og bidra også til noen noen, MEN han har ikke så mye av skylda som pressen i Norge gir ham, dvs. all skyld. Det har vært mer enn over kanten til "mobbing"...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...