Jump to content

Episode 1287 - Torsdag 7. Mai 2009


AndersBB

Recommended Posts

Skikkelig kjipt å sitte å se tap på en dag som denne. Kommer heller ikke til å kjøpe noe mer i dag heller; dagens oppgang er mest sannsynlig tatt ut allerede. Men hvordan skal morgendagen bli? Oljen går jo til himmels. Blir det ikke tegn til reaksjoner nedover i løpet av dagen hiver jeg de ut i løpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Tror kanskje ikke trading er min greie... Her har jeg sittet med TEL i et par uker og etter et lite fall i starten har den steget jevnt og trutt. Var meget fornøyd med det. Så så fort jeg gevinstsikrer går den rett til himmels. Arg og dobbelt arg!! :mad: Jeg aaaangrer. Gevinsten hadde søren meg vært doblet nå og det på kun en dag :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da har DOW steget 30 % på litt under to måneder. Dette er vel ny rekord vil jeg tro

 

Omsetningen både der og her hjemme er igjen drevet av redsel. Denne gangen er redselen at man skal gå glipp av oppgangen. :blink:

 

Hovedindeksen på OSE er nå på nivå med hva den var for bare fire år siden og over fordoblet i forhold til på samme tid i 2003.

 

Står det virkelig så mye bedre til i verdensøkonomien nå? Jeg tror ikke det. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Vel, du kjøpte i alle fall ikke bear for telenoraksjene du solgte i går :smile:

Hehehe, nei gjorde heldigvis ikke det. Takk for den. Måtte flire litt høyt her nå. Andre på jobben begynte å spørre hva jeg lo av :tongue: Jeg føler med deg. Aksjemarkedet overrasker meg stadig... Godt å se at TEL nå har falt litt tilbake igjen og nesten "bare" er på nivå med oppgangen til resten av børsen.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, nei gjorde heldigvis ikke det. Takk for den. Måtte flire litt høyt her nå. Andre på jobben begynte å spørre hva jeg lo av :tongue: Jeg føler med deg. Aksjemarkedet overrasker meg stadig... Godt å se at TEL nå har falt litt tilbake igjen og nesten "bare" er på nivå med oppgangen til resten av børsen.

De spurte; hva sa du?! :tongue:

 

Jeg selger ikke i dag. Oppgangen er alt for kraftig i mine øyne. Sitter rolig enn så lenge. Det er i alle fall utenkelig å gå long inn i blue chip på det nåværende tidspunkt for meg.

 

Penger er ikke alt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Da har DOW steget 30 % på litt under to måneder. Dette er vel ny rekord vil jeg tro

 

Omsetningen både der og her hjemme er igjen drevet av redsel. Denne gangen er redselen at man skal gå glipp av oppgangen. :blink:

 

Hovedindeksen på OSE er nå på nivå med hva den var for bare fire år siden og over fordoblet i forhold til på samme tid i 2003.

 

Står det virkelig så mye bedre til i verdensøkonomien nå? Jeg tror ikke det. :rolleyes:

Hehe ja, og det samme sa vi vel midtveis i nedgangen, men med motsatt fortegn. "Har virkelig ting endret seg så mye fra for en måned siden... Umulig..." Ting snur seg bare så helt vanvittig fort i dette gamet. Jeg var ganske flink til å unngå nedturen (i 0 fra august 08 til årsskiftet, men hadde en liten buffer etter en veldig god august rett før krisen) og har nå også vært relativt flink til å unngå oppturen (har kun i overkant av 10% opp selv om jeg har sittet mye i aksjer siden nyttår). Klager ikke, men i det siste har jeg timet akkurat feil og gjort mange kortsiktig dårlige valg og det er frustrerende.

 

De spurte; hva sa du?!

 

Jeg selger ikke i dag. Oppgangen er alt for kraftig i mine øyne. Sitter rolig enn så lenge. Det er i alle fall utenkelig å gå long inn i blue chip på det nåværende tidspunkt for meg.

 

Penger er ikke alt

Jeg unngikk å svare på spørsmålet :wink:

 

Nå faller jo både børsen og TEL ganske pent tilbake :biggrin:

 

Jeg har så liten innsats når jeg "leker" at det har ikke har noe å si i det store og hele så uansett retning spiller det ikke så stor rolle. Og nei, penger er ikke alt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her går det unna! :blink:

 

For en utrolig spennende dag på børsen. Dette må jo være tradernes drøm. Stakkars dem som kjøpte på topp :unsure:

 

Hehe... Tror ikke det er så veldig synd på de som kjøpte på topp i dag hvis en ser lenger fram, selv om de selvsagt ville tjent på å komme inn både før og etter intradagtoppen.

 

Derimot var/er det jo mere stakkars de som virkelig kjøpte på topp og ble sittende for mer enn ett år siden f.eks, YARA på +400, STL på +200 osv osv...

 

Nesten godt at det ikke går så fort oppover som det så ut til en stund....Det blir mer bærekraft i en noe roligere opptur...

 

Men jammen var det kraft i dagens volum ca 15 mrd, selv ex REC-omsetningen (4 mrd) er det jo svært høyt til dagens marked å være....

Link to comment
Share on other sites

Den nedgangen på slutten av dagen var meget etterlengtet. Det trengte jeg :smile: Klokken to i dag var jeg til tider ganske svett i hendene; ingenting er så ubehaelig som å se børsen løpe fra deg når du sitter i Bear. Velvel; Usa ned, oslo tildels kraftig ned på slutten.

Det eneste jeg venter på nå er fall i oljeprisen, så begynner verden å gi mening igjen.

 

Slik volatilitet kan jeg nesten ikke huske siden november.... :blink:

 

NAUR holder jeg også inntil videre. har godt over 50 % avkastning der nå, men mener bestemt at en reprising av aksjen fortsatt er forestående.

 

Jeg tolker dagens tildels kraftige fall (ca 8 poeng) mot slutten av dagen dithen at folk nå ser toppen i dette. Nedgangen var kraftigere enn vanlige dager med daytradere som selger. Dagens omsetning er forøvrig et varseltegn om mulig videre oppgang. 13 milliarder: Imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...