Jump to content

Episode 329 - Onsdag 20.07.05


pluss201

Recommended Posts

...eller så det er til å grine av...

 

USA opp med 0.6-1.1% i skrivende stund som det heter på pent.

 

Antar denne tråden kommer til å inneholde ordet "Bird" eller referansen til samme i alle fall 50 ganger? Satt en gang med Bird, i fjor vår tenker jeg. Da steg den også med 50%, men da fordelt over flere dager. Tror Sony-Erikson var med i bildet da. Hele oppgangen den gang kulminerte i en gigantisk emisjon rundt 30 kr. Tror utviklingen muligens kan bli en annen denne gangen. Men hvem vet. Guuud løkk til de som sitrer av spenning for morgendagen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply
...eller så det er til å grine av...

 

USA opp med 0.6-1.1% i skrivende stund som det heter på pent.

 

Antar denne tråden kommer til å inneholde ordet "Bird" eller referansen til samme i alle fall 50 ganger? Satt en gang med Bird, i fjor vår tenker jeg. Da steg den også med 50%, men da fordelt over flere dager. Tror Sony-Erikson var med i bildet da. Hele oppgangen den gang kulminerte i en gigantisk emisjon rundt 30 kr. Tror utviklingen muligens kan bli en annen denne gangen. Men hvem vet. Guuud løkk til de som sitrer av spenning for morgendagen!

46764[/snapback]

 

Jeg husker også Bird emisjonen på 30kr. Den gangen gikk det vel rykter om at en tilsvarende avtale skulle finne sted med Ericson. Forskjellen fra den gangen og nå er at kursen går på fakta og ikke rykter. Kursen har gått voldsomt idag, en korreksjon kommer nok om et par dager. setter stop gain til 15kr ;) Håper på en ny "DIAG"

Link to comment
Share on other sites

Prøver å lime inn grafer fra USA, men det er tydeligvis ulovlig....

Vi nøyer oss med dette:

--------------------------------------------------------------------------------
Dow 10,658.36 +83.37 (+0.79%) 
Nasdaq 2,173.87 +29.00 (+1.35%) 
S&P 500 1,230.34 +9.21 (+0.75%) 
10-Yr Bond 4.189%  -0.03 

 

 

 

Ser bra ut for morgendagens IT, mens olja er litt ned. Sitter med noe IT i USA som går greit, og har ellers kun Eltek. Hadde ikke muligheten til å børse noe i OSEs åpningstid idag, så BIRD fikk fly uten meg på slep...

 

Skulle ta Google, men synes plutselig den gikk vel mye nå. Det syntes jeg altså på 305 USD, nå står den i 309 og jeg syns det enda mer, grrr :P

 

Tror Eltek har kommet seg ut av korreksjonen etter det gode resultatet, håper på fortsatt oppfølging i morgen. Tok den på 93, men var dum nok til å slippe halvparten på 91,25 da den ikke gikk veien.

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle sammen (eller de som ikke er på ferie!) :lol:

 

Dette ser ut til å bli en fin dag for den som sitter i oljerelaterte aksjer, og da spesiellt i riggaksjer. Jeg tenker da på oppgangen i USA i går og Rigg Score indeksen (den er postet på markedet generelt)

 

Så er det litt spennende med fuglen vår da, jeg kjøpte noe i går på 8,82 og vil nok se dagen litt an om jeg sitter med videre.

 

Når det gjelder SL Per Tore er det ikke lett å svare fornuftig på det, men CRU har bunnet ut på 9,20 og jeg vil tro dette er ett nivå som bør holde.

Jeg sitter uansett langsiktig i CRU, så jeg er ikke så opptatt av kursen dag for dag, jeg venter meg mange meldinger utover høsten, og vil gjerne være inne i aksjen da.

 

Lykke til med dagens handler da, solen skinner ute, så det er vel ikke så lenge jeg holder meg på landjorden.

:ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r:

Link to comment
Share on other sites

God morgen,

 

BIRD storselgeren igår:

 

BIRD - DISCLOSURE OF SHARE ACQUISITION

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=111071

 

Argnor Holding Ltd. on July 19, 2005, sold 1,389,625 shares

in Birdstep Technology ASA at an average price of NOK 8.64,

equivalent to 3.33 percent of the outstanding shares and

3.33 percent of the votes. After the transaction Argnor

Holding Ltd holds 886,160 shares, equivalent to 2.12

percent of the outstanding shares and 2.12 percent of the

votes.

 

---

 

Dagens idiot-trade:

 

DNO - MELDEPLIKTIG HANDEL

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=111072

 

Selskap kontrollert av styreformann i DNO, Berge Gerdt

Larsen, har tirsdag 19.07.05 kjøpt 100.500 DNO aksjer til

kurs NOK 26,20 pr. aksje.

 

Beholdning av DNO aksjer kontrollert av styreformann er

etter transaksjonen 12.964.336 aksjer

 

---

 

SIEM skifter ticker til SUB idag

 

---

 

Investeringsbanken Goldman Sachs har startet dekning av den europeiske oljeservicesektoren.

 

Investeringsbanken Goldman Sachs har startet dekning av den europeiske oljeservicesektoren med en "attractive"-anbefaling.

 

Meglerhuset starter dekning av Stolt Offshore, SBM og Geophysique med "outperform"-anbefalinger, mens PGS og Aker Kværner startes på "in-line".

 

Goldman ser syv prosent oppside for sektoren i 2006 i sitt hovedinvesteringscase. Dersom investeringene øker i tråd med oljeprisanslagene, estimeres oppsiden til over 20 prosent, ifølge TDN Finans.

 

Stolt Offshore: siste 64.5

 

---

 

Chevron høyner budet på Unocal

Av TDN Finans

 

Chevron bekrefter onsdag morgen at selskapet høynet sitt bud på Unocal til 63,01 dollar pr aksje, med 40 prosent oppgjør kontant og resten i aksjer.

 

Det fremgår av en pressemelding onsdag.

 

Unocal-aksjonærene kan velge å motta 69 dollar kontant, 1,03 Chevron-aksjer pr Unocal-aksje, eller en kombinasjon.

 

Unocal-styret anbefaler aksjonærene å akseptere dette høynede budet.

 

---

 

Tung politikk bak Chevron budet på Unocal.. Ikke faen om de slipper noen kinesere til her og lar amerikanske oljeressurser over til hovedmotstanderen

 

Olje opp idag, blir nok blått på børsen vil jeg tro

Lykke til alle bulls :)

Link to comment
Share on other sites

BIRD: (igjen :) )

 

ANG. nedsalget i Bird igår. Argnor sørget for å bremse oppgangen i Bird igår. Da de eier over 5% i BIRD trigget dette automatisk en flaggemld. Leser at fondet reduserer sin eksponering i Norske aksjer. Nedsalget i Bird virker derfor naturlig.

...

 

Mange av de andre større aksjonærene har et snitt som er langt høyere enn 10kr.

Denne børsdagen blir spennende..

Link to comment
Share on other sites

Det ser ganske bra ut for BIRD på pretraden, men 10 tallet vil vel være ett psykologisk vanskelig nivå å bryte gjennom skulle en tro, uten at jeg kjenner særlig godt til BIRD da.

Link to comment
Share on other sites

Voooov for en åpning dette ble alt sammen i solid blått, og der brøt jammen BIRD gjennom 10 også, bare så synd jeg kjøpte bare 10k aksjer i går, ja ja bedre enn ingenting :lol:

Link to comment
Share on other sites

Selger Birdstep

 

Storaksjonær måker ut Birdstep-aksjer for 12 millioner kroner.

 

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (20.7.05 09:45)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- BIRD-festen fortsetter - Er Birdstep underpriset?

- Lei av Birdstep - PANGhopp på børsen

- BIRD

 

 

 

 

Argnor Holding Ltd. solgte i går 1.389.625 aksjer i Birdstep Technology. Aksjene ble solgt til en gjennomsnittskurs på 8,64 kroner stykket, hvilket tilsvarer 12 millioner kroner.

Etter denne transaksjonen har Argnor Holding Ltd 886.160 Birdstep-aksjer, tilsvarende en eierandel på 2,12 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg at jeg har plassert meg i BIRD for en stund. Det ble en god del træiding i går, men fra og med i dag sitter jeg long. Denne aksjen har et vanvittig potensiale og det på flere måter. Hei hvor det går!

Link to comment
Share on other sites

CERMAQ:KJØPER OPPDRETTSVIRKSOMHET I CANADA, KAPASITET 15.000 TONN

Oslo (TDN Finans): Cermaq har inngått en avtale om kjøp av George Weston

Limiteds oppdrettsvirksomhet i Canada. Kjøpet vil tilføre Cermaq 15.000

tonn ekstra kapasitet i Canada.

Det opplyses i en pressemelding onsdag.

--

TDN Finans

SH

22 00 11 55

finans@tdn.no

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...