Jump to content

Episode 1287 - Torsdag 7. Mai 2009


AndersBB

Recommended Posts

Klokken er nå halv ti onsdag kveld. Etter en dag med flere "gode nyheter" (oljelagre/arbeidstall/oljepris) går likevel ikke USA-børsene like sterkt som man skulle tro i forhold til siste ukers bullmarked. (nasdaq litt ned/Dow litt opp)

 

Men er ballongen full? Rasjonelt sett er den jo det; men mange er veldig ivrige for å hoppe på toget om dagen.

 

Selv sitter jeg i bjørner (72,-) over natten, men jeg sitter ganske ukomfertabelt for øyeblikket. Liker ikke oljeprisen på over 56 dollar. --> (WTI 56,20$)

 

Onsdag solgte jeg også long-posisjonen min i tel til 44,70. Posisjonert for nedgang. :blink:

 

EDIT: Gidder du å fikse trådnavnet i løpet av kvelden Ståle? Takker :blush: Sorry

Link to comment
Share on other sites

Klokken er nå halv ti onsdag kveld. Etter en dag med flere "gode nyheter" (oljelagre/arbeidstall/oljepris) går likevel ikke USA-børsene like sterkt som man skulle tro i forhold til siste ukers bullmarked. (nasdaq litt ned/Dow litt opp)

 

Men er ballongen full? Rasjonelt sett er den jo det; men mange er veldig ivrige for å hoppe på toget om dagen.

 

Selv sitter jeg i bjørner (72,-) over natten, men jeg sitter ganske ukomfertabelt for øyeblikket. Liker ikke oljeprisen på over 56 dollar. --> (WTI 56,20$)

 

Hei.. :-)

 

Markedet d2d rasjonelt??? Hvorfor skulle markedet plutselig bli rasjonelt i det korte perspektiv??

 

Var det ikke du som var 70% i aksjer og 30% i cash for et par dager siden, også er du plutselig ukomfortabel i short?

 

Daytrader?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte REC til 57 i dag, men ser at den store posten er solgt til 55. :blink: Betyr dette at vi skal ned til 55 i morgen? :dry:

 

 

55 var kjent i markedet før stenging. Siden intet er sikkert i disse tider så kan det jo gå under 55 også. Likevel valgte også jeg å kjøpe mer i dag på 57 blank. REC-selskapets forhold virker ikke å være berørt... derimot ser det ut til at tyskerne vil slanke balansen... sikkert en pen måte å si at de taper litt om dagen..

Link to comment
Share on other sites

55 var kjent i markedet før stenging. Siden intet er sikkert i disse tider så kan det jo gå under 55 også. Likevel valgte også jeg å kjøpe mer i dag på 57 blank. REC-selskapets forhold virker ikke å være berørt... derimot ser det ut til at tyskerne vil slanke balansen... sikkert en pen måte å si at de taper litt om dagen..

 

Var denne i markedet før close?

 

http://q-cells.com/medien/ir/ad-hoc/2009/0...c_placement.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hva tenker dere om PGS i morgen?

Oljen er høyere, men jeg veit ikke når jeg ser på den tekniske analysen (ikke at jeg kan dette helt). Mye indikerer ihvertfall for meg at det ikke er mye oppgang igjen.

 

Hva er alternativet å investere i når olja er sterk? STL?

Link to comment
Share on other sites

Olja opp Japan opp 4 %.

 

Jo, vi åpner nok oppover. Anledningen kan som nevnt være ideell for et bjørnekjøp. :rolleyes:

 

Når det gjelder REC sto dette å lese i HO allerede litt over kl. 17 igår:

 

Dette var kursen til Q-Cells plasserte REC-aksjene til.

 

Artikkel av: Sverre Rørvik Nilsen (HegnarOnline - 06.5.09 17:09)

Tips en venn Skriv ut

Se aksjeticker

REC

 

 

Q-Cells melder at de har plassert sine 85 millioner REC-aksjer til 55 kroner, ifølge Bloomberg News, skriver TDN Finans.

 

Q-Cells dumper alle sine 85 millioner REC-aksjer, ifølge en melding fra Q-cells. Q-cells er nest største aksjonær i REC og sitter med 17,2 prosent av aksjene i selskapet.

 

- Dette kommer ikke til å endre vårt forhold til Q-Cells, sier IR-sjef i REC, Jon Andre Løkke til HegnarOnline.

 

REC-aksjen er ned 10,77 prosent til 57,90 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har ikke kjøpt og solgt aksjer på to mnd.

Sitter med all inn i Telenor.

 

Når jeg ser tilbake på tidligere perioder hvor jeg traidet mye i løpet av dagen har jeg gjort det vesentlig bedre nå.

 

Jeg ser for meg en reprising av TEL i løpet av 2009- 2010 og kommer til å sitte med aksjene en god stund til.

 

Hilsen Mitch

Link to comment
Share on other sites

Har utlendingene begynt å kjøpe. Dette er Tomra, men her er vel de samme selgere

 

Kjøpere Selgere Antall Betalt Tid

JP Morgan Securities Ltd. NetFonds ASA 500 25,70 10:52

Deutsche Bank AG London Branch NetFonds ASA 500 25,70 10:52

Merrill Lynch International Merrill Lynch International 1 000 25,70 10:52

Credit Suisse First Boston Europe Ltd Neonet Securities AB 500 25,70 10:51

Merrill Lynch International Neonet Securities AB 500 25,70 10:51

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Mitch.

 

I slike oppgangsperioder som vi nå har er det beste å sitte i ro fremfor å trade.

Personlig har jeg snart 50% gevinst i løpet av et par uker på GOGL :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...