Jump to content

Episode 1273 - Fredag 17. April 2009


Hoff@

Recommended Posts

Mornngs :biggrin:

 

I dag (også) er jeg utrolig i tvil og lurte på en inngang i AKSO men feiget ut.

tror jeg sitter videre short i RE og avventer kjøp, det kommer noen tall i ettermiddag også og det kan fort snu oppgangen til en lei nedtur.

 

- USA: Igangsatte boliger mars, klokken 14:30

 

- USA: Jobless claims uketall, klokken 14:30

 

- USA: Philadelphia Fed april, klokken 16:00

 

Spesielt kl 16,00 vil jeg passe på, men blir litt opptatt i dag til å følge med hele tiden.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

GE og C føyer seg inn i rekken over stor selskaper i junaiten som leverer godt over forventet i 1Q.

 

Jeg ville etter hvert ha vært meget forsiktig med å laste bjørner.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpsordren på bjørnene jeg la inn tidligere idag har gått inn ser jeg. Med 88,9 som inngang har jeg allerede tapt litt ser jeg... :sad:

 

Men, vi skal vel litt nedover til uka tipper jeg. :happy:

 

Vel den som er med på leiken, får smake steiken! Vi skal nok ned neste veke, tippar vi endar på 230. Trur eg.. :blink:

 

God helg!

 

Mvh Webster

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til dem som mener at oppgangen er litt rar, og er det en ting vi har sett før er det at når oppgangen kommer, kommer den for fort og stiger for bratt. Så en reaksjon neste uke er vel ikke så urealistisk.

 

God helg :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til dem som mener at oppgangen er litt rar, og er det en ting vi har sett før er det at når oppgangen kommer, kommer den for fort og stiger for bratt. Så en reaksjon neste uke er vel ikke så urealistisk.

 

God helg :laugh:

 

Bruddet på totalindeks 240 er et faktum pr idag, med nokså god margin. Veien videre til 280-300 er teknisk på plass. 240 er nå blitt støttenivå, så jeg rullerer opp stopp loss til totalindeks 237.

 

Det er litt rart og litt "tidlig" å vente en oppgang, men de som investerte i aksjer i går fikk i snitt tilsvarende ett års risikofri avkastning bare i løpet av dagen i dag... det er nok endel der ute med penger på gjerdet til svært lav risikofri renteavkastning som nå vil på banen.

Link to comment
Share on other sites

Oslo Børs får ny all time high om 2-5 år. Hvis ikke kapitalismens rammebetingelser forandrer seg til det ugjenkjennelige.

 

Jeg mener det er sterk støtte på 200. To ganger siden oktober har børsen vært rett under 200. Den sterke oppgangen i det siste kan gå tilbake igjen. Men ikke noe særlig under 200! Finanssektoren / banker er nå i sterk framgang (financial bull på nyse er forresten opp 10% idag, og har nesten gått 400% siden begynnelsen av mars).

 

Den oppgangen vi ser nå kan enten fortsette – og vi vil aldri se nivået vi har nå igjen.

 

Jeg er MER redd for å ikke være med på inngang nå, enn at det skal gå noe ned igjen.

 

Har derfor gått inn ekstra mye siste uka. I flere selskaper og i OBX ETF.

 

 

 

Hva er det å tape? Jo den kan gå ned til 200. Da er det bare å ha is i magen og gå inn med enda mer. Ærlig talt håper jeg på at det reagerer litt tilbake igjen, da laster jeg opp mer til lave priser.

 

 

 

NÅr børsen er i 300 + i slutten av året vil det være ubehagelig å tenke på at man ikke gikk inn nå.

 

 

 

ER det noen her som er inne i bull-fond? Jeg har ikke satt meg inn i denne typen instrumenter, hadde vært interessert i å høre erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

ER det noen her som er inne i bull-fond? Jeg har ikke satt meg inn i denne typen instrumenter, hadde vært interessert i å høre erfaringer.

 

Jeg har sett på bull/bear fond, og konstruksjonen er i sum best egnet på lang sikt for utstederen, som tjener mange penger på dette (dvs banken som tilbyr produktet).

 

Den daglige, mekansike rebalanseringen innebærer ett av to kostnadselementer som man ikke har med aksjer. Det andre kostandselementet er gearingskostnaden.

 

Alt annet like, over en 5- til 10 års periode, er bull hhv bear fondene den sikre taper vs en diversifisert ren aksjeportefølje. Som kortsiktig instrument, (dager/få uker) kan de ha sin misjon. Var selv med i bearfond fra DnB fra ca 85 til 160 i løpet av 2-3 uker i høst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...