Jump to content

Episode 1288 - Fredag 8. Mai 2009


Ståle

Recommended Posts

tror det blir å kjøpe noen bjørner enten senere i dag eller til neste uke. Kan da umulig vare lenge denne oppturen. Olja går ihvertfall oppover, men når/hvis den snur så tror jeg børsen vil falle et stykke.

 

edit: Tall slippes klokken 14:30 norsk tid. "–Ukens viktigste nøkkeltall kommer i dag med nonfarm payrolls for april. Vi er mer pessimistiske enn konsensus når vi venter et fall i sysselsettingen på hele 700.000. Konsensus er et fall på 600.000, sier Boye." http://www.hegnar.no/analyser/article373685.ece

 

Kanskje en gylden sjanse på å tjene noe på bjørnederivatene?

Link to comment
Share on other sites

Arbeidsledighetstallene kan nok fort vise seg å bli avgjørende for videre retning i det korte perspektivet.

Dårlige tall = korreksjon, Gode tall = 300 neste???

Link to comment
Share on other sites

Tallene kom inn omtrent som ventet, og medfører følgelig ingen store forandringer.

Derfor tipper jeg minste motstands vei er oppover. The trend is your friend :cool:

 

Jeg økte beholdningen min i GOGL med ytterligere 20% etter tallene ble lagt frem.

Link to comment
Share on other sites

The trend is your friend :cool:

 

 

Dårlig venn når man sitter med bjørner som meg. Lærer visst aldri å slutte med disse bjørnene. Har gjerne gitt meg en dårlig følelse de fleste gangene, men har vanligvis kommet brukbart ut av det etter en stund. Sitter videre da jeg ikke kan forstå annet enn at det må komme en korreksjon tilbake nå. :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Dette har vært en fantastisk uke så langt. :biggrin: Blir det gevinstsikring på slutten av dagen i dag, eller gjør den stigende oljeprisen det mer fristende for utlendinger å sette penger i Norge.

 

Gleder meg allerede til neste uke. Ser vi 300? Har satt av hele uken til trading! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

..En uke av de sjeldne... herlig å bare ri bølgen long i aksjer :cool:

 

Oppgangen styrkes knallsterkt av økende omsetning siste dager... vi nærmer oss 10mrd pr dag, selv uten omfattende REC-nedsalg av Q-Cells-posten.... I antall aksjer omsatt er jo dette høyere enn de vanlige 15mrd/dag i 2007/2008, gitt at pris pr aksje i snitt da var mer enn dobbelt så høye som nå.

 

Det må være livselskaper og utlendinger som nå er med på å dra volumene til gamle høyder, noen som har linker/info om sider som sier noe om deres aktivitet?

 

V vil vel etterhvert få en konsolidering med tilhørende kortsiktig kursfall (da er det antakelig tid for å kjøpe mer.. P/E for mange av "mine" papirer er fortsatt godt nede på 1-sifret nivå, selv etter siste tids stigning).

 

Nå er det helg og dette må feires! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

..En uke av de sjeldne... herlig å bare ri bølgen long i aksjer :cool:

 

Oppgangen styrkes knallsterkt av økende omsetning siste dager... vi nærmer oss 10mrd pr dag, selv uten omfattende REC-nedsalg av Q-Cells-posten.... I antall aksjer omsatt er jo dette høyere enn de vanlige 15mrd/dag i 2007/2008, gitt at pris pr aksje i snitt da var mer enn dobbelt så høye som nå.

 

Det må være livselskaper og utlendinger som nå er med på å dra volumene til gamle høyder, noen som har linker/info om sider som sier noe om deres aktivitet?

 

V vil vel etterhvert få en konsolidering med tilhørende kortsiktig kursfall (da er det antakelig tid for å kjøpe mer.. P/E for mange av "mine" papirer er fortsatt godt nede på 1-sifret nivå, selv etter siste tids stigning).

 

Nå er det helg og dette må feires! :biggrin:

GOdt å høre. :smile: Selv har denne uken vært kanskje den værste tradinguken jeg noen gang har hatt. Solgte TEL rett før toget gikk, og gikk i Bear. I morges solgte jeg bjørnene på bunn... Blodrød uke med andre ord...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har synspunkter på DNO og eksporttillatelsen. Vanskelig å få noe nyttig ut av Hegnar forum.

 

Det har gått rykter flere ganger om at de har fått tillatelsen, uten at dette har vært riktig. Blir det oppfattet anderledes denne gangen, og i så fall hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har synspunkter på DNO og eksporttillatelsen. Vanskelig å få noe nyttig ut av Hegnar forum.

 

Det har gått rykter flere ganger om at de har fått tillatelsen, uten at dette har vært riktig. Blir det oppfattet anderledes denne gangen, og i så fall hvorfor?

 

Fant denne linken der irakiske myndigheter avviser påstanden som ble fremmet tidligere i dag:

http://sg.news.yahoo.com/rtrs/20090508/tbs...il-955c2a1.html

Link to comment
Share on other sites

GOdt å høre. :smile: Selv har denne uken vært kanskje den værste tradinguken jeg noen gang har hatt. Solgte TEL rett før toget gikk, og gikk i Bear. I morges solgte jeg bjørnene på bunn... Blodrød uke med andre ord...

 

OK...

 

En god egenskap å kunne glede seg på andres vegne, det skal du ha :smile: .

En annen god ting er at man lærer mer av sine egne feil enn av andres feil og mye mer enn av sine egne suksesser.

 

Videre: Mange suksessfulle investorer har sagt dette: "Hvis jeg skulle ønske noe anderledes, så måtte det være å lære å feile og lære av mine feil på et tidligere tidspunkt i livet". Det betyr vel noe sånt som at jo tidligere en lærer av feilene, jo større er den framtidige oppsiden.

 

En annen digresjon: Det er nesten tragisk å se utviklingen i innleggene på dette forumet.... tydeligvis er hovedtyngden borte som følge av å ha tapt alt og/eller interessen... for få år siden var dette nærmest et Tomra-forum som bare ventet på en eksplosjon i markedet oppover, og Tomra spesielt..

 

Selv lurer jeg litt på om jeg feilet i dag, ved å ikke sette en OBX-putopsjons-hedge for porteføljen min i tidsintervallet fra 17:00 til 17:20.... jeg fulgte OBX9R240 nøye en stund....men lot være å trykke på kjøpsknappen...

 

Time will show om det var lurt :rolleyes:

 

...maken til en-ukes (og en-måneds-) avkastning har jeg aldri hatt :laugh:

 

 

 

God Helg!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...