Jump to content

nybegynner hjelp


Recommended Posts

jeg er student, og endelig ferdig med eksamen. SÅ jeg har tenkt å day/uke-trade litt med noen småpenger jeg har rå til å "rote bort" på børsen.

 

Noen tips? jeg har gjort standardfeilen, lkøpt for sent å solgt for tidlig hittil. SÅ jeg har tendens til å kjøpe på dags eller ukestoppen, i tilegg har den lille porteføljen min stort sett hatt negativ avkastning hittil :(

 

noen tips, utenom hardt arbeid såklart, på strategi ved valg av askjer til morgentradingen?

Link to comment
Share on other sites

Aewn, velkommen til forumet!

 

Syns du tenker riktig når du begynner litt smått og ser på det som en læringsprosess, selv om det fins mye litteratur og bra lesning på diverse forum osv. kan det virke som at det å tape er den beste læringen innen trading. Selv definerer jeg ikke meg selv som trader fordi jeg stort sett tar litt lengre posisjoner enn uke/dag, men det hender jeg er så heldig med en inngang at det blir en daytrade av det. Uansett bør du kanskje skaffe deg Oddmund Grøtte's bok om Aksjekjøp og daytrading.

 

Håper noen av de faste traderne her i Pitten vil dele sine hemmligheter i denne tråden. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei kjære medstudent.

 

Jeg benytter stort sett kun teknisk analyse når jeg handler aksjer, det finnes mange gode bøker om dette emnet samt mye god info på nett.

 

Dette er etter min mening det perfekte verktøy for timing av kjøp og salg. Selvsagt lønner det seg og også til en viss grad sette seg inn i den økonomiske situasjonen til selskap du tenker på å investere i samt hva de driver med osv, men for kortsiktige trader er dette etter min mening av liten betydning. De kortsiktige svingningene styres av psykologi ikke rasjonelle besluttninger fra makedsaktørene.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til den spennende verden av aksjer Aewn.