Jump to content

Episode 1239 - Onssdag 25. februar 2009


Per Tore

Recommended Posts

Guest thlangva

Hei.

Kjøpte bull i går, men har ikke fått fulgt med på markedet i dag, så fikk ikke solgt på topp.

Sitter også i CRU, men er skeptisk til fredagen når de slipper resultat. Noen som har noen tanker ang det?

Link to comment
Share on other sites

Dagen igår i USA var overraskende synes jeg. En så kraftig oppgang trass i forbrukertillitstallene som ble presentert var virkelig overraskende. Det virker som et par beroligende ord fra sentralbanksjefen mer enn oppveide dette. Spørsmålet blir så hva som veier mest. Jeg ble ihvertfall litt skremt av disse tallene som tross alt er en veldig viktig indeks:laugh:

 

graf250209_24755a.gif

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Kjøpte bull i går, men har ikke fått fulgt med på markedet i dag, så fikk ikke solgt på topp.

Sitter også i CRU, men er skeptisk til fredagen når de slipper resultat. Noen som har noen tanker ang det?

Mitt tips er at CRU skuffer (som vanlig...)

Jeg kan ikke huske sist gang (om noengang) de overrasket positivt.

Men, kanskje andre husker bedre enn meg?

Bartender følger denne, og har kanskje noen innspill?

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at CRU skuffer (som vanlig...)

Jeg kan ikke huske sist gang (om noengang) de overrasket positivt.

Men, kanskje andre husker bedre enn meg?

Bartender følger denne, og har kanskje noen innspill?

 

 

Crew er straffet knalltøfft etter å ha presentert dårlige regnskapstall gang etter gang. Hovedårsaken er at de vel snart er 2 år forsinket med fullproduksjon ved Lefa som er den største verdien i prospektsamlingen.

 

Selskapet har hatt det meste av gjelden i NOK mens de fører regnskap i USD. (Ikke akkurat gode tider mens dollaren stupte ned til sitt laveste nivå målt mot NOK i historien. MEN, siden Q3 har mangt og meget skjedd. Gjelden er konvertert til USD (Mye av det i allefall) og før dette ble gjort steg USDNOK fra 5,77 ved inngangen av Q4 opp til over 7 kroner ved årsskiftet. -En voldsom valutagevinst som nå er sikret ved konverteringen siste par uker.

 

Gullprisen i kvartalet var over budsjettet som den nye sjefen mente skulle holde både til renteforpliktelsene og andre utgifter og oljeprisen som er en av de største utgiftene til selskapet kolapset fra Q3 til Q4.

 

Selskapet tok store avskrivninger i Q3 så hva de eventuelt skulle skrive av i Q4...ja se det greier ikke jeg å se.

 

Det store spørsmålet er vel hvor store utgifter de har hatt i forbindelse med oppbyggingen av fabrikken og utviklingen av Lefa og om de sier noe om produksjonen som de har guidet for 2009. Sammenlignbare selskaper som produserer like mye, har aksjer som er priset 20-50 ganger høyere enn Crew.

 

Aksjen er priset som om selskapet skal gå konkurs.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...