Jump to content

Traders Pit - Episode 97- Tirsdag 10.august 2004


pluss201

Recommended Posts

Drar igang en ny tråd. Er litt opptatt på dagtid framover, så det er begrenset hvor mye jeg får skrevet.

 

Kommer sterkere tilbake utover forhåpentlig.

 

Dvask sommerbørs fortsetter vel ut denne uka også. Deretter blir det vel mer action og toget går enten oppover eller av skinnene skulle jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

USA gikk ut omtrent #break even# i påvente av morgendagen, tirsdag.

 

#But investors were cautious about dipping back into the market following last week's sharp declines, which came on high oil prices and an abysmal jobs report. They were also hanging back because of Tuesday's expected quarter-point interest rate hike from the Federal Reserve.

 

"Everyone is waiting to see what the Fed is going to do. Are they really going to raise by a quarter point? Or if they don't raise, then people will say, what do they see that we don't see?" said Victor Pugliese, managing director at First Albany Corp.

 

"It's a double-edged sword," he added.

 

The Dow Jones industrial average fell 0.67 point, or 0.01 percent, at 9,814.66. The Standard & Poor's 500 Index rose 1.25 points, or 0.12 percent, at 1,065.22. The technology-laced Nasdaq Composite Index lost 2.25 points, or 0.13 percent, at 1,774.64.

#

 

Lav omsetning der som her, og da skulle det ligge an til en litt slapp tirsdag hos oss frem til nye signaler om renten i USA. - Tipper den blir uforandret,... men det gjenstår å se. Gjør den det skulle vi ha alle muligheter for et aldri så lite løft på børsen fremover.

 

Fortsatt lav dollarkurs.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en lyseblå dag!!

 

Jeg luktet på BLO uten å kjøpe, det ser jeg at jeg skulle gjort, ikke alltid lett når jeg har solgt med god gevinst før på lavere nivåer.

Ellers er det for varmt å sitte foran skjermen i dag, tror jeg prøver meg på bunnfiske, for så å gå å bade.

 

P.S. Siste feriedag i dag, sukk

Link to comment
Share on other sites

Kansje det er dagen for å bunnfiske i NOI igjen??

Jeg forstår meg ikke på den aksjen, rekord oljepris og frentiden burde være lys og lang, men huff hvor treg den er. Tror nivåer rundt 3 er ett kupp

Link to comment
Share on other sites

Kursmessig har NOI vært en prøvelse for aksjonærene siden starten omtrent. Tipper det er småaksjonærenes frustrasjon som gjør kursen så lav når de dumper ut aksjer til spottpriser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde inne kjøp på NOI, men trakk dette ut.

Jeg likte ikke volumet, eller rettere sagt mangel på sådan.

Legger inn bunnfiske i SIN istedenfor, !!!!

Så får jeg se når jeg kommer tilbake fra bøljan den blå, om jeg har fått noe.

Ha en het børsdag, i dobbel betydning :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

I hele vår og sommer har jeg sakte kjøpt meg opp i

HELG(Helgeland Sparebank).Snittpris 49,40.

 

Etter fremleggelsen av Q2/2004 har investeringen gitt en pen avkastning.

Omsettes nå omkring 55,00.

Sammenlignet med andre grunnfond er det ikke unaturlig å prise den omkring 65,00

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...