Jump to content

Traders Pit - Episode 111 - Mandag 30. august 2004


pluss201

Recommended Posts

Vel oppgang i tyskland kan jo ses på som en nyhet på en måte for det har jo en psykologisk innvirkning på aksjen her hjemme, men egentlig er det jo ikke en nyhet. Men som sagt har tenkt meg inn igjen, bare noen tiøringer lavere :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg gambler litt og er midlertidig helt ute av AKY... Føler meg litt gal i dag  

 

He he Pirelli!!

 

Dette tror jeg her er mange som kjenner seg igjen i, jeg har samme problemet i CRU. Her sitter jeg med en del aksjer som jeg i prinsippet vil være ekstra long i, men må innrømme at talmodigheten blir satt på prøve.

Ellers er det lurt og stadig ha litt cash i bakhånden om noe "stort" skulle dukke opp.

Og det er alltid mye lettere å kjøpe en aksje enn å selge noen.

 

Og det er ganske typisk at noe dukker opp de dagene en er ute :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er KVI selv som tar B-aksjene. A-aksjene går til aksjonærene i KVI. Aker ASA blir mer eller mindre det KVI var før oppsplittingen i gamle AKVR, pluss kaoset i gamle Aker RGI. Har forsøkt å tenke ut en eventuell kurs, men forgjeves. Her er det mye jeg ikke forstår, og særlig hensikten med utbyttet. Virker nesten for godt til å være sant. Hva mener du med at utbyttet er gitt? Det kommer før børsnoteringen av Aker ASA ut på høst halvåret. Etter planen i september. Sjekk ut generalforsamlingsprotokollen og det som står om utbytte i iformation memorandum. Sikker på at det vil forbløffe deg også.

MVH

Link to comment
Share on other sites

AliasCryptus,...

 

Du har rett i at det vil forbløffe meg også. Ingenting av hva jeg trodde at jeg forstod omkring oppsplittingen har slått helt til. Føler at Røkke hele tiden har ett ekstra ess i ermet som han trekker ut og spiller frem ved hver korsvei. Den informasjonen som var gitt aksjonærene fra staren av i vinter er meget kritikkverdig.

 

Nå følger jeg ikke med KVI lenger, anser den som mindre interessant fremover grunnet total styring av RGI. - Men at det ligger en overraskelse for akjsonærene i den vil ikke forundre meg. Håper den blir positiv, men min erfaring med dette konglomeratet sier meg at det nødvendigvis ikke blir slik som antatt.

 

Håper selv på en positiv utvikling i AKVER og AKY, føler at det er disse som gjenspeiler verdiene av Aker. "Holdingen" kommer selvsagt å tjene på deres oppgang og drift.

 

Ellers er historien så langt godt beskrevet i trådene på aksjeprat-forumet.

 

Tipper forresten at sluttkursen i dag gir en pekepinn på KVI i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Meldte meg vel på en gang (en Patek Philippe er ikke å forakte), men tror ikke noen av ordrene mine gikk inn. Har aldri giddet å sjekke.

 

Når det gjelder AKY, AKVER og KVI så er det, og har vel alltid vært Røkkes plan å forvirre den vanlige mannen i gaten (eller småaksjonærene). Prøvde en gang å sette meg inn i Aker/Kværner, det skulle vise seg å være værre enn antatt. Er vel forresten ikke Røkke som er det "finansielle geniet", som Spettet uttalte, men heller alle finansfolkene hans. Tenker Røkke kun sier hvor han vil, så finner finansfolkene vegen.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

For en langsiktig aksjonær i KVI som var inne før splitt med 10K aksjer ville verdien av disse være 340K mindre i dag enn før splitt.

 

For de som tok byttet til AKVER og AKY har verdien "bare" fallt 140K pr i dag. - For at dette skulle gå likt for burde KVI stå i 120.

 

Bare til sammenlinging.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...