Jump to content

Episode 1205 - Torsdag 8. Januar 2009


Pirelli

Recommended Posts

Alt ligger til rette for en ny skarp nedtur på OSE i morgen, det kom aldri noe recovery for oljeprisen i løpet av kvelden. Jeg forstår ikke helt den enorme påvirkningen lagerstatestikk fra USA har på oljetradingen, men forklaringen bak oljefallet ligger ikke bare på lagertall.

 

Så da får vi som trader long stålsette oss ett par dager, lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Den doble bunnen på 180-nivåët tror jeg blir stående som bunn, og vi skal maks ned til 220

Jeg synes forøvrig det er helt naturlig at vi fikk en nedgang idag, har jo vært en voldsom utvikling siste dagene. Tror vi starter ned 2%,etter en mindre nedgang i Asia og kan deretter fort snu oppover ettersom tall kommer inn utover dagen... og på 1-2års sikt tror jeg OSE er over 300 og oljen over 55USD

Basert på dette markedssynet er jeg long. God natt!

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Asia er kraftig ned som ventet men det som er det store spørsmålet er om krigen i Israel kan løfte oljeprisen, slik jeg ser det må ikke eskaleringen bli for stor, for da går det meste rett i dass på frykt.

Men det er helt kynisk klart at det hjelper med 2-3 raketter fra Libanon akkurat nå.

En annen ting jeg ikke klarer helt å la være å forundre meg over er at det ikke snart stopper med disse rakettene, det vet jo at de får bank, og dem bare fortsetter og ber om bank, ja ja, dem om det.

 

I dag vil nok mange skjerpe sansene kl. 14,30 Jobless claims uketall kommer og det er tvilsomt av det hyggelige slaget.

 

Jeg har vektet meg opp og snittet meg ned i SKDP den senere tiden, denne har fått særdeles mye ufortjent juling i det siste, det er det mange andre også som har fått les. Palestinerne :blink:

Men jeg vet det jobbes hardt i Rådhusgt. 3 om dagen, så lykkes de med planene kan det bli meget hyggelige løsninger for det 3 riggene som er på vei.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at jeg nå fint kan få mine SONG til under 16 som jeg ønsket, men akkurat nå har jeg ikke nok guts til å kjøpe meg inn. Fint jeg ikke fikk noe på 16,3 i alle fall. SONG er og forblir høyrisiko med all den gjeld de har og beta-en så stor at den dobler eller tripler alle OSEBX's reakjsoner for tiden - og når børsen da fyker opp og ned 5% om dagen blir dette ganske mange prosent... Heller egentlig mer mot å selge mine PROD, men med likviditeten i den aksjen blir det ikke så litt å komme ut på et "fornuftig" nivå. Nei, avventer inntil videre. Men vi skal vel ned, eller...?

Link to comment
Share on other sites

Den prosentvise forandringen fra igår er helt feil på Netfonds idag. Virker som de har tatt utgangspunkt i sluttkursene for to dager siden...

 

 

Fikset nå.

 

Ja.. Likte ikke den! Minnet meg på hvor mye jeg kunne ha tjent  :ohmy: på å fortsatt sitte short i PGS,QEC,etc     Børs er merkelige greier, for 2 dager siden var det ingen som ville selge meg qec på 12,8 og nå selger de gledelig på 10,5 :rolleyes:  Det er vel derfor jeg elsker den  :laugh:  AKSO tar av :smile: , lettet meg litt på 45,6...

Link to comment
Share on other sites

En ganske utrolig utvikling på 1 drøy time, men jeg sier bare PASS PÅ, i morgen kommer det nye dystre tall :cool:

 

Kan det være at det var nettopp det som (delvis) ble priset inn igår ettermiddag?  Solgte litt mer akso på 46,85...nå må den(olje) snu litt ned snart??

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg helt ute av markedet så nå kommer vel budet på PROD tenker jeg :wink: Jaja, så får vi se om dette var lurt eller ikke. Noe BEAR blir det ikke på meg. Når jeg er så usikker som jeg er synes jeg det er helt greit å se dette fra utsiden.

Link to comment
Share on other sites

Blir sånn rundt kl 5 det da norsk tid.Betyr det kanskje bear frem til litt før fem og deretter selge ? Skulle tro d

Det høres ut som en fornuftig strategi. Selv om jeg tror børsen skal litt nedover nå etter en formidabel oppgang på starten av året, kan en tale fra Obama, med lovnader om krisepakker og stimuli til markedet, foråsake en kortsiktig oppgang. DA vil jeg ikke sitte med bjørner.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som kjenner i detalj kursstyringen av bjørnederivater?

På en positiv forandring på under 1% på børsen, har derivatene blitt spist opp med nesten 3%. Er det INGEN reell sammenheng?

 

Klart det skal være en sammenheng, men husk at de styres etter OBX-indeksen og ikke etter hovedindeksen (OSEBX). Når det er sagt er ikke sammenhengen alltid like klar her heller..

Link to comment
Share on other sites

Klart det skal være en sammenheng, men husk at de styres etter OBX-indeksen og ikke etter hovedindeksen (OSEBX). Når det er sagt er ikke sammenhengen alltid like klar her heller..

Jeg synes den har vært enda uklarere nå i det siste enn den har vært tidligere. Er noen ganger jeg har lurt på om det er osebx den følger, for det passer bedre. Men det er vel den delen med tilbud etterspørsel som teller inn. Driver Handelsbanken med noe tilbakekjøp og salg for å holde kursen ca. riktig?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...