Jump to content

Recommended Posts

Lurt å selge short nå? eller er det såpass usikkert at man bør holde seg unna? Virker som aksjen er veldig ryktedrevet nå, og når det står i media at utslippet i værste fall kan vare til august? (husker ikke linken, men kan prøve å finne den), så er det kanskje ikke umulig å tjene noen kr der..

 

Hva tror folket?

Link to comment
Share on other sites

Tror muligens man er litt seint ute der....men ja det er nok ikke over for BP med det første dette marerittet nei og dyrt det er det ihvertfall helt sikkert at det blir.

Et tips fra meg er ihvertfall å se etter et godt punkt teknisk hvis du først skal shorte....brudd ut av konsolidering f.eks...

 

 

Et annet tips er å gå long i Nalco tror jeg det var, skrev et innlegg om det for ei stund tilbake på USA topicen.

Det er de som produserer kjemikaliene de bruker for å fjerne oljesølet.

 

smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Ser at jeg burde vært tidligere ute ja, aksjen har vel falt med ca 30% nå, og da har den nok tatt størstedelen av fallet allerede. Exxon aksjen gikk også ned rundt 30% etter valdez i 89 tror jeg, og selv om dette for kan bli en god del værre så er nok mesteparten av muligheten forsvunnet her ja.

Sånn går det når man er treig tongue.gif

 

 

Link to comment
Share on other sites

Volatil aksje for tiden ja, kanskje lurt å holde seg unna denne med mindre man daytrader med kirurgisk presisjon:) Hva tror dere om aksjen videre, er det noe potensiale i den, eller blir den liggende med brukken rygg helt til BP får stoppet lekkasjen?

Link to comment
Share on other sites

....med mindre du klarer å finne en klar statistisk edge så er det nok kanskje bedre å satse på noe annet der du har det... ellers blir det vel nesten som bingo.... Selv vil jeg ihvertfall holde meg unna BP og XOM .

 

Ikke meningen å være forutinntatt...

Hvis du ikke har funnet en metode å trade etter ennå vil jeg absolutt annbefale det, det hjelper veldig mye i det lange løp.

Selv brukte jeg halve året i fjor til å utarbeide en nye metode fordi den gamle ikke gav resultater som svarte til mine forventninger. Gikk selvfølgelig glipp av veldig mange muligheter mens jeg holdt på med det men på sikt jeg nok absolutt ikke angre på det , hittil har avkastningen blitt både jevnere og bedre.

Edited by sharpshoota
Link to comment
Share on other sites

Spennende, hva er det du ser på når du setter sammen disse metodene? Er ganske nybegynner på dette, og har stort sett bare brukt P/E og SØKkunnskapene mine hittil, og selv der er jeg ikke helt stødig, men blir stadig bedre. Kjøpt noen bøker også for å få litt mer kjøtt på beinet, så om ikke annet kan jeg lese postene igjen om et par mnder og se om jeg forstår mer datongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Min metode er meget enkel, jeg trader i all hovedsak breakouts, der jeg følger hovedtrenden ved brudd ut av en kortvarig mottrend. Volum er en viktig faktor her.

Det er veldig mange som buker denne metoden men den krever at man bruker litt tid til å finne de rette aksjene og følger disse over en periode...noen ganger må man vente dagevis før bruddet kommer.

 

Dette kan du lese mye mer om både i boka til O. Grøtte som heter "Aksjekjøp & Daytrading" (se til høyre på siden her) og Marcel Link sin "High Probability trading" , annbefaler de 2 ..

 

happy.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er noen store kinesere som også sikler etter energi og ser nok på muligheter for å snakke opp store kvanta for en "billig" penge i disse dager....

 

 

Mye negativt er priset inn i aksjen, et eventuelt bud må nok legges over dagens kurs... De har store reserver (i bakken altså)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...