Jump to content

CMC Markets


Joakim Von Internett

Recommended Posts

  • 7 months later...

Har ingen erfaringer med CMC Markets. Men jeg åpnet konto for noen dager siden, og er spent på hvordan det fungerer. Kurtasjefr handel i alle indekser og valuta, og sikkerhetskrav på kun 0,5-1 %. Jeg kommer kun til å bruke det til indekser og valuta.

 

Det her med CFD'er er jo rett og slett en genial måte å tjene penger på. For CMC Markets. Hehe. Husker ikke tallene, men hvor stor andel av tradere taper penger? 80 %? I tillegg må man betale finanseringskostnader når man girer posisjonen. Pluss at man må betale kurtasje på aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Liker denne:

Garantert stop loss (GSO)

 

GSO (Garantert stop loss) er noe vi i CMC Markets er stolte av å kunne tilby. Ordren garanterer at din CFD posisjon stenges på en gitt kurs dersom kursen går i feil retning, til og med ved såkalte kurshopp eller ”gaps”. Det innebærer at dersom en aksje eller indeks stenger på en kurs om kvelden, og åpner på en helt annen kurs om morgenen, så får du uansett stenge posisjonen din på den kursen du har valgt. GSO fungerer som en forsikring, og for å plassere en GSO betaler du litt mer enn for en vanlig handel. GSO er den eneste ordren du ikke selv kan legge i plattformen, men som du må ringe inn til oss for å plassere på +47 22 01 97 11.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaringer med CMC Markets?

 

Vil dette være et godt valg for en nybegynner?

 

 

De har kurtasje fra 0,08% uten minimumskurtasje.

 

LINK

 

Her vil jeg si: Nei. CMC er ikke for nybegynnere. Slik jeg har forstått CMC Markets så er nettopp CFD (contract for difference) gearingavhengig, slik at man kan tape mer enn man har investert. Dette er i utgangapunktet dårlig startsted for en nybegynner.

 

La meg ta et eksempel på hva de sier om seg selv og risiko:

 

"Risikoadvarsel

 

CFD handles med marginkrav, hvilket innebærer en høy risikoeksponering. Dette betyr at du kan tape mer enn investert kapital. Invester kun penger du har råd til å tape."

 

Jeg anbefaler heller at folk i startfasen begynner med f.eks nordnet.no. Dette er en meget brukervennlig og enkel handelsplatform, som tilbyr handel i aksjer i både Norden og amerikanske indekser. Her kan man overføre et sparebeløp fra egen konto til en nordnet konto og begynne sin investering i aksjer og fond (evnt. valuta).

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre.

 

Jeg åpnet en konto for et år siden og stengte den nå etter å ha mistet nesten alt jeg satte inn.

Jeg ble lei av det jeg kaller stoploss-hunting (vet ikke hva det heter på godt norsk), dvs at prisen plutselig stiger (eller faller) slik at den utløser stoploss. Det har vært mye diskusjon om dette på forums i Storbritannia. Jeg sier ikke at dette er noe de gjør for å tjene mer, men når prisen plutselig faller 5% for å så stige igjen 2 sekunder etterpå begynner man å lure.

 

Jeg åpnet kontoen for å kunne handle på AIM i London, men nå har CMC sluttet med dette markedet. Prisene kan stige med opptil 200% i løpet av dagen, så det kan tenkes at de tapte en del penge der!

 

De har også Forex, men minimumbeløpet var altfor høyt for meg; OANDA er litt bedre syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg si: Nei. CMC er ikke for nybegynnere. Slik jeg har forstått CMC Markets så er nettopp CFD (contract for difference) gearingavhengig, slik at man kan tape mer enn man har investert. Dette er i utgangapunktet dårlig startsted for en nybegynner.

 

La meg ta et eksempel på hva de sier om seg selv og risiko:

 

"Risikoadvarsel

 

CFD handles med marginkrav, hvilket innebærer en høy risikoeksponering. Dette betyr at du kan tape mer enn investert kapital. Invester kun penger du har råd til å tape."

 

Jeg anbefaler heller at folk i startfasen begynner med f.eks nordnet.no. Dette er en meget brukervennlig og enkel handelsplatform, som tilbyr handel i aksjer i både Norden og amerikanske indekser. Her kan man overføre et sparebeløp fra egen konto til en nordnet konto og begynne sin investering i aksjer og fond (evnt. valuta).

 

CMC markets er ikke gearavhengig, som du sier. Du kan geare så mye eller lite du vil selv. Det er hva du gjør det til, med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Hei Fred

 

Du har helt rett i det. Ser jeg var litt kjapp på tastaturet. I tillegg tilbyr CMC en konto med begrenset risiko. Likevel mener jeg at CMC har en profil som ikke vil være gunstig for en nybegynner. Standardkontoen er lagt opp til at posisjonene geares, med et minstekrav ved aksjehandel på kun 5 prosent av investert beløp. Det betyr høy volatilitet og risiko. I tillegg er det altfor enkelt å benytte seg av dette slik at dersom man ikke er kjent med slike produkter og handler, så bør man benytte seg av andre, som f.eks Nordnet.no. Har man åpnet en standardkonto hos CMC og overført 1000 kr, så kan man uten problemer sette en posisjon på 20000 kr (f.eks long). Går kursen ned kan man risikere å tape utover de 1000 og sitte igjen med gjeld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg åpnet en konto for et år siden og stengte den nå etter å ha mistet nesten alt jeg satte inn.

Jeg ble lei av det jeg kaller stoploss-hunting (vet ikke hva det heter på godt norsk), dvs at prisen plutselig stiger (eller faller) slik at den utløser stoploss. Det har vært mye diskusjon om dette på forums i Storbritannia. Jeg sier ikke at dette er noe de gjør for å tjene mer, men når prisen plutselig faller 5% for å så stige igjen 2 sekunder etterpå begynner man å lure.

Hmm. Så du mener at CFD'en falt såpass, mens det underliggende ikke gjorde det? Skjedde det i aksjer med lav omsetning på børsen, eller skjedde det i indekser eller valuta?

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Så du mener at CFD'en falt såpass, mens det underliggende ikke gjorde det? Skjedde det i aksjer med lav omsetning på børsen, eller skjedde det i indekser eller valuta?

 

Dette har jeg sett 'across the board', både AIM, indekser og spesielt forex. Det hadde ikke noe med spread'en å gjøre hvis det var det du mente?

Syns også det er merkelig at spike'n forsvinner når man endrer tidskala på grafen; f.eks, hvis jeg satte den til 5 sekund intervaler og fikk en spike (opp eller ned), den spike'n forsvant hvis jeg endret intervalen til ett minutt og så tilbake til 5 sekunder igjen. Jeg fulgt realtime grafer på CMC og det underliggende samtidig for å se om det skjedde der og, men det gjorde det ikke.

 

Men jeg sier ikke at CMC driver med å utløse stoploss med vilje... bare så det er sagt:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dette har jeg sett 'across the board', både AIM, indekser og spesielt forex. Det hadde ikke noe med spread'en å gjøre hvis det var det du mente?

Syns også det er merkelig at spike'n forsvinner når man endrer tidskala på grafen; f.eks, hvis jeg satte den til 5 sekund intervaler og fikk en spike (opp eller ned), den spike'n forsvant hvis jeg endret intervalen til ett minutt og så tilbake til 5 sekunder igjen. Jeg fulgt realtime grafer på CMC og det underliggende samtidig for å se om det skjedde der og, men det gjorde det ikke.

 

Men jeg sier ikke at CMC driver med å utløse stoploss med vilje... bare så det er sagt:)

Hmm. Dette hørtes ikke bra ut.

 

Har man ingen erfaring med trading eller money management kan man nok fort tape mye penger. Er man helt fersk bør man nok åpne en konto med begrenset risiko.

 

Gjorde min første trade med CMC i dag, og er veldig fornøyd. Særlig med den lave kurtasjen. Og det lave sikkerhetskravet. hehe

Edited by Livermore
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

CMC ser ganske bra ut, men de har et drawback.....finner ikke amerikanske og engelske aksjer der, noen som vet om det er kun på demoen deres det er sånn....?

 

Har lest mange skrekkhistorier på nettet om scam-brokers der folk ikke får tatt ut pengene etterpå. Spesiellt gjelder dette mange forex meglere. Så viktig å gjøre litt etterretning før man setter inn penger.

Man kan lese om de fleste forskjellige meglere på ei side som heter "forex peace army"

Link to comment
Share on other sites

CMC ser ganske bra ut, men de har et drawback.....finner ikke amerikanske og engelske aksjer der, noen som vet om det er kun på demoen deres det er sånn....?

 

Har lest mange skrekkhistorier på nettet om scam-brokers der folk ikke får tatt ut pengene etterpå. Spesiellt gjelder dette mange forex meglere. Så viktig å gjøre litt etterretning før man setter inn penger.

Man kan lese om de fleste forskjellige meglere på ei side som heter "forex peace army"

 

Sendte dem en mail og spurte om akkurat dette.

Det viser seg at det er bare i demo versjonen de ikke har tatt med amerikanske. Live versjonen skal inneholde disse også.

....så var den saken oppklart.....

 

 

ha en fin dag.....trade good !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...