Jump to content

Mandag 19 januar 2009


webster

Recommended Posts

God dag godtfolk!

 

Etter at jeg hadde en særdeles bra første halvdel i forrige uke, endte den forferdelig. Jeg dro til Tallinn i fire dager og satte en SL på bjørnene jeg satt med. På torsdag var ikke kursen innenfor SL grensen, men kursen starten under SL grensen min på fredag. Dette resulterte i at kun 100 av min bjørner var solgt, og jeg tapte alt jeg hadde tjent før i uken. Min lærdom er at jeg aldri skal sitte med aksjer når jeg drar bort!

 

Startet dagen i dag med å ta litt bjørner igjen. Kjøpte noen på 113. Nå, som i forrige uke, så følger jeg tett og forsvinner fort ut igjen. Hovedmålet med dagens aksjekjøp må være å dekke inn cognacutgiftene fra taxfree i helgen :)

 

Vurderer også å fyre opp igjen excelarket mitt med pairtrade av AKSO og ACY, og kanskje gjøre noen trade i de to selskapene.

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt ned skal AKSO, det frister å ta dem tilbake

Jeg fyrte opp mitt excelark og satte på livekurser fra AKSO og ACY inn for å følge med på spreaden deres. Disse er jo særdeles høyt korrelerte. AKSO har falt mer enn ACY så her er det vel bare å gå long på AKSO og short i ACY for å så vente på at gapet skal lukke seg.

Link to comment
Share on other sites

Ute av BEAR med 1.43 kroner i gevinst. Solgte av to grunner.

1. Tror den blir billigere

2. Noe rart er det som skjer i det papiret. En ordre ligger inne med kjøp av 39 000 aksjer. Men den virker ikke interessert i å få aksjen da ordren endres ut ifra salgskursen. Kan være en datamaskin som driver på. Det virker som om kursen ble forsøkt å presset ned. Enda rarere ble det når det kom en tilsvarende post på salgssiden, som også lå langt over salgskurs.

Link to comment
Share on other sites

Ute av BEAR med 1.43 kroner i gevinst. Solgte av to grunner.

1. Tror den blir billigere

2. Noe rart er det som skjer i det papiret. En ordre ligger inne med kjøp av 39 000 aksjer. Men den virker ikke interessert i å få aksjen da ordren endres ut ifra salgskursen. Kan være en datamaskin som driver på. Det virker som om kursen ble forsøkt å presset ned. Enda rarere ble det når det kom en tilsvarende post på salgssiden, som også lå langt over salgskurs.

 

 

Ligger det ikke slike ordre både i BULL og BEAR? Salgspost noe over siste og kjøpspost under..

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å enten legge noen kroner i AKSO eller YAR. Ser at prisen på yara er under 160 nå. Tenker å selge om et par uker eller noe... Hva tror dere? Og hvordan er fremtidsutsiktene til PA? Tror det er gode utsikter for det selskapet hvis oljeprisen stiger litt utover våren. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...