Jump to content

Episode 1359 - Uke 9 - 2010


AndersBB

Recommended Posts

Hei

 

Gratulerer anders i Naur

jeg tok litt på 8 tallet og hoppet ut på 9 tallet.

Typisk meg

no opp på 11 tallet

 

Til HOFFa

 

Jeg bunnfisker i REC. Sikkert ikke så lurt.

Men det er jo billigere å kjøpe på 20 talet enn 30 tallet

 

Vet det kan komme en emisjon ned på 10 tallet.

edit: støtte på 20 ser ut til å holde litt til...

 

PT2

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Revidert utgave (versjon 3.7) av tradingsystemet er nå tatt i bruk.

Skal benytte våren til å bygge arbeidskapitalen, så jeg er veldig forsiktig, og selger oksederivatene fra fredag ettermiddag. Brukbar gevinst prosentmessig.

 

Likevel, fortsetter dagen som den stiler, kunne jeg vel like gjerne blitt sittende.

 

Uansett systemet har sagt kjøp på fredag, og da er det egentlig ikke noe i veien med å bli sittende til motsatt signal - en eller gang i fremtiden.

 

Likevel, i perioden med kapitalbygging, kommer jeg til å være ekstra forsiktig.

Samtidig, testes også systemet realtime , for første gang. så....best å være på den sikre siden, selv om backtesting til bake til 1983 viser særdeles gode resultater.. :cool:

 

Dagens signal ser også ut til å bli "Grønn Pil Opp" for de som driver med trading basert på Optimal MA - av Obx-index - eller futures for denne..

 

Ha en fortsatt flott ettermiddag :-)

Link to comment
Share on other sites

Her er det ikke spesielt mye liv Ståle. Vet ikke helt hva du skal finne på for å lokke tilbake de gamle skribentene, samt erverve nye.

 

Mye handler nok om kvalitet i selve innleggene. I den forbindelse må nok blant annet Hoff@ på banen sammen med en del av de andre skribentene som kan dette med aksjehandel, og spesielt daytrading.

Link to comment
Share on other sites

Her er det ikke spesielt mye liv Ståle. Vet ikke helt hva du skal finne på for å lokke tilbake de gamle skribentene, samt erverve nye.

 

Mye handler nok om kvalitet i selve innleggene. I den forbindelse må nok blant annet Hoff@ på banen sammen med en del av de andre skribentene som kan dette med aksjehandel, og spesielt daytrading.

 

Nei, det er dårlig med skriverier, men det er bra at noen av dere prøver! :smile:

 

Er i tenkeboksen på hvilke muligheter det finnes for å øke aktiviteten, men ikke lett å komme på gode ideèr. Hva er det som gjør at dere skriver på andre forum?

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er dårlig med skriverier, men det er bra at noen av dere prøver! :smile:

 

Er i tenkeboksen på hvilke muligheter det finnes for å øke aktiviteten, men ikke lett å komme på gode ideèr. Hva er det som gjør at dere skriver på andre forum?

 

Det ble lenge kalt "Tomra-sidene" dette. Tror absolutt enkelte investorer med interesse for samme aksje kan dra opp aktiviteten på sidene.

 

En mulig aktivitet er å legge opp mye interessant stoff på enkelte aksjer som det er stor interesse for på Hegnar, og på den måten invitere aktører over. Det var slik jeg kom meg på aksjeforumet i sin tid. Debattanter søker gjerne dit hvor de kan få størst verdi for sine innlegg.

 

 

------------------------------------------------------

Fikk tømt ut ytterlig litt av possen min på 20,84 i REC

Vurdere kanskje en oppvekting på slutten av dagen, men ....

Link to comment
Share on other sites

Utolig deilig å sitte i NAUR om dagen. Sitter veldig tungt i aksjen for øyeblikket. Solgte PGS på 80,6,- for en liten stundt siden, og kjøpte NAUR for alt sammen. Traff heldigvis bra med timingen (før meldingen om finansiering) så jeg har fortsatt snitt under 5,5,-.

 

Tenker å sitte på de inntil videre. Har grunnleggende tro på prosjektet. Kan noen andre si det samme? Det er ennå ikke for sent å sette seg inn i prosjektet. smile.gif Jeg prøver å oppdatere foraet med info når det kommer. Skjekk aksjeprat.

 

 

 

 

Interessant å se hvordan markedet reagerer på nyhetene rundt YAR i dag. Det informeres jo om mulig betaling dersom terra bryter avtalen så YAR kommer forsåvidt bra fra det uansett, men markedet ser ut til å se annerledes på det. Hva tenker dere? Mulighet for kursrekyl i det korte bildet?

Link to comment
Share on other sites

Er det flere som ser en fin IHS dukke frem i STL-chartet? 22.1 - i dag. Halslinje på ca 137,-. Det kan jo bli spennende. Oljen går jo også bra nå, og osebx ser ut til å legge korreksjonen bak seg.

 

Maybe worth a try?

Link to comment
Share on other sites

Hei på dere... har vært dødt her en stund.

 

Her har det vært mye å gjøre, bare sittet long.... men den ford.. REC-aksjen... glad jeg fikk den ut på stop loss før den sank under siste kjøpskurs på 30 tallet... tapt litt på den, Grattis Hoff@ for blink med shorten... Fikk en lærepenge der jeg... selv om den nesten har kostet mer i kurtasje enn kurstap... men etter fallet gjennom 30 gav jeg opp....

 

Ellers er det koselig med eiendomsmarkedet som stiger jevnt og trutt, og sist fredag lempet jeg ut ODIM under oppkjøpstilbudet på 44,60, med kostpris 33-34 kroner.

 

Får vi en opptur utover nå eller?... Jeg sitter fortsatt long...men, men...vi får se... SL må til selv om den er litt dypere uten daglig oppfølginger...

Link to comment
Share on other sites

Tømte siste possen i REC på 21,88. Ser det kan være litt humpete dag i dag. Hvis den faller tilbake ligger jeg inne med en kjøpsordre lengre nede.

 

Ellers sitter jeg Long i ORK, og vurderer en videre oppvekting. Indalex oppkjøpet til SAPA er meget interessant. Ryktene går om at verk som ikke leverer i USA vil bli lagt ned og på den måten blir kapasitet tatt ut og prisene på SAPAs produkter vil stige.

 

Når det gjelder eiendom må jeg si vi Nordmenn er en underlig rase. "ALLE" skal eie, og det er få som vurderer langsiktig leie. På den måten holdes leieprisene gunstig lave, noe som er litt fortvilende for oss utleiere. På den andre siden stiger prisene på selve eiendommen. Og det har gitt et fantastisk år på papiret...

Link to comment
Share on other sites

Hei og godkveld :laugh: for jeg sitter i Thailand nå og da er det kvelden nå.

 

Dekket inn REC shorten for en uke siden da jeg reiste fra norge, ser nå den går som en kule i dag og det skulle vel bare mangle, den er jo fullstendig utbombet :unsure:

 

Ser noen etterlyser innlegg og det er bare å begynne å skrive hver gang dere kjøper/selger noe, da kommer intersessen tilbake skal dere se.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Da har jeg plukka frem Orkla og Telenor som passende papirer å optimere tradingsystemet bygd for OBX, til.

 

Resultatene etter backtest og noen endringer i forhold til parametrene for OBX, gir faktisk bedre resultater enn til OBX.

 

Både Orkla og Telenor ga kjøpssignaler fra fredag, men jeg kommer nok til å avvente til de neste kjøpssignalene før jeg kjøper en testpost i begge.

 

Hoff@: Tror kanskje den REC shorte-greia di har vært særdeles lønnsom, denne gangen også (som vanlig) :-)

 

Har mange og - sannsynligvis - flere gode ideer jeg kan utvikle nye tradingmodeller etter... Ser ut til at 2010 blir interessant både inntekts- og "hobbymessig".. :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...