Jump to content

Episode 1213 - Tirsdag 20. Januar 2009


Guest thlangva

Recommended Posts

Guest thlangva

Hei.

 

Noen tanker angående morgendagen? Hva tror dere om Obama som tar over som president i USA vil påvirke børsen i morgen?

 

Mvh.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Noen kommentarer på AKSO.

Sitter på en post der selv, med litt tap.

Skulle gjort som Pirelli og sikret seg på 50 pluss.

Den kan nok gå ned til 29 kr hvor den har noe støtte, men jeg tror vi ser en bunn her vi er nå.

 

Mitch

Link to comment
Share on other sites

Børsen: ned opp ned opp ned.

PROD: zzzzzzzzzz.

Ikke akkurat verdens mest spenstige aksje jeg sitter i :laugh: Jaja, bare glad jeg aldri gikk inn igjen i SONG. Den har ikke akkurat vært veldig sterk i det siste. Men jeg kunne tenkt meg noe som omsetter litt mer en PROD. Den er bare gørr kjedelig for øyeblikket :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

sitter med fingeren på kjøpeknappen for et par poster i sevan. Jeg har troen på at de får i land avtalen. men spørsmålet er: hvordan tror dere akjen eventuelt vil reagere på en slik avtale? Har i tillegg kjøpt meg litt opp i yar. Det var min dag.

Link to comment
Share on other sites

sitter med fingeren på kjøpeknappen for et par poster i sevan. Jeg har troen på at de får i land avtalen. men spørsmålet er: hvordan tror dere akjen eventuelt vil reagere på en slik avtale? Har i tillegg kjøpt meg litt opp i yar. Det var min dag.

 

 

Når du refererer til "avtalen" mener du antakelig Goliat. Sitter selv med aksjer i SEVAN og mener selvsagt at det er et godt kjøp på dagens nivå. Om de får avtalen vet jeg ikke, men får de den er jeg (nesten) helt sikker på et skikkelig løft. Under 20 % stigning vil være en skuffelse. Bare synd at et eventuelt løft kommer fra så lavt nivå. :sad:

Link to comment
Share on other sites

jeg forstår. hmm... ser du andre muligheter med bedre risiko/utbytte- muligheter? fortrinnsvis innen samme sektor.

 

Og hvordan tror du aksjens utvikling vil bli påvirket av et eventuelt tap i goliat konkurransen? Er selskapet avhengig av denne avtalen for å sikre fremtidig inntjening/ utgifter? jeg ser f eks at Song har en godt oppfylt avtalebok om dagen... er det bedre/tryggere alternativ? har problemer med å bestemme meg mellom disse aksjene...

Link to comment
Share on other sites

Guest thlangva
Håper på en stor oppgang på den amerikanske børsen som vil virke positivt inn på Oslo børs.

 

Ned i USA så langt, får håpe på bedre tall utover kvelden!

Link to comment
Share on other sites

Når du refererer til "avtalen" mener du antakelig Goliat. Sitter selv med aksjer i SEVAN og mener selvsagt at det er et godt kjøp på dagens nivå. Om de får avtalen vet jeg ikke, men får de den er jeg (nesten) helt sikker på et skikkelig løft. Under 20 % stigning vil være en skuffelse. Bare synd at et eventuelt løft kommer fra så lavt nivå. :sad:

Det er nok innbakt i kursen at de ikke får Goliat.

Dersom de skulle få den mot formodning ville det nok medføre et kraftig løft for aksjen.

Link to comment
Share on other sites

flott takk for svar. så du vil anbefale å investere i den? kursen er i øyeblikket nesten nede i 5 kr... finner ingen tidligere støtte på dette nivået, og ser på det som et varseltegn på videre nedgang....

 

vet noen her forresten når konkurransevinneren blir offentliggjort? Tror jeg har spurt om dette 3-4 ganger på forumet her nå... :(

Link to comment
Share on other sites

Sevan er utbombet, (som så mye annet i disse dager), men det er fortsatt nedsidepotensiale.

Det er frykt vedrørende enheten som skal benyttes av Oilexco på britisk sektor. Det er som kjent konkurssalg på eierandelene til det britiske datterselskapet deres i disse dager.

 

Videre sikret Sevan seg noe finansiering for ikke så lenge siden, men er det ikke slik at de må hente mer eller refinansiere noe om ikke så lenge?

Jeg er litt uskikker selv, for det er ikke et av selskapene jeg følger tettest. Uansett vil det være lurt å sjekke sistnevnte før du handler, for det er ikke lett å låne penger i disse tider.

 

Hvilken konkurranse er det forresten du snakker om AndersBB?

Link to comment
Share on other sites

Tenker på Goliat.

 

Viser til dette:

 

AKSO/SEVAN: VALG AV GOLIAT-FPSO UTSETTES -ENI

 

 

Oslo (TDN Finans): Eni NI med partnere utsetter FPSO-valget mellom Aker

Solutions og Sevan Marine på Goliat-feltet.

 

Det sier kommunikasjonssjef Jone Stangeland i Eni til NRK og Finnmark

Dagblad fredag.

 

-Eni og partnerne har tatt en beslutning om å utsette valget mellom Aker og

Sevan med hensyn på kontrakten for flyteren for Goliat, sier Stangeland.

 

Nettavisen skriver at avgjørelsen var ventet å komme fredag, men at det nå

er usikkert når det vil være klart hvem som blir valgt.

 

Stangeland begrunner utsettelsen med endringer i markedet, spesielt med

hensyn til priser på materialer, og kostnader ved utbygging.

 

-De endringene ønsker man å gjøre seg best mulig nytte av, og derfor ønsker

man å bruke noe mer tid før man foretar det endelige valg, sier Stangeland.

 

TDN Finans

OT

22 00 11 55

finans@tdn.no

 

Publisert: 19.12.2008 - 13:31 Oppdatert: 19.12.2008 - 13:32

 

Når avgjøres dette? Jeg forstår de gjør det for å få en rimeligere pris, men er det bestemt noe? Og hva sier ryktene? Alt jeg har hørt er q1.... :(

Link to comment
Share on other sites

God kveld :cool:

 

Har vært utrolig opptatt siden mandag og når en er dum nok til ikke sette SL har det kostet mye av oppgangen hittil i år :sad:

Men var inne i ettermiddag og solgte meg helt ut av Akso, og det var 2 grunner til det, først og fremst at den såg svak ut teknisk, dernest er jeg redd for at ikke Obama redder verden på 2-3 dager.

At markedet skulle falle så mye i USA i kveld hadde jeg aldri drømt om. og nå raste Dow under 8000.

 

Og oljerelaterte er ikke verdt å nevne, bare ræva :laugh:

 

Spørsmålet er om en skal handle tilbake i morgen på en fallende OSE, eller om en klokelig skal holde seg borte?

Link to comment
Share on other sites

Ser meg enig i din hypotese ang å holde seg unna AKSO fremover. Resultatvarsler og kurskutt fra meglerhus er sjelden gode nyheter.

 

Jeg har fulgt litt med på postene dine Hoff. Er AKSO, BULL og BEAR de eneste papirene du handler i?

 

 

he he, nei jeg sitter faktisk i litt av vært, men når det gjelder tradingsaksjene konsentrerer jeg meg om få av gangen. I den senere tid har jeg longet/shortet mye AKSO, YARA, REC.

Link to comment
Share on other sites

God kveld :cool:

 

Har vært utrolig opptatt siden mandag og når en er dum nok til ikke sette SL har det kostet mye av oppgangen hittil i år :sad:

 

Føler med deg på den! Jeg dro til Estland på spa på torsdag og satte en SL. Men kursen sluttet over SL-grenset og åpnet under, og da forsvant bare 100 aksjer ut, og resten gikk i dass! Så jeg havnet tilbake på null ila. to dager!

Link to comment
Share on other sites

tydeligvis mange i samme båt her ja.

Har kjøpt meg opp i akso etterhvert som kursen har fallt og dermed fått en bra snittkurs, men det hjelper svært lite hvis nedgangen fortsetter ytterligere.

Samme gjelder vel egentlig sdrl. Knirke fælt i skolten nu ja :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...