Jump to content

Traders Pit - Episode 185 - Torsdag


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

EU sin bestemmelse 14. desember vil naturligvis gjelde Sverige, Danmark og Finland også.

Hva med å sjekke opp aviser, politikere, bryggerier og butikker i disse landene hva de mener om saken? Er de klar over denne dommen som snart kommer tredd over hodet deres?

Jeg tror ikke det kommer noen bomber her. Sitter trygt på mine TOM-aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi kan være temmelig sikre på at Tomra og Tyskland er i boks. Den endelige bekreftelsen(dvs det ofisielle signal)er når denne kommer opp på sakslista i morgen. Regner med at Trittin har gått en del runder med EU allerede og at de ikke hadde våget å fremme dette en gang til hvis det skulle være uklarheter mht EU.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det ikke faller i god jord her på forumet, mener jeg at det er VIKTIG at de som absolutt ikke kan tåle et tapp i TOM bør være ute av aksjen til etter 17.12. Skulle EU settter kjepper i hjulene den 14.12 vil den falle STYGT. Jeg tror ikke den vil stige så voldsomt på en positiv nyjet 14 og 17.12, det kommer først når ordrene kommer.

 

I og med at det er en liten mulighet for at det kan skje, bør alle og enhver ta sin egen beslutning her.

 

Jeg gir ingen råd og jeg "baisser" ikke TOM, men det er jo et viktig EU møte den 14.12 som ingen vet utfallet av.

 

Den som lever vil se

Link to comment
Share on other sites

Selv om det ikke faller i god jord her på forumet,

 

Det høres ut som om at alle i forumet er medlemmer i "tomra menigheten". Dette er ikke tilfelle, det er mange andre aksjer som diskuteres her på en fin og balansert måte i tillegg til tomra.

 

Riktig nok at det er en del "meget engasjerende" skribenter som er veldig overbeviste i sin sak og som kommer med en STOR mengde av informasjon som alle kan lese og ta eget beslutning til syvende og sist.

Lykke til til TOM og alle andre aksjer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Code Baltic Indices Value Movement

BDI Baltic Dry Index 6013 DOWN 123

BCI Baltic Capesize Index 8663 DOWN 205

BPI Baltic Panamax Index 5667 DOWN 145

BHMI Baltic Handymax Index 33377 DOWN 183

BDTI Baltic Dirty Tanker Index No entry No entry

BCTI Baltic Clean Tanker Index No entry No entry

 

 

Når 16 blank ryker i JIN får vi massakre ala "Hamburger Hill" er jeg redd for Pantera...

Link to comment
Share on other sites

Slapp av du Fjotten. :lol: Jeg har ikke tenkt å selge mine. Kjøpte de i går, og tapet som har vært i går og i dag tåler jeg, ellers så har jeg ingenting her og gjøre, og ikke som trader heller. En må nesten gir aksjen pusterom før en får PANIKK. :lol:

 

Har ikke panikk, bare litt urolig :lol:

Link to comment
Share on other sites

En rekyl i JIN?? UBS løfter kursen 50øre..

Jeg husker tidligere i år da UBS alene løftet kursen fra 10-12kr til 23 ved å kjøpe seg opp til flagge grense.(Rykter gikk om oppkjøp)

 

13. februar 2004 kjøpte fond kontrollert av RH Capital  

Associates LLC 1 356 000 aksjer i JinHui Shipping and  

Transportation Limited over børs. Kjøpet medførte at  

eierandelen til fond kontrollert av RH Capital Associates  

LLC passerte 5,00 %.  

Link to comment
Share on other sites

re: mvr

 

Tror du virkelig ikke at tomra har fått masse ordre allerede?

Det blir så dumt å mase om : NÅR ordrene kommer.

Det blir nok riktigere å si: NÅR de blir offentliggjort!

Ordre kommer HELE tiden og det er garantert kommet ekstra mange allerede.

Hver enkelt butikk og noen kjeder bestiller kun til seg selv.

Det er IKKE Tyskland som kommer med en stor ordre!

 

Selvsagt anbefales ikke Tomra til de som betviler EU spørsmålet.

Til de som ikke ser problemene er det en grisebillig aksje nå!

Hadde jeg hatt en halv mill. til hadde jeg garantert satt den i TOM nå!

Men som du sier, tiden vil vise......

 

England er like stort marked... bare for å nevne det, og leser du Engelske aviser, så skjønner du at dette er et etterlengtet produkt der borte!

Trenger ingen lovendring hverken i Japan eller England. Så vi slipper nok den farsen der......

Rart EU godtar at de ikke har pant i det hele tatt?

Ingen er "redd" for EU i den sammenhengen?

Men at Tyskland forbedrer og retter sitt system i samråd med EU, det er "skummelt"???

Skjønn det den som kan............

 

:-)

 

Konklusjon:

Synes man EU er skummelt, glem Tomra!

Til resten, med tro på nevnte land i tillegg til Tyskland, uten EU-spøkelset, så er Tomra noe av det tryggeste på OSE!

Lykke til, uansett inne /ute av TOM!

 

Hilsen

Northern Lights......

Link to comment
Share on other sites

Nå har noen klart å skape usikkerhet rundt EU den 14.12, det er kanonbra, for da blir det også en kjempetrigger.

 

:?: Tror dere virkelig at Tyskland's nye lovforslag IKKE har hansyntatt EU's syn på saken?

 

Hvis svaret er nei på dette spørsmålet så er det nok best å selge aksjen i dag.

Link to comment
Share on other sites

He-he

Eller sikre seg med salgsopsjoner !

Jeg hadde bare hørt om disse før og ante ikke at det var en forsikring for de proffe aksjonærene.

Ja der lærte jeg noe nytt også !

Siden SKB ikke har dette produktet må jeg isåfall flytte aksjene til en annen megler (Nordnet) før jeg kan gjøre det.

Er i tvil om det er verdt bryet siden jeg også er "rimelig" sikker på at høyere makter ikke vet mer enn jeg gjør...

 

Nå har noen klart å skape usikkerhet rundt EU den 14.12, det er kanonbra, for da blir det også en kjempetrigger.  

 

:?: Tror dere virkelig at Tyskland's nye lovforslag IKKE har hansyntatt EU's syn på saken?

 

Hvis svaret er nei på dette spørsmålet så er det nok best å selge aksjen i dag.

8)
Link to comment
Share on other sites

Safe med putter er for kyllinger tandy, da har jeg mye mer sansen for å sitte med blodrød portefølje noen år ;)

 

Oljeprisen fortsetter sitt urene trav;

Siste: $42,62

Endring: $0,68 (opp)

Høy: $43,20

Lav: $41,95

 

Tydligvis nærvøs stemning før OPEC møte i morgen, mulig OPEC blir splittet. Saudi Arabia vil ikke kutte produksjonen for enhver pris (er i lomma på USA), de andre ventes å være for kutt.

Link to comment
Share on other sites

Pantera da !

Mine barn er så glade for at de er eiere i Tomra.

Hver gang de står foran en panteautomat så sier de :"

Å du store sparegrisen min ..."

Og deretter putter de på alle ølboksene til pappa !!

 

De simpeltheten elsker disse maskinene !!

Unnskyld meg, men STAKKARS :blob2: :blob3: :blob4: :blob6: :blob7: :blob8:
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...