Jump to content

Traders Pit - Episode 111 - Mandag 30. august 2004


pluss201

Recommended Posts

Herremin :roll: ... trodde vi var enige om at det skulle være helg likevel??

Har sendt fruen og ungene på hytta og invitert noen frynsete venner på en tvilsom dugnad. :occasion5: Vi starter mandagen for tidlig :evil:.

Link to comment
Share on other sites

Det hele er jo egentlig helt greit, vi har 17 andre helger å ta av frem til nyttår. Ringte ned til sjefen min idag og sa at jeg dessverre ikke kunne jobbe denne helgen, i og med at den er avlyst. :lol:

Link to comment
Share on other sites

I dagens rapport fra Orion Analyse kan vi lese at analytikeren endrer sitt markedssyn til positivt.

– Etter å ha marsjert oppover i hele sommer, stupdykket oljeprisen i forrige uke og svekket seg med fem dollar. Dette har fått utsiktene for de globale aksjemarkedene til å lysne såpass betydelig at vi oppgraderer vårt markedssyn til positivt, skriver analytikeren

 

 

Ja, godt å få noe positivt fra den kanten også!

Link to comment
Share on other sites

Oppdateringer av XP er å anbefale nå. Servicepack 2 gjorde gammelmaskinen til en ny PC. - Faktisk slik at jeg for første gang synes Bill Gates har gjort en skikkelig jobb. Vil kanskje vurdere å kjøpe et program derifra om noen år hvis de fortsetter slik.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen.

 

Har dere sett på INM..?

 

Betaler utbytte(ifjor 0,15øre) og tjente 5mil forrige Q. dersom denne trenden(noe guidiongen tilsier) fortsetter vil de kunne tjene opp mot 20mil i år, og med prising på 85mil(kurs ST 2,22) har vi P/E godt under 6 blank...selvom innteningen blir "bare" 15mil..

 

De har aldri gjort det så bra som nå..og var tidligere prsiet over 3,- aksjen...

 

Dette er ting som gjør at jeg har byttet hest, fra OTR til INM for en periode..

 

EK for INM er underkant av 10mil

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle sammen :yawn:

 

Sitter i DNO jeg også, ca 3000 stykk. Kjøpte før utbytte, så den er en liten rød kvise i porteføljen rent utseende messig, selv om den i realiteten har steget. Synd med pluggingen på Inhaminga-blokken i Mosambik, men det kommer nok mer funn. Jeg holder på den :) Noen snakket om noen RISK/utbytte/skatte greier tidligere, noe om en forskjell på å selge aksjen etter utbytte, og selge den året etter (over nyttår). Noen som gidder forklare det om igjen, på en veldig enkel måte? Jeg skjønnte ikke så mye av det. Hehe

 

Lykke til denne uken, måtte den bli lyseblå! :)

Link to comment
Share on other sites

ESO både kjøper og selger AKY i dag, litt usikker på om de bare presser opp for å pumpe ut. Som nevnt i AKY tråden så var det ESO som tok hånd om posten på over 800k aksjer som Aker kvittet seg med for ca. 3 uker siden. Volumet er tildagende, positivt ;)

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle sammen :yawn:  

 

Sitter i DNO jeg også, ca 3000 stykk. Kjøpte før utbytte, så den er en liten rød kvise i porteføljen rent utseende messig, selv om den i realiteten har steget. Synd med pluggingen på Inhaminga-blokken i Mosambik, men det kommer nok mer funn. Jeg holder på den :) Noen snakket om noen RISK/utbytte/skatte greier tidligere, noe om en forskjell på å selge aksjen etter utbytte, og selge den året etter (over nyttår). Noen som gidder forklare det om igjen, på en veldig enkel måte? Jeg skjønnte ikke så mye av det. Hehe

 

Lykke til denne uken, måtte den bli lyseblå!  :)

 

Vi tok det i DNO tråden for en tid tilbake... Sansynligvis får du skattetrekk dersom du selger etter 1 Januar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med god lyst til å trade hele beholdningen i AKY, problemet er bare at hver gang jeg gjør slike ting går aksjekursen umiddelbart opp. Dersom jeg bare tenker på det og ikke gjør det pleier aksjekursen å gå ned.

 

Noen som kan hjelpe meg frem til en psykolog :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hehe,

 

Tradet akkurat vekk halve tomra beholdningen til 27,5 så får vi se hvor lurt det var. Vil kjøpe meg inn igjen ganske snart, forhåpentligvis i løpet av dagen eller i morgen. Håper jeg ikke må inn høyere enn det jeg solgte for nå da.. :roll:

 

Synes bare 3% oppgang uten egentlige nyheter er litt mye så forventer en liten nedgang utover dagen, vi får se.

 

Hadde vært litt typisk om gode nyheter kom akkurat nå. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...